Η κατασκευή του μεγάλου οδικού έργου Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη προχωρά με σταδιακή αύξηση των εργοταξίων, ενώ οι νέες μελέτες επιφέρουν αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό. Η τροποποίηση της αρχικής περιβαλλοντικής μελέτης, που χρονολογείται από το 2013, κρίθηκε απαραίτητη για την προσαρμογή του έργου στις τρέχουσες ανάγκες.
Η νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) εξετάζει τη συνολική αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη, με βασική αλλαγή την κατασκευή παράκαμψης της Πύλου. Οι γεωμετρικές προδιαγραφές του δρόμου εναρμονίζονται με τα σύγχρονα πρότυπα (ΟΜΟΕ), ενισχύοντας την ασφάλεια και μειώνοντας τα ατυχήματα.
Βασικές τροποποιήσεις στο έργο
Στη νέα περιβαλλοντική μελέτη προβλέπονται σημαντικές τροποποιήσεις:
– Αλλαγή κόμβου στην Πύλο: Ο ανισόπεδος κόμβος στο τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος μετατρέπεται σε ισόπεδο για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και του κόστους.
– Ενοποίηση των τμημάτων του δρόμου: Δημιουργείται νέα χάραξη που συνδέει τα τμήματα Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη, βασισμένη στην εγκεκριμένη διαδρομή της Παράκαμψης Γιάλοβας – Πύλου.
– Ενιαία διατομή οδού: Το σύνολο του έργου αποκτά ομοιόμορφη διατομή «β2σ» (ΟΜΟΕ-Δ), βελτιώνοντας τη συνοχή της χάραξης.
Ειδικές προσαρμογές σε τμήματα του έργου
Δύο σημεία του οδικού άξονα ακολουθούν ιδιαίτερες σχεδιαστικές προδιαγραφές:
1. Τμήμα Ι.Κ.3 – Φοινικούντα – Μεθώνη (μήκος 772,40 μ.):
– Οδοστρώμα πλάτους 7,00 μ.
– Μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (3,25 μ. έκαστη).
– Πεζοδρόμια 1,75 μ. εκατέρωθεν.
2. Τμήμα Α.Κ.10 – Πύλος – Κορώνη – Ριζόμυλος – Καλαμάτα (μήκος 3,5 χλμ.):
– Συνολικό οδόστρωμα 17,00 μ.
– Κεντρική νησίδα 2,00 μ. με στηθαίο ασφαλείας.
– Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (3,50 μ. η κάθε μία).
– Λωρίδα έκτακτης ανάγκης με προσαρμογή των πλευρικών διαμορφώσεων.
Η πρόοδος των εργασιών
Παρότι μέχρι το τέλος του 2023 η υλοποίηση του έργου ήταν περιορισμένη στο 3%, πλέον τα εργοτάξια αναπτύσσονται σε διάφορες περιοχές, όπως το αεροδρόμιο, η Μεσσήνη και το Ασπρόχωμα – Βελίκα.
Οι εργασίες προχωρούν τμηματικά και τα ελεύθερα κομμάτια του δρόμου παραδίδονται στην κοινοπραξία AKTOR GROUP – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ για άμεση εκτέλεση έργων. Παρά τις προγραμματισμένες προθεσμίες, οι απαλλοτριώσεις ενδέχεται να οδηγήσουν σε αιτήματα παράτασης από τον ανάδοχο.
Διαβάστε ακόμη
Πόρισμα για τα Τέμπη: Έντεκα χρόνια μετά, η Σύμβαση 717 στοιχειώνει τη σιδηροδρομική τραγωδία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα