Εχοντας τοποθετηθεί ήδη σε κορυφαίους αλλά και πιο… εναλλακτικούς ελληνικούς προορισμούς, με ισχυρούς επενδυτικούς εταίρους όπως αυτοί της Aroundtown που είναι από τους μεγαλύτερους εισηγμένους ομίλους real estate στην Ευρώπη, οι Ισραηλινοί της Brown Hotels θα έχουν αισίως 13 ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέχρι τα τέλη του 2022 – αρχές 2023, με στόχο να πιάσουν τα 50 σε Ελλάδα και Κύπρο την επόμενη τριετία.
Μεταξύ αυτών και κάποια από τα πιο γνωστά και… παροπλισμένα τα τελευταία χρόνια ακίνητα του κέντρου της Αθήνας, όπως για παράδειγμα το διατηρητέο της οδού Σταδίου 41 που φιλοξενούσε το πολυκατάστημα «Fokas» και είναι κενό τα τελευταία χρόνια, το οποίο θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο την επόμενη τριετία, ή το κτίριο γραφείων επί της οδού Πειραιώς 44, το οποίο θα αποτελέσει και το πρώτο εγχείρημα για ένα ξεχωριστό concept ξενοδοχείου συνιδιοκτησίας (condo) με μεικτή χρήση κατοικιών, συνεργατικών χώρων, εστιατορίων κ.λπ., σε μία επένδυση περί τα 15 εκατ. ευρώ. Και έπεται συνέχεια. Ο όμιλος, σε συνεργασία πάντα με τα επενδυτικά κεφάλαια που τον στηρίζουν, συνεχίζει να αναζητεί ακίνητα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κι έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, κατά τις πληροφορίες, και για ένα ακόμη γνωστό ακίνητο του κέντρου «διατηρητέο και έργο τέχνης» σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό του από το υπουργείο Πολιτισμού, ιδιοκτησίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, επί των οδών Πανεπιστημίου 53 και Σανταρόζα.
Ο Λέον Αβιγκάδ, o οποίος ίδρυσε μαζί με τον Νίτζαν Πέρι το 2010 την Brown Ηotels ξεκινώντας τότε με τα πρώτα ξενοδοχεία στο Ισραήλ, είναι αυτός που είδε μία κρυμμένη ευκαιρία καταρχάς στην Αθήνα και ειδικά γύρω από την Ομόνοια, όπου ο όμιλος ήδη έχει στην ομπρέλα του τέσσερα ξενοδοχεία, με σκοπό να ξεπεράσει πολύ γρήγορα τα δέκα στην ευρύτερη περιοχή. Ο φιλέλληνας ξενοδόχος από το Ισραήλ σε κάθε ευκαιρία -και στο πρόσφατο Φόρουμ των Δελφών- δεν παύει να εκθειάζει την Αθήνα για τον αέρα ζωντάνιας και ελευθερίας που προσδίδει στον επισκέπτη της (και πλέον εκθειάζει χωριστά και τη Θεσσαλονίκη για τη ζωντάνια και τη γαστρονομία της).
Ο ίδιος δηλώνει τώρα στο «business stories» ότι η πλατεία και η πέριξ περιοχή, με πολύ κοντά την αγορά και φυσικά το μετρό, έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά συνυπολογίζοντας και τους άλλους «παίκτες» που έχουν ήδη τοποθετηθεί κι εξακολουθούν να τοποθετούνται τριγύρω, πέραν φυσικά των Βrown Hotels: «Πριν από λίγα χρόνια είχα πει ότι η Αθήνα θα γίνει το νέο Βερολίνο και κάποιοι με είχαν χαρακτηρίσει τρελό», επισημαίνει στη συνέντευξή του στο «b.s». «Τώρα λέω ότι η πλατεία Ομονοίας θα γίνει το νέο Soho Meatpacking district, η γνωστή και πολύ ζωντανή περιοχή στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Ηδη, πάνω στην πλατεία άνοιξε το νέο ξενοδοχείο “Moxy” του ομίλου της Marriott και με τα 12 ξενοδοχεία της Brown στην περιοχή και τις διεθνείς αλυσίδες όπως οι Zara, H&M, Tiger κ.ά. η Ομόνοια θα είναι το νέο στέκι συνάντησης και διασκέδασης, πρωταγωνιστώντας και στη νυχτερινή ζωή. Πολύ σύντομα θεωρούμε ότι θα μας ακολουθήσει γύρω από την πλατεία και η δημιουργική κοινότητα της πόλης».
Oι επενδύσεις για τα νέα ξενοδοχεία
Ο συνιδρυτής της Brown αποφεύγει να μιλήσει για τα κεφάλαια που έχουν ήδη πέσει και θα πέσουν στη συνέχεια στην ελληνική αγορά όσον αφορά τις επενδύσεις στα νέα ξενοδοχεία με την υπογραφή των brands του ομίλου, οι οποίες, όμως, έχουν μπροστά τριψήφιο νούμερο, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ:
«Μαζί με τους εταίρους μας και τα επενδυτικά κεφάλαια που μας στηρίζουν, οι υφιστάμενες επενδύσεις συνολικά στην ελληνική αγορά είναι αρκετά εκατομμύρια ευρώ, ενώ συνεχώς αναζητούμε περισσότερες ευκαιρίες τόσο στην ηπειρωτική Ελλάδα όσο και τα νησιά», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σημειωτέον ότι η Brown υποστηρίζεται από επενδυτικά κεφάλαια που συνδέονται με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης εταιρεία real estate, Aroundtown, από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες ακινήτων στην Ευρώπη με ένα επενδυτικό χαρτοφυλάκιο αξίας άνω των 29 δισ. ευρώ, ενώ συνεργάζεται και με την WH Εurope, έναν επενδυτικό όμιλο με ακίνητα στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Ρουμανία και τη Γερμανία, έχοντας αγοράσει στο κέντρο της Αθήνας -και όχι μόνο- πληθώρα ξενοδοχειακών ακινήτων.
«Αυτή τη στιγμή, πέρα από τα πέντε ξενοδοχεία που ήδη λειτουργούν στην Αθήνα (“Villa Brown Ermou”, “Brown Acropol”, “Lighthouse Hotel Athens”, “Dave Red Athens”, “Kubic House Athens”), προχωρούμε με το άνοιγμα τουλάχιστον πέντε νέων ξενοδοχείων μέσα στη χρονιά, στην Εύβοια, στην Κόρινθο, στην Κέρκυρα, αλλά και στην πρωτεύουσα». Μέσα στη χρονιά και μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους η Brown Hotels υπολογίζει να αριθμεί περί τα 13 ξενοδοχεία στην ελληνική αγορά, κάποια από τα οποία αποτελούν κι ένα νέο «στοίχημα». Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα για την -απαιτητική- αναβίωση του μοναδικού «House Sans Rival» που βρίσκεται σε μία «δύσκολη» περιοχή, επί της Λιοσίων 11, κοντά στον Σταθμό Λαρίσης. Πρόκειται για ένα ξενοδοχείο του Μεσοπολέμου, ίσως ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα κτίρια της περιοχής λόγω ακριβώς της μοναδικότητάς του και της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του. Αντίστοιχο «στοίχημα» αποτελεί και το νέο ξενοδοχείο στην οδό Λυκούργου 18 και Σωκράτους 34, με τη μετατροπή ενός πρώην κτιρίου γραφείων σχεδόν 8.500 τ.μ., σε μία επένδυση επίσης αρκετών εκατομμυρίων λόγω του εκτεταμένου προγράμματος ανακαίνισης. Με νέα εικόνα θα εμφανιστεί σύντομα και το ξενοδοχείο στα Εξάρχεια πίσω από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σε συνέχεια της περσινής συμφωνίας της Brown, που ενέταξε στην ομπρέλα της τις τέσσερις μονάδες των Hotels of Athens Group της οικογένειας του Γιώργου Τσακίρη, τέως προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.
Η φετινή θερινή σεζόν πάντως σηματοδοτεί και το άνοιγμα των δραστηριοτήτων της Brown σε μονάδες-resorts και μάλιστα όχι απαραίτητα με βάση την… πεπατημένη, αν ληφθεί υπόψη ότι τα νέα ξενοδοχεία λειτουργούν, εκτός από την Κέρκυρα, στους Αγίους Θεοδώρους της Κορινθίας και στην Εύβοια. Οι Ισραηλινοί πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν τους Αθηναίους -και όχι μόνο- σε έναν κοντινό τους προορισμό όπως είναι οι Αγιοι Θεόδωροι, όπως αντίστοιχα πιστεύουν και για τους νέους προορισμούς τους στην Ερέτρια και στη Χαλκίδα. Ετσι, προς το τέλος Μαΐου-αρχές Ιουνίου το πολυσυζητημένο «Isla Brown Corinthia resort» με 276 δωμάτια ανοίγει και μάλιστα πανηγυρικά, αφού θα φιλοξενήσει το πρώτο του διεθνές συνέδριο «Ισραήλ – Ελλάδα, Real Estate, Φιλοξενία, Ενέργεια, Καινοτομία» με τη συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων των δύο χωρών, επενδυτών και επιχειρηματιών. «Ακολουθεί το “Brown Beach Chalkida” μέσα στον Ιούνιο και το “Brown Beach Eretria” τον Ιούλιο. Επιπλέον αυτές τις ημέρες άνοιξε και το νέο ξενοδοχείο μας στην Κέρκυρα που λειτουργεί ως “Akron Seascape Resort”. Μέσα στον χειμώνα θα γίνουν εκτεταμένες ανακαινίσεις και θα ενταχθεί και αυτό κάτω από τα brands της Brown την επόμενη σεζόν. Το φθινόπωρο θα ανοίξουμε και το “Brown Spices” στην καρδιά της Αθήνας», αναφέρει ο κ. Αβιγκάδ για το νέο εγχείρημα του ομίλου στην Ευριπίδου, στο κέντρο της αθηναϊκής αγοράς, όπου φιλοξενούνται πολλά μαγαζιά με μπαχαρικά.
Ο όμιλος έχει στον σχεδιασμό του κοντά στα 50 projects συνολικά σε Ελλάδα και Κύπρο σε ορίζοντα τριετίας, με μία διάρθρωση 5 διαφορετικών brands, ενώ ήδη έχουν δρομολογηθεί επίσης νέα projects για το 2023 στη Θεσσαλονίκη, μία πόλη που για την Brown ήταν φυσική εξέλιξη λόγω της ζωντάνιας και της γαστρονομίας της, στην Κρήτη, στην Κέρκυρα κ.ο.κ.
Ενα project μεικτής χρήσης
Στα πιο μακροπρόθεσμα projects της Brown στον ορίζοντα της τριετίας, με ιδιαίτερο όμως ενδιαφέρον, εντάσσεται το ξενοδοχείο μεικτής χρήσης επί της οδού Πειραιώς 44. Για την επένδυση έχουν ήδη προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις για την αλλαγή χρήσης του επταώροφου οικοδομήματος, από κτίριο γραφείων-καταστημάτων σε ξενοδοχείο condo 4 αστέρων, και τη χρηματοδότηση (πιο πρόσφατα από τον Δήμο Αθηναίων), ενώ έχει εγκριθεί και η ενίσχυση με το ποσό του 1,49 εκατ. ευρώ με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής για την επένδυση των 14,9 εκατ. ευρώ). «Η πανδημία μάς δίδαξε να είμαστε δημιουργικοί και να επεκτείνουμε τα brands μας σε νέα προϊόντα και αγορές.
