Σήμερα Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, στο Καλπάκι, θα γίνει η τελετή υπογραφής –παρουσία του Πρωθυπουργού– με την οποία λαμβάνει σάρκα και οστά η κατασκευή του Ιωάννινα-Κακαβιά με το οποίο ολοκληρώνεται η Ιόνια Οδός.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στις 13.00, θα παραστεί και θα μιλήσει σε εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επέκταση Ιονίας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα-Κακκαβιά», στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου.
Με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά κλείνει ένας μεγάλος κύκλος αβεβαιότητας του έργου που ταλαιπωρήθηκε για σχεδόν 15 χρόνια και οδεύει πλέον προς την υλοποίηση του αλλάζοντας την περιοχή. Πλέον με την προσθήκη αυτή, ο βασικός άξονας της Ιόνιας Οδού που θα ξεκινά από το Αντίρριο, θα περνά από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Άρτα, τα Ιωάννινα και θα καταλήγει στο συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς. Αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο της Ηπείρου από την εποχή ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού το 2017.
Ανάδοχος του έργου είναι η AVAX που αναλαμβάνει ακόμα ένα μεγάλο οδικό έργο υποδομής. Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός -που έχει ξεκίνησε την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023 και η ολοκλήρωση του γίνεται σε σχετικά γρήγορο χρόνο από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το έργο θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Είναι ένα από τα λίγα οδικά έργα που θα έχουν την σφραγίδα της ΕΕ.
Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.
Η μεγάλη σημασία του έργου
Το οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά είναι σήμερα ίσως το σημαντικότερο οδικό έργο της χώρας. Ο πρώτος και προφανής λόγος είναι πως ολοκληρώνει τον άξονα της Ιόνιας Οδού. Με την ολοκλήρωση του ο οδηγός θα μπορεί να κινείται σε ασφαλή και άνετο δρόμο από το Αντίρριο μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς.
Υπολογίζεται πως η απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα-Κακαβιά με μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα, θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά. Η σύνδεση του οδικού τμήματος με την Ιόνια Οδό θεωρείται πως θα δώσει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες στην περιοχή των Ιωαννίνων καθώς θα συνδεθεί με τον άξονα της Ιόνιας το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, η ΒΙΠΕ (η οποία είναι από πιο δραστήριες περιφερειακές ΒΙΠΕ της χώρας), τουριστικοί προορισμοί όπως τα Ζαγοροχώρια και θα βγάλει από την οδική απομόνωση το βόρειο τμήμα του νομού.
Παράλληλα θα γίνει ακόμα πιο ελκυστικό το πέρασμα από την Ελλάδα στην Αλβανία και αντιστρόφως μέσω της Κακαβιάς καθώς από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα θα απαιτούνται περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά για να μεταβεί κάποιος στην γειτονική χώρα. Αυτό με τη σειρά του θα σημάνει και την βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών καθώς και στην πλευρά της Αλβανίας πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης της συνέχειας του άξονας της Ιόνιας Οδού.
Διαβάστε ακόμη
Εκατοντάδες χιλιάδες θάνατοι συνδέονται με το πλαστικό
Η ατζέντα Χατζηδάκη για το 2025: 10 νομοσχέδια και 14 μεταρρυθμίσεις για την οικονομία
Λειψυδρία: Μεταφορά νερού με τάνκερ και αφαλατώσεις για έκτακτες συνθήκες στην Αττική μελετά η ΕΥΔΑΠ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα