«Να μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι το έργο αυτό είναι τόσο σημαντικό που θα προκαλέσει αρκετή αναστάτωση σε γειτονιές της Αθήνας και θα χρειαστούμε τη βοήθεια των δήμων», δήλωσε χθες κατά την τελετή της υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η δήλωση του Πρωθυπουργού μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αφού αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προ όλους: τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και τις τοπικές αντιδράσεις σε Εξάρχεια και Κολωνάκι που αρχίζουν να προθερμαίνουν τις μηχανές για να αντισταθούν στην γραμμή 4.
Το έργο το οποίο θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα κάνει πιο σύντομη την απόσταση από το Γαλάτσι έως το Γουδί βρίσκεται ένα βήμα πριν την φάση εκκίνησης παρά το γεγονός ότι για την έναρξη της κύριας κατασκευής εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος ακόμη.
Συνολικά εκτιμάται ότι θα μεταφέρει 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.
Το κολοσσιαίο έργο που θα κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ και θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ABAΞ, Chella SpA, Alstom εκτιμάται ότι θα χρειαστεί 8 χρόνια (με το πιο αισιόδοξο σχέδιο) για να ολοκληρωθεί.
Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε χθες στο Αλσος Βεϊκου για μία σύμβαση που είναι από τις μεγάλες, τις οποίες δρομολογεί η κυβέρνηση. Και που συμπίπτει χρονικά με μια περίοδο που η χώρα μας γυρίζει σελίδα καθώς αφήνει πίσω της την πανδημία.
“Η Κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ένα έργο σταματημένο, με πολλά και σύνθετα προβλήματα, και είχε ένα στόχο: Να το ξεμπλοκάρει, ώστε μετά από 15 και πλέον χρόνια να μπει αασε τροχιά υλοποίησης” τόνισε στην ομιλία του χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Όπως είπε τον Δεκέμβριο του 2019 επανεκκίνησε η διαδικασία ελέγχου των φακέλων με τα δικαιολογητικά συμμετοχής και η τεχνική προσφορά, που είχαν σταματήσει.
Ακολούθησε νέος κύκλος προσφυγών αλλά η Αττικό Μετρό κατάφερε να τις ξεπεράσει και να προχωρήσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και εν συνεχεία στην κατακύρωση του έργου.
Ταυτόχρονα, επιλύθηκαν και όλα τα νομικά ζητήματα που τέθηκαν για την εργολαβία των Πρόδρομων Εργασιών και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη Μαρτίου.
Το εναρκτήριο λάκτισμα στο έργο θα δώσουν, οι πρόδρομες εργασίες που θα αποτελέσουν μια ξεχωριστή σύμβαση και οι οποίες αφορούν στη μετατόπιση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις. Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες και μέσα στο καλοκαίρι εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια.
Το μετρό της Αθήνας παίρνει και πάλι μπρος. Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής και το 70% των θέσεων εργασίας, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Με τη Γραμμή 4, αλλά και τον υπόλοιπο σχεδιασμό –όπως η επέκταση προς Πειραιά που ολοκληρώνεται, ή οι επεκτάσεις προς τη Δυτική Αττική και προς τα Νότια προάστια που προετοιμάζονται το μετρό θα φτάσει όλο και πιο μακριά, αναφέρουν στο υπουργείο.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης επισήμανε ότι «με τη Νέα Γραμμή 4, περιοχές βγαίνουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση, περιουσίες αναβαθμίζονται, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά με ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση»
‘Εκανε λόγο για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με το νέο έργο, εξυπηρετούνται πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως το ΕΜΠ, η Πανεπιστημιούπολη, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού, η Νομική Σχολή, το Μουσείο Μπενάκη.
«Στην πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 300.000 συμπολίτες μας να αφήσουν το αυτοκίνητο. Και να αποσυμφορήσουν τους δρόμους, να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων και τη ποιότητα της ζωής μας συνολικά» δήλωσε.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της “Αττικό Μετρό” Ν. Κουρέτας είπε ότι είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα εκτελεστεί τα επόμενα χρόνια και θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 πολίτες.
Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Κωνσταντίνος Μιτζάλης υποσχέθηκε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα, στα οκτώ χρόνια από σήμερα, και η εμπειρία της εταιρείας της ΑΒΑΞ αλλά και των άλλων ομίλων αντίστοιχα, τόνισε ότι αποτελούν εγγύηση γι’ αυτό.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».
Η ακτινογραφία των σταθμών
Θέσεις σταθμών
1.Άλσος Βεΐκου
Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.
2.Γαλάτσι
Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.
3.Ελικώνος
Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική χαρά.
4.Κυψέλη
Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
5.Δικαστήρια
Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
6.Αλεξάνδρας
Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.
7.Εξάρχεια
Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.
8.Ακαδημία
Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.
9.Κολωνάκι
Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.
10.Ευαγγελισμός
Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
11.Καισαριανή
Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
12.Πανεπιστημιούπολη
Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.
13.Ιλίσια
Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.
14.Ζωγράφου
Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.
15.Γουδή
Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.
Διαβάστε ακόμη:
Βασίλης Φουρλής στο newmoney: Αυτό είναι το σχέδιο για το Retail Park στο Ελληνικό
Ακίνητα: Τα 9 προβλήματα που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους ιδιοκτήτες
Πετρέλαιο: Μειώθηκαν τα αποθέματα, αυξήθηκε η τιμή – Ξεπέρασε τα $73