Το έργο της ανάπτυξης της νέας μαρίνας Αλίμου μπαίνει στην επόμενη του φάση για την έκδοση των οικοδομικών αδειών, καθώς υπεγράφη η σχετική απόφαση από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Τουρισμού για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της μαρίνας.

H έκδοση της ΚΥΑ χωροθέτησης ήταν η τελευταία εκκρεμότητα για το project και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της Reds ύψους 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της μαρίνας που είναι η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια. Το σχέδιο χωροθέτησης προβλέπει τη δημιουργία δύο ξενοδοχειακών μονάδων, τριών εμπορικών κέντρων και ταυτόχρονα κέντρων αναψυχής. Στη νέα μαρίνα θα μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι 979 σκάφη, ενώ προβλέπεται η λειτουργία σούπερ μάρκετ, κτιρίου διοίκησης της Μαρίνας, κτιρίου ναυταθλητισμού, λιμεναρχείου, parking συνολικής δυναμικότητας 700 θέσεων. Επίσης, το κολυμβητήριο του Αλίμου θα ανακατασκευαστεί πλήρως.

Η μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μία από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας. Αποτελεί σημείο αναφοράς της πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική – στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει Τραμ, Λεωφορεία και Ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Η παραχώρηση

Την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στην θυγατρική εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε.» της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου €100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη ~18.500μ² θα αναδείξει την δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Το πρωτοποριακό σχέδιο «απαντάει» στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν την μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Διαβάστε ακόμη 

Προϋπολογισμός: «Ραβασάκι» από Κομισιόν για το νέο «κόφτη» σε δαπάνες και παροχές

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Η επόμενη μέρα μετά την μεγάλη συμφωνία ύψους 3,2 δισ. με την Masdar

The Ilisian: Πώς αλλάζει τα Ιλίσια ο νέος προορισμός της Αθήνας- Αποτύπωμα €1,25 δισ. στην 5ετία (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