Την εικόνα της για κατοίκους και επισκέπτες με το βλέμμα στην επόμενη μέρα της πανδημίας θέλει να «χτίσει» η Αθήνα, με τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, από το mega project του οδοφωτισμού, μέχρι την αποκατάσταση των πεζοδρόμων στο εμπορικό τρίγωνο, πέραν φυσικά των εργασιών ανακατασκευής και ανάπλασης της κάτω Πλατείας Συντάγματος που ήδη προωθεί ο δήμος.
Σε σχέση ειδικότερα με τις τελευταίες εξελίξεις ως προς το έργο του οδοφωτισμού, η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε μέσα στον Αύγουστο τη σύναψη και ανάθεση δημόσιας σύμβασης για τη «Λειτουργία και συντήρηση δικτύου οδοφωτισμού του δήμου, με υπηρεσίες υποστήριξης και συντήρησης φωτιστικών σωμάτων αποκατάστασης βλαβών φωτιστικών» σε βάθος δεκαετίας και προϋπολογισμού 7,58 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας για την ενεργειακή αναβάθμιση και αυτοματοποίηση του συστήματος οδοφωτισμού στις επτά κοινότητες του δήμου Αθηναίων, συνολικού προϋπολογισμού 53,65 εκατ. ευρώ και συνολικής διάρκειας 12 ετών.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, η περιοχή στην οποία θα υλοποιηθούν οι υπηρεσίες είναι οι οδοί, οι πλατείες, οι πεζόδρομοι, τα πάρκα και οι κοινόχρηστοι χώροι των επτά κοινοτήτων, ενώ «ο προμηθευτής που θα τοποθετήσει τα φωτιστικά σώματα τηλεδιαχείρισης θα έχει χρόνο εγγύησης 10 ετών γι’ αυτά.
Επομένως γι’ αυτό το χρονικό διάστημα και προκειμένου να μην τεθεί ζήτημα επίκλησης από πλευράς του προμηθευτή ενδεχόμενης κακής κατάστασης ή ανεπαρκούς συντήσησης, θα είναι υπεύθυνος για την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση των φωτιστικών σωμάτων και όλου του συστήματος τηλεδιαχείρισης. Μετά την πάροδο της 10ετίας, η συντήρηση θα περάσει στο δήμο».
Αναφορικά με το κόστος, όπως επισημαίνεται στην εισήγηση του Τμήματος Δικτύου Ηλεκτροφωτισμού και Υποδομών της Διεύθυνσης Ηλεκτρολογικού του δήμου και σε συνέχεια του ερευνητικού προγράμματος που υπέγραψε ο δήμος με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για την ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου φωτισμού, «το μέσο κόστος συντήρησης από τη Διεύθυνσή μας ανά έτος εκτιμάται σήμερα σε 1,65 εκατ. ευρώ, επομένως για δέκα χρόνια το κόστος συντήρησης ανέρχεται σε 16,5 εκατ. ευρώ για τα υφιστάμενα 45.373 φωτιστικά σώματα. Με τη μέθοδο που προκρίνεται παρατηρείται μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 8,9 εκατ. η οποία οφείλεται στην τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας LED, τα οποία απαιτούν ελάχιστη συντήρηση».
Πέραν του συγκεκριμένου έργου, μία ακόμη εξέλιξη στην «καρδιά» της Αθήνας μέσα στο καλοκαίρι έχει να κάνει με το εμπορικό τρίγωνο και τη γύρω περιοχή: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού ενέκριναν την έγκριση της μελέτης που αφορά στην «Αποκατάσταση πεζοδρόμων και πεζοδρομίων στο Εμπορικό Κέντρο».
Στη «Διαύγεια» δημοσιεύτηκε προ ημερών η σχετική απόφαση «διότι με τις προτεινόμενες από τη μελέτη εργασίες δεν προκαλείται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο βλάβη στα χαρακτηρισμένα ως μνημεία κτίρια της περιοχής επέμβασης, αλλά αντιθέτως βελτιώνεται η εικόνα και η λειτουργικότητά της».
Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στην «καρδιά» της πόλης όπως π.χ. στα πέριξ της πλατείας Καρύτση, ενώ το υπουργείο Πολιτισμού θέτει συγκεκριμένους όρους όπως π.χ. ότι η οριοθέτηση των χώρων ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων στην περιοχή επέμβασης και γύρω από τις πλατείες και τα μνημεία να γίνεται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων της πόλης Αθηνών, ή ότι για τις αρχαιότητες που έχουν ήδη εντοπιστεί στην οδό Καρόρη η ανασκαφή θα πρέπει να επεκταθεί.
Το έργο εντάσσεται στη γενικότερη παρέμβαση για την αποκατάσταση πεζοδρομίων και ενεργειακή αναβάθμιση από την 1η έως την 7η κοινότητα συνολικού προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τον ίδιο το δήμο «αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα επόμενα δύο χρόνια 410 νέα πεζοδρόμια, κατασκευασμένα από σύγχρονα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον και τον πολίτη, θα αρχίσουν να εμφανίζονται από άκρη σε άκρη στην πόλη, επιτρέποντας επιτέλους στους Αθηναίους να κοιτάζουν με ασφάλεια μπροστά και ψηλά, επιτρέποντας στους πεζούς να ευχαριστηθούν την πόλη τους, επιτρέποντας στα ΑμεΑ και τα άτομα με προβλήματα στην όραση, να κινηθούν με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια».
Το συγκεκριμένο project θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα έργα των ασφαλτοστρώσεων σε 1.150 οδικούς άξονες σε όλες τις δημοτικές κοινότητες και στις 129 γειτονιές της πόλης, προσφέροντας μία συνολική αναβάθμιση των μετακινήσεων, της ποιότητας ζωής και της όψης της πόλης.
Επισημαίνεται εδώ ότι ο δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει επίσης μέσα στον Αύγουστο τις εργασίες ανακατασκευής και ανάπλασης της κάτω Πλατείας Συντάγματος στο δημόσιο χώρο που οριοθετούν οι οδοί Φιλελλήνων, Καραγιώργη Σερβίας και Μητροπόλεως.
Τα νούμερα του τουρισμού της πόλης
Οι στόχοι είναι φιλόδοξοι για την αναβάθμιση της καθημερινότητας στην πόλη, η οποία στα μάτια των επισκεπτών της αξιολογείται θετικά σε ο,τι έχει να κάνει με τον πολιτισμό, τη συμπεριφορά των κατοίκων και τις επιλογές αναψυχής και ψυχαγωγίας με βαθμό ικανοποίησης πάνω από 8 (κλίμακα ικανοποίησης 1-10), ωστόσο ως αρνητικά, διαχρονικά, ζητήματα εντοπίζονται τα θέματα της καθαριότητας, της ηχορύπανσης και του πρασίνου, με βάση την τελευταία έρευνα σε στοιχεία και για το 2020 που είχε εκπονήσει η gbr consulting για την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών- Αττικής Αργοσαρωνικού.
Μάλιστα τη διετία 2019- 2020 το ζήτημα της ηχορύπανσης επιδεινώθηκε περαιτέρω, από τη βαθμολογία του 6,6 το 2018, σε 6,2 και 5,7 το 2019 και 2020, όπως και το θέμα των πάρκων και του πρασίνου με 6,5 σταθερά στη διετία 2019-2020 από 7,1 το 2018.
Σημειωτέον ότι το 2019, μετά από ένα ανοδικό σερί επταετίας, η Αθήνα ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 6 εκατ. ξένους επισκέπτες στην πόλη, με τα επίσημα νούμερα των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στην Περιφέρεια Αττικής να φτάνουν τα 6,4 εκατ., με μεγάλο και το μερίδιο των επιβατών κρουαζιέρας, που υπολογίζεται στο 20% των αφίξεων επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν τη χώρα.
Μετά την κατάρρευση της περσινής χρονιάς, φέτος και μέσα στο καλοκαίρι, έχει ξεκινήσει η ανάκαμψη με τις πληρότητες του Ιουλίου να έχουν κινηθεί κατά μέσο όρο κοντά στο 60%, ποσοστό που συνεχίζει και τον Αύγουστο ενώ κάποιες μονάδες κινούνται σαφώς ψηλότερα. «Αυτό που παρατηρούμε σε σχέση με άλλες χρονιές είναι ότι οι ταξιδιώτες έχουν μειώσει φέτος την παραμονή τους στην πρωτεύουσα, σε μία ή μιάμιση μέρα», αναφέρουν οι ξενοδόχοι.
Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρουν φορείς της αγοράς, αποδίδεται αφενός στον αριθμό των κρουσμάτων στην Αττική, αφετέρου στις απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό που είναι κατά πολύ περισσότερες φέτος στην Περιφέρεια και τα νησιά από τις αεροπορικές, ακολουθώντας την τάση της πανδημίας για την επιθυμία των ταξιδιωτών να περνούν πολύ λιγότερο χρόνο σε αεροδρόμια και αεροπλάνα κατά τη μετάβασή τους στον προορισμό των διακοπών τους.
Διαβάστε ακόμη:
Αεροπορικές εταιρείες: Σκληρός ανταγωνισμός για τα ταξίδια μετά το καλοκαίρι με πτήσεις από… 1 ευρώ