search icon

Επενδύσεις

Μητσοτάκης: Υπεγράφη η σύμβαση για τον ΒΟΑΚ – «Η Κρήτη αποκτά υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο» (vid)

Το κομβικής σημασίας οδικό έργο ανήκει στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με αναδόχους τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat - Πρόκειται για το δεύτερο από τα τρία έργα που βρίσκονται πλέον σε τροχιά υλοποίησης - Μητσοτάκης από Ρέθυμνο: Υπαρκτός ο κίνδυνος κυβέρνησης ηττημένων, παρά τα όσα λέει ο Τσίπρας

Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος Ηρακλείου – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (BOAK), που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ηρακλείου, παρέστη και μίλησε νωρίτερα την Κυριακή 23/4 ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το οδικό έργο ανήκει στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)  με εκτιμώμενη αξία στα 360 εκατ. ευρώ και αναδόχους τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat. Πρόκειται για το δεύτερο από τα τρία έργα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί και βρίσκονται πλέον σε τροχιά υλοποίησης.

Η υπογραφή της σύμβασης του κομβικής σημασίας έργου για την Κρήτη πραγματοποιήθηκε από τον υφυπουργό υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, το γενικό διευθυντή επιχειρηματικής ανάπτυξης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μανώλη Μουστάκα, το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Γιώργο Συριανό και το διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου.

Με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά και επίσημα η περίοδος κατασκευής του οδικού άξονα, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2027. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ τον Ιανουάριο  του 2022. Η προσφορά των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat έγινε δεκτή και αποσφραγίστηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου.

Το έργο προβλέπει την κατασκευή οδικού άξονα μήκους 22,5 χιλιομέτρων και η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη.

«Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Αυτό καθώς υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει», τόνισε ο πρωθυπουργός για το τμήμα του ΒΟΑΚ, που θα κατασκευαστεί από το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ -ΑΚΤΩΡ, με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Δουλέψαμε πολύ ώστε η Κρήτη να αποκτήσει επιτέλους έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο

«Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη. Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής. Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα», πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.

Οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης έχουν ολοκληρωθεί και περιμένουμε τα αποτελέσματα

«Η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία, ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ένα μεγάλο έργο που γίνεται πραγματικότητα

Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, είναι το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες μεταξύ της Νεάπολης και του Αγίου Νικολάου.

Παράλληλα με τα έργα για τον νέο άξονα, υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σειρά βελτιωτικών έργων για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.

Το νέο τμήμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τεσσάρων ετών.

Στην τελική ανάπτυξή του ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα συνδέει το ανατολικό με το δυτικό άκρο της Κρήτης, βελτιώνοντας ριζικά την οδική ασφάλεια, επιτρέποντας την ταχύτερη μετακίνηση πολιτών και μεταφορά εμπορευμάτων και τονώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική ολόκληρου του νησιού.

«Το 2019 παραλάβαμε μία μολυβιά στον χάρτη, ένα σχέδιο χωρίς ενιαία χάραξη και -πάνω και πρώτα απ’ όλα- χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου, που εκτείνεται περίπου από τη μία άκρη στην άλλη, κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Όπως και το σημαντικότερο: έχει διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Αρναουτάκης: Με τα έργα που γίνονται η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη

«Από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις, θα συμβάλλουμε κι εμείς να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους Κρητικούς και τους επισκέπτες, που εάν τα συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού, με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

Σεβασμιώτατε, κ. Περιφερειάρχα, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στο ελληνικό κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι,

Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Αυτό καθώς υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει.

Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- «κορόιδευαν» τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.

Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ο Περιφερειάρχης τα είπε λίγο πιο αντικειμενικά, με τις σχετικές εντάσεις που πάντα τέτοιου είδους έργα προκαλούν, γιατί πάντα, το αντιλαμβάνομαι απόλυτα, μπορεί να υπάρχουν τοπικές απόψεις, τοπικά συμφέροντα τα οποία μπορεί να θίγονται από ένα τέτοιο μεγάλο έργο.

Όμως ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θα έχετε προσέξει ότι και στο τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να υπογράψουμε σήμερα, βλέπετε από κάτω την μικρή ταμπέλα η οποία καταδεικνύει, ότι και σε αυτό το έργο υπάρχει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχει σε μια σειρά από έργα, πάρα πολλά τον αριθμό, τα οποία γίνονται σε όλη την πατρίδα.

Είναι μια ακόμα απόδειξη του πώς μπορούμε να διεκδικήσουμε πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους προς όφελος τελικά των πολιτών και προς όφελος της περιφερειακής ανάπτυξης.

Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, Σεβασμιότατε, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κρήτη, αγαπητέ μου Σταύρο, είναι ένα νησί με πολύ σημαντικό παραγωγικό αποτύπωμα και στον πρωτογενή τομέα αλλά και στη μεταποίηση. Και χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο δρόμο, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος των μεταφορών.

Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα. Και ειλικρινά νομίζω ότι συγκλονιζόμαστε κάθε φορά που ακούμε ιστορίες ανθρώπων, ειδικά νέων ανθρώπων, οι οποίοι χάνονται άδικα στο δρόμο.

Και για αυτό και αποδίδω τόσο μεγάλη σημασία συνολικά στη βελτίωση της κουλτούρας οδικής ασφάλειας, ειδικά στο νησί μας, ειδικά στην Κρήτη.

Και θα πω και κάτι το οποίο έχω πει πολλές φορές: μην κοροϊδευόμαστε, τα ζητήματα οδικής ασφάλειας δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ποιότητα των δρόμων. Έχουν να κάνουν και με την ποιότητα των οδηγών και με τις συμπεριφορές των οδηγών μας.

Πριν από λίγο, ερχόμενος εδώ να σας απευθύνω αυτό το σύντομο χαιρετισμό, μίλησα με έναν νέο αστυνομικό -Γιώργος, μάλιστα, το όνομά του- στο Ρέθυμνο, ο οποίος δυστυχώς, πηγαίνοντας να αναλάβει υπηρεσία, έχασε το πόδι του γιατί κάποιος μεθυσμένος οδηγός έπεσε πάνω του και του προκάλεσε ένα τραύμα που δυστυχώς θα τον συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή του.

Άρα δεν είναι μόνο οι δρόμοι, είναι και οι οδικές μας συμπεριφορές, είναι και η κουλτούρα μας, είναι δυστυχώς και αυτή η κακώς εννοούμενη κρητική λεβεντιά, ότι πρέπει να πίνουμε και μετά να οδηγούμε.

Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε συνολικά ακόμα, αν θέλουμε να μειώσουμε αυτόν το φόρο αίματος τον οποίο τόσο άδικα καταβάλλουμε ως Κρητικοί, κάθε χρόνο δυστυχώς, χωρίς να έχουμε δει ακόμα την βελτίωση την οποία θα θέλαμε.

Όμως, ο δρόμος θα είναι μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη. Ο δρόμος αυτός θα ολοκληρωθεί σε όλη του την έκταση από τη στιγμή που μπει και στη διαδικασία υλοποίησης το μεγάλο κομμάτι της σύμβασης παραχώρησης που αφορά το τμήμα από το Ηράκλειο μέχρι τα Χανιά. Όπως είπε και ο Υφυπουργός, μέχρι τις 8 Μαΐου αναμένουμε τις δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα αυτό του Βόρειου Οδικού Άξονα και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μπορούμε και εκεί να έχουμε μειοδότη.

Συγκρατήστε ότι συνολικά ο Βόρειος Οδικός Άξονας θα στοιχίσει, θα μάς στοιχίσει περί τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι το ποσό το οποίο καλούμαστε να καταβάλλουμε για να αποκτήσουμε, επιτέλους, ένα δρόμο σύγχρονο, ασφαλή, ένα δρόμο που θα οδηγήσει την Κρήτη όχι απλά στην επόμενη δεκαετία, αλλά στον επόμενο αιώνα και θα ξεκλειδώσει την τεράστια αναπτυξιακή δυναμική του νησιού μας.

Και προφανώς, αγαπητέ Σταύρο, δεν είναι μόνο ο Βόρειος Οδικός Άξονας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ πριν από κάποιου μήνες, όπως βλέπετε προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Θέλω να επισημάνω ότι προσθέσαμε χρηματοδοτικούς πόρους, άλλα 100 εκατομμύρια περίπου, προκειμένου να αυξήσουμε το μέγεθος του αεροδρομίου. Διότι διαπιστώσαμε στην πορεία ότι ο αρχικός σχεδιασμός δεν ήταν ο κατάλληλος για ένα αεροδρόμιο το οποίο θα έχει τόσο μεγάλη δυναμική και τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα και θα μπορεί να εξυπηρετεί τόσα πολλά αεροσκάφη.

Είναι, όμως, και αυτό ένα έργο το οποίο προχωράει με ταχύτητα και έρχεται να συνδυαστεί με τα μεγάλα έργα υποδομών, τα έργα διαχείρισης του νερού, τόσο σημαντικά σε μία εποχή κλιματικής αλλαγής. Πρέπει να θωρακίσουμε την Κρήτη μας από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού τους υδάτινους πόρους μας.

Και βέβαια, τα πολύ σημαντικά έργα διασύνδεσης τα οποία ήδη το ένα κομμάτι έχει ήδη ολοκληρωθεί, η μικρή σύνδεση, η μεγάλη σύνδεση υλοποιείται και αυτή, έτσι ώστε να μπορέσει, επιτέλους, η Κρήτη ηλεκτρικά να συνδεθεί πλήρως με το δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Αυτό έχει πολλαπλές θετικές συνέπειες για όλους, και για τους υπόλοιπους καταναλωτές στην ηπειρωτική Ελλάδα που πληρώνουν ακριβά την παραγωγή ρεύματος στην Κρήτη, αλλά και για την Κρήτη μας την ίδια γιατί μπορεί να «ξεκλειδώσει» ένα πολύ μεγάλο δυναμικό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας το οποίο πια θα μπορεί να εξάγεται, αυτό το δυναμικό, αυτή η ενέργεια που παράγεται εδώ στην Κρήτη, και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Και μην ξεχνάμε, βέβαια, μιας και μιλάμε για ενέργεια, ότι η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη.

