«Ανάπτυξη δημιουργούν αυτοί που επενδύουν στην ελληνική οικονομία, όχι αυτοί που μόνο εισπράττουν δημόσιο χρήμα. Θα είχαμε ισχυρότερη οικονομία αν και άλλες εταιρείες επένδυαν όσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, η οποία υλοποιεί συνολικά ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας». Αυτό υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μάνος Μουστάκας, σε συνέντευξή που παραχώρησε στην «Καθημερινή της Κυριακής», συμπληρώνοντας πως ειδικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως η μόνη από όλους τους ομίλους υποδομών της χώρας που παρουσιάζει διαχρονικά κερδοφόρα επίδοση, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως «επιπόλαιος» ή «ευκαιριακός παίχτης».
Παράλληλα ο γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Ομίλου και προανήγγειλε πως η επένδυση που προωθείται από κοινού με την αμερικανική Hard Rock στο Ελληνικό, για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα, θα είναι μεγαλύτερη από τον αρχικό σχεδιασμό και πρόσθεσε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισφέρει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.)
Ακολουθούν χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη συνέντευξη του κ. Μουστάκα:
* Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να είναι πολύ πιο επιλεκτική στις επενδύσεις της, αλλά και πολύ πιο ανταγωνιστική στις προσφορές της, άρα και πιο επιτυχημένη. Ειδικά για την Αττική Οδό, πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτιμούμε πως υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας και επί δεκαετίες παντελώς αναξιοποίητος, όταν για εμάς σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις του Ομίλου (αυτοκινητόδρομοι, Λιμάνι Καβάλας κλπ.), μπορεί να αποκτήσει πολλαπλάσια αξία. Πάντως, απόδειξη και για το ότι τα συγκεκριμένα έργα είναι αποδοτικά αποτελεί ο διακαής πόθος ανταγωνιστικών σχημάτων να τα αναλάβουν. Σας θυμίζω ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό αναβλήθηκε πολλές φορές και έμπλεξε και σε δικαστικές περιπέτειες λόγω προσφυγών, ενώ αντίστοιχες κινήσεις καταγράφονται και για την Αττική Οδό. Θεωρώ μάλλον δύσκολο να κυνηγάει κάποιος δικαστικά υποθέσεις, αν πιστεύει πως αυτές δεν θα είναι οικονομικά επωφελείς.
* Αν θέλουμε να μιλάμε για καθυστερήσεις, θα πρέπει να βλέπουμε με προσοχή πού οφείλονται αυτές, πριν αναρωτηθούμε αν σχετίζονται με τον μόνο διαχρονικά συνεπή συμμετέχοντα στους μεγαλύτερους διαγωνισμούς των τελευταίων χρόνων που ουδέποτε έχει προσφύγει για «καψόνι» του Δημοσίου ή των ανταγωνιστών.
* Τα σχέδια μας και η προβλεπόμενη επένδυσή μας στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, έχουν μεγαλώσει, ως αποτέλεσμα και του καλύτερου αισθητικά και λειτουργικά αρχιτεκτονικού σχεδιασμού στον οποίο έχουμε καταλήξει από κοινού με τη Ηard Rock, αλλά και των προοπτικών που διαβλέπουμε. Η επένδυση τελικά που θα κάνουμε με τους συνεταίρους μας θα είναι μεγαλύτερη από την αρχική μας προσφορά, άρα αντίστοιχα μεγαλύτερη θα είναι και η πολλαπλασιαστική της αξία στην ελληνική οικονομία. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές κατασκευαστικές και μελετητικές εργασίες, εν αναμονή της οριστικής οικοδομικής άδειας.
* Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι ένα πολύτιμο asset του Ομίλου που αναπτύχθηκε με όραμα και κόπο επί 25 χρόνια, σε μία εποχή που οι περισσότεροι από όσους σήμερα σπεύδουν να επενδύσουν στην πράσινη ανάπτυξη, μας έλεγαν ρομαντικούς ή πετροβολούσαν τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που τώρα αναζητούν εναγωνίως. Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και επενδυτής καθαρής ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τη συνολική ισχύ των έργων σε λειτουργία, υπό κατασκευή και έτοιμων προς κατασκευή να ανέρχεται πλέον σε 2.500 MW. Παράλληλα, πρόσφατα έθεσε σε λειτουργία το μεγαλύτερο σύμπλεγμα αιολικών πάρκων της χώρας με συνολική ισχύ 330 MW, προχωρά εντατικά τις εργασίες κατασκευής στο έργο της μεγάλης αποθήκευσης 680 MW με αντλησιοταμίευση στην Αμφιλοχία, ενώ προχωράει με τη μία εκ των δυο πρώτων αδειών έρευνας για Πιλοτικά Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα στην Ελλάδα. Τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά – μεταξύ άλλων – όπως επισήμως έχει δηλώσει η Διοίκηση την καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστική και παραλήπτρια πολλαπλών προτάσεων εξαγοράς. Από εκεί και πέρα, στόχευση μας είναι πάντα η μεγιστοποίηση της αξίας για όλους τους μετόχους, και συνεπώς η οποιαδήποτε προσέγγιση πιθανώς επιλεγεί θα είναι προς το συμφέρον όλων και μόλις και εφόσον υπάρξει κάτι συγκεκριμένο, θα γίνει – όπως πάντα – άμεση, επίσημη και υπεύθυνη ενημέρωση της επενδυτικής κοινότητας.
Διαβάστε ακόμη
Πρωτογενές πλεόνασμα 5 δισ. ευρώ και νέα μέτρα στήριξης 2,7 δισ. ευρώ το 2024
Μηχανή παραγωγής οφειλών το Δημόσιο – Ξεπέρασαν τα 2,3 δισ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