Επομένως, το νέο ξενοδοχείο της οδού Πειραιώς, πολύ κοντά στου Ψυρρή, θα είναι η καλύτερη επιλογή και για μακροχρόνια διαμονή, με πολύ όμορφα σχεδιασμένα στούντιο και σουίτες. Εχουμε κάνει αντίστοιχες επενδύσεις και μάλιστα θα έλεγα με επιτυχία σε άλλες αγορές -όχι ακόμη στην Ελλάδα- ωστόσο θα θέλαμε να έρθουμε πιο κοντά στην οικιστική πτυχή της φιλοξενίας». To νέο project μεικτής χρήσης έχει σχεδιαστεί ώστε να προσελκύσει τόσο τους Αθηναίους όσο και τους επισκέπτες και μετά την ολοκλήρωσή του, από το 2023 και μετά, θα συνδυάζει ένα condo hotel (πρόκειται για ξενοδοχειακά καταλύματα ανώτερων κατηγοριών, σε τμήματα των οποίων επιτρέπεται η σύσταση οριζόντιων και κάθετων ιδιοκτησιών και η μακροχρόνια εκμίσθωσή τους σε τρίτους με τη μορφή ανεξάρτητων διαμερισμάτων ή κατοικιών) με χώρους εστίασης, αναψυχής, ευεξίας και γραφείων.
«Το έργο θα ολοκληρωθεί με μια πισίνα στον τελευταίο όροφο και ένα μπαρ-εστιατόριο που θα προσφέρει υπέροχη θέα στην Ακρόπολη και στο αθηναϊκό αστικό τοπίο», όπως αναφέρουν οι επιτελείς του για τον νέο προορισμό που θα έχει δυναμικότητα 150 κλειδιών, 77 κατοικίες, ευέλικτους χώρους εργασίας, αγορά τροφίμων, χώρους εκδηλώσεων κ.λπ.
Η πορεία της αγοράς
Σε σχέση με την πορεία της αγοράς και ειδικά τον αντίκτυπο από τον πόλεμο στην Ουκρανία, «δεν είμαι σίγουρος ότι η Ελλάδα θα επηρεαστεί όσο η Γερμανία ή η Κύπρος και άλλοι προορισμοί που αγαπούν οι Ρώσοι. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζω αυτή η καταστροφική κρίση σε όλα τα επίπεδα να τελειώσει σύντομα», σημειώνει ο κ. Αβιγκάδ. Η Brown Hotels, εκτός από το Ισραήλ και την Ελλάδα, σκοπεύει έως το 2023 να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη, με νέες ιδιοκτησίες σε Γερμανία, Κύπρο και Ηνωμένο Βασίλειο. Για την Ελλάδα, ειδικά σε σύγκριση με άλλες αγορές όπου δραστηριοποιείται η αλυσίδα, είναι χαρακτηριστική η δήλωσή του:
«Ολος ο κόσμος ανυπομονεί να ανέβει σε ένα αεροπλάνο και να απολαύσει ήλιο μετά από αυτά τα δύο δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Ποιο καλύτερο μέρος μπορεί να σκεφτεί κανείς, αν αυτό δεν είναι η Ελλάδα; Ολοι, Ισραηλινοί και μη, θέλουν όμορφες παραλίες, αξιοθέατα με ιστορία, γαστρονομία και όλα αυτά σε μια ποικιλία από εμπειρίες που μπορούν να προσαρμοστούν σε κάθε προϋπολογισμό. Ηδη στα ξενοδοχεία μας βλέπουμε από τη ζήτηση πολύ αισιόδοξα μηνύματα για το 2022!».
Διαβάστε ακόμη:
Το «θερμό» καλοκαίρι αναθεωρεί προς τα πάνω τις προβλέψεις στα αεροδρόμια