Κατά συνέπεια, κ. Περιφερειάρχη, φίλες και φίλοι, αισθάνομαι ότι ήμασταν, παρά τις δυσκολίες και παρά τις κάποιες καθυστερήσεις που μπορεί να υπήρχαν -μιλάμε για εξαιρετικά περίπλοκα έργα-, απολύτως συνεπείς σε αυτά για τα οποία είχαμε δεσμευτεί πριν από τέσσερα χρόνια, όταν διεκδικούσαμε για πρώτη φορά την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού και την εμπιστοσύνη των Κρητικών για να κυβερνήσουμε τον τόπο.

Μέσα σε μια τετραετία έχουν γίνει πολλά. Η Κρήτη «ξεκλειδώνει» συνολικά την αναπτυξιακή της δυναμική. Ο τουρισμός μας φέτος, είμαστε απολύτως σίγουροι ότι θα σημειώσει ακόμα ένα ρεκόρ και εδώ στην Κρήτη.

Ο πρωτογενής τομέας παρά τις δυσκολίες πηγαίνει καλά. Γνωρίζετε ότι σκύψαμε πάνω στα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα. Αποζημιώσαμε καλλιεργητές. Καλύψαμε ζημιές από φωτιές. Στηρίξαμε τους κτηνοτρόφους μας, αλλά στηρίζουμε συνολικά και την μεταποίηση στη Κρήτη, ειδικά την μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων.

Το λάδι μας είχε πολύ καλές τιμές. Βλέπω πολλά περισσότερα παραδείγματα επιχειρήσεων που τυποποιούν και εξάγουν τα προϊόντα της κρητικής γης. Το κρασί μας πηγαίνει πολύ καλά.

Και βέβαια, μιας και έχουμε εδώ και τον έτερο συντοπίτη μας, τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον Γιάννη Πλακιωτάκη, να πούμε ότι και σημαντικές επενδύσεις γίνονται στα λιμάνια μας, και αυτές δρομολογούνται. Βέβαια με σημαντικότερη τη σύμβαση παραχώρησης για το λιμάνι του Ηρακλείου, κάτι το οποίο θα αλλάξει τελείως την όψη της πόλης και θα καταστήσει το Ηράκλειο πραγματικά ένα κομβικό λιμάνι σε όλη την Μεσόγειο.

Όλα αυτά, λοιπόν, θα τα θέσουμε στην κρίση των συμπολιτών μας, καθώς έχουμε εκλογές, όπως γνωρίζετε, σε τέσσερις εβδομάδες ακριβώς από τώρα, σε 28 μέρες από τώρα.

Εμείς θέλουμε πάντα να προβάλλουμε το έργο μας. Να κρινόμαστε για αυτά τα οποία έχουμε κάνει και τις όποιες αστοχίες μας, τις οποίες πάντα με θάρρος αναλάβαμε, αλλά και για το σχέδιό μας για την επόμενη μέρα, για αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε.

Έχουμε ήδη έρθει πολλές φορές -προφανώς εγώ έχω έρθει στον τόπο μου- για να παρουσιάσουμε το συνολικό αναπτυξιακό μας όραμα για την Κρήτη του 2030.

Γνωρίζετε πια ότι υπάρχει ένα συγκροτημένο σχέδιο, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Β’ και Α’ βαθμού, για το πώς αντιλαμβανόμαστε το μέλλον του νησιού μας. Και αυτό το οποίο ζητούμε από τους πολίτες, και εγώ προσωπικά ζητώ από τους συντοπίτες μου, είναι να μας δώσουν την ευκαιρία το σχέδιο αυτό να το υλοποιήσουμε, να το κάνουμε πράξη.

Έχουμε ήδη βάλει τα θεμέλια. Έχουμε κάνει πολλή δουλειά. Απομένει να γίνει πολύ περισσότερη, αλλά είμαι σίγουρος ότι και εδώ στην Κρήτη οι συντοπίτες μας θα μας δώσουν αυτήν την ευκαιρία και θα επανεκλέξουν τη Νέα Δημοκρατία στη διακυβέρνηση του τόπου, για να συνεχίσουμε το έργο, για να ολοκληρώσουμε το έργο και κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια, ο Βόρειος Οδικός Άξονας να παραδοθεί στους Κρητικούς αλλά και στους επισκέπτες, ως ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ο οποίος θα έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη.

Τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στα οδικά έργα της πατρίδας μας. Είναι μία δική μου παρακαταθήκη και απέναντι στην Κρήτη. Και είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία το έργο αυτό να μπορέσω να το ολοκληρώσω. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Διαβάστε ακόμη

Σταυροφορία Μητσοτάκη κατά της «χαλαρής» ψήφου

Αριστοτέλης Ιγνατίδης (Ari Foods): Η βιομηχανία τροφίμων που εξάγει σε Ευρώπη και ΗΠΑ το 100% της παραγωγής της

To ράλι των αγορών πρόκειται σύντομα να φτάσει στο τέλος του, προειδοποιεί γνωστός επενδυτής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version