Εντός της επόμενης εβδομάδας αλλάζει χέρια το 51% του ΟΛΠ με τη μεταβίβαση του πακέτου των μετοχών της εταιρείας στην κινεζική Cosco, γεγονός που επισφραγίζει την υλοποίηση μιας ιδιωτικοποίησης που στην κυριολεξία πέρασε από 40 κύματα.
Ετσι, με τις υπογραφές που θα πέσουν περί τα μέσα της άλλης εβδομάδας, η China COSCO Shipping Corporation αποκτά 165 εκατ. μετοχές, έναντι ποσού ύψους 280,5 εκατ. ευρώ.
Όπως προβλέπει η Συμφωνία Αγοράς Μετοχών, εντός διαστήματος πέντε ετών και εφόσον έχει εκπληρώσει ορισμένους όρους, μεταξύ των οποίων και υποχρεωτικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία, η Cosco θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει τη συμμετοχή της στην ΟΛΠ από 51% σε 67% στο πλαίσιο του δεύτερου σταδίου ιδιωτικοποίησης.
Τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης, αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052. Εκτιμάται ότι θα υπάρξει σημαντικό ύψος επιπλέον επενδύσεων ύψους 270 εκατ. ευρώ μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Μετά την απόκτηση του 51% του ΟΛΠ, η Cosco θα κατέχει την πλειοψηφία στο δ.σ. της εταιρείας, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο που διατηρεί 23% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, θα διατηρήσει και 3 θέσεις στο δ.σ. μέχρι την μεταβίβαση του 16%. Μετά την μεταβίβαση του 16%, το Δημόσιο παραμένει με 7% και μία θέση στο ΔΣ.
Με τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, η διαχείριση όλων των λιμενικών υποδομών, πλήρως λειτουργικών, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο μαζί με όλες τις επενδύσεις και υποδομές που θα έχουν αναπτυχθεί.