Την μετάβαση της Αττικής Oδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τις 6 Οκτωβρίου δρομολογεί σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πηγές η κυβέρνηση με στόχο να περάσει απευθείας στο νέο παραχωρησιούχο ο οδικός άξονας χωρίς «ενδιάμεσο» σταθμό. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται εντατικά τις τελευταίες 7 ημέρες προς αυτή την κατεύθυνση, σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο αλλά και με το υφιστάμενο σχήμα της Αττικής οδού, με τις συσκέψεις να εντατικοποιούνται σήμερα αλλά και τις επόμενες μέρες. Εφόσον δεν υπάρξουν άλλες ανατροπές θα επισπευστεί και το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας και μέχρι τότε θα έχει καταβληθεί και το τίμημα ων 3,27 δισ. ευρώ για το οποίο ο παραχωρησιούχος έχει ήδη συμφωνήσει με τις τράπεζες.

Παρότι υπάρχουν εύλογα ερωτήματα γιατί έπρεπε να φτάσουμε ελάχιστες μέρες πριν την λήξη της σύμβασης για να αποφασιστεί το διάδοχο σχήμα, αρμόδιες πηγές με απόλυτη γνώση των διεργασιών επισημαίνουν ότι στην δύσκολη αυτή αλλαγή σελίδας της Αττικής Οδού έπρεπε να εξεταστούν όλα τα εναλλακτικά σενάρια προκειμένου να εξαλειφθεί ο κίνδυνος με τη λήξη της σύμβασης να μην υπάρξει ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς.

Έτσι εξηγείται και η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα να στείλει πριν λίγες ημέρες ερώτημα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αν το δημόσιο νομιμοποιείται να προχωρήσει σε ολιγόμηνη παράταση της παραχώρησης, κίνηση που ερμηνεύτηκε ως απόφαση επέκτασης της σύμβασης με την κοινοπραξία που διαχειρίζεται σήμερα τον αυτοκινητόδρομο υπό τον έλεγχο των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Το νομικό συμβούλιο έχει αποφανθεί ότι το ελληνικό δημόσιο δεν κωλύεται να υπογράψει μια συμπληρωματική σύμβαση για την λειτουργία και διαχείριση της Αττικής οδού μέχρι να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της νέας παραχώρησης.

Πρόκειται όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές για ένα από τα σενάρια που εξετάστηκαν για την επόμενη μέρα, τα οποία φαίνεται επί του παρόντος να απομακρύνονται από το τραπέζι, από τη στιγμή που όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές (Δημόσιο, παραχωρησιούχοι, τράπεζες) εργάζονται πυρετωδώς ώστε η 6η Οκτωβρίου να βρει στο «τιμόνι» της Αττικής οδού την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το εγχείρημα όπως επιβεβαιώνουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές δεν είναι εύκολο από τη στιγμή που στην εταιρεία θα πρέπει να μεταβιβαστούν σχεδόν εν μία νυκτί εργαζόμενοι, διόδια και πλήθος άλλων συμβάσεων (δεν αποκλείεται να επισπευστεί ακόμη και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου) ενώ υπάρχουν διεκδικήσεις άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ από το υφιστάμενο σχήμα παραχώρησης που εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σε εκκρεμότητα και μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.

Οι νυν παραχωρησιούχοι διεκδικούν αποζημίωση από τις χαμένες διέλευσης της πανδημίας αλλά και από τμήματα του δρόμου που βρίσκονται εκτός του κυρίου έργου της παραχώρησης τα οποία για μία 25ετία  συντηρούσε και λειτουργούσε η εταιρεία. Πρόκειται για ένα μέτωπο διαφορετικών απαιτήσεων για το οποίο ήδη η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ κατά ένα μέρος έχει δικαιωθεί στην διαιτησία.

Διαβάστε ακόμη

«Λιφτινγκ» στον ετήσιο φόρο έως 200 ευρώ για βάρκες και σκάφη αναψυχής

Hλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας Κύπρου: Ενδιαφέρον από Γαλλία και ΗΑΕ για το project

Disaster story: Στο σφυρί η βίλα και τα οικόπεδα της Κατερίνας Μαλαματίνα στη Μύκονο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα