Μία ακόμη μεγάλη επένδυση στον τομέα του τουρισμού πολυτελείας έχει στα σκαριά η Grivalia Hospitality, η οποία ετοιμάζεται επιπλέον να μεταφέρει την έδρα της από το Λουξεμβούργο στην Ελλάδα.
Μία πρώτη γεύση για τα νέα σχέδια της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε πολλές λεπτομέρειες έδωσε χθες, με αφορμή την παρουσίαση του νέου 5άστερου ON Residence που υλοποίησε η εταιρεία από κοινού με την Tor Group στη Θεσσαλονίκη ο κ. Γιώργος Χρυσικός, ιδρυτής και πρόεδρος Δ.Σ της εταιρείας: «Πρόκειται για μία ακόμη επένδυση που δρομολογούμε και θα ανακοινωθεί εντός των επόμενων 2-3 μηνών, της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ, 100% της εταιρείας σε συνεργασία με πολύ γνωστή αλυσίδα, αντίστοιχη με αυτές που συνεργαζόμαστε μέχρι σήμερα».
Σημειωτέον ότι η εταιρεία συνεργάζεται με πολύ γνωστά διεθνή ονόματα του τουρισμού πολυτελείας και συγκεκριμένα με την One & Only για την αναβίωση των Αστεριών Γλυφάδας από το 2023, με την Aman για το πολύ γνωστό Amanzoe στην Πελοπόννησο που ‘’τρέχει’’ με υψηλές πληρότητες ακόμη και μέσα στην υγειονομική κρίση, αλλά και με τη Mandarin Oriental με την οποία έχει κλείσει συμφωνία για το ‘’Project Blue’’, τη νέα επένδυση που δρομολογεί στη Μύκονο.
Για το τελευταίο project, συνολικού ύψους 120 εκατ. ευρώ, μετά και τη σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έβαλε «φρένο» την περασμένη χρονιά εντοπίζοντας ζητήματα σε τρία βασικά σημεία, ετοιμάζεται ο νέος φάκελος κατόπιν του σχετικού ανασχεδιασμού. Για το έργο αναθεωρείται τώρα η περιβαλλοντική μελέτη (συνυπολογίζοντας και τις άλλες επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή ώστε να μην επιβαρύνεται περαιτέρω), περιορίζεται ο αριθμός των κλινών, ενώ ένα τρίτο σημείο έχει να κάνει με τη διαπλάτυνση της εισόδου.
Σε σχέση με την πολυαναμενόμενη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αναβίωση των Αστεριών Γλυφάδας για το νέο One & Only Aesthesis με ορίζοντα ολοκλήρωσης, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το α’ εξάμηνο του 2023 έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω, πάνω από μία φορά: Η τελευταία αναθεώρηση ήταν κατά 20 εκατ. ευρώ, λόγω και της ακρίβειας του κόστους των υλικών φθάνοντας τελικά σε προϋπολογισμό τα 145 εκατ. ευρώ.
Σε εξέλιξη είναι μία ακόμη τουριστική ανάπτυξη της εταιρείας, στην Πάρο, όπου ολοκληρώνεται το 2023 η κατασκευή του ξενοδοχείου ‘’Piperi’’ μία επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Χρυσικός αναφέρθηκε και στην απόφαση η έδρα της Grivalia Hospitality να έρθει στην Ελλάδα από το Λουξεμβούργο, «ένα σήμα προς το εσωτερικό της χώρας και το εξωτερικό ότι τα πράγματα αλλάζουν». Ο ίδιος ανέφερε ότι η συγκεκριμένη κίνηση που δρομολογείται για το τέλος του χρόνου αποδεικνύει και μία ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά, στην οποία επικεντρώνεται η εταιρεία προχωρώντας παράλληλα και σε αποεπένδυση από το τουριστικό project του Παναμά (συμμετοχή 65%). To ‘’Pearl Island’’ στον Παναμά ήταν κι ένα από τα πρώτα έργα το 2017 στο χαρτοφυλάκιο της Grivalia Hospitality, απ’ όπου αποχωρεί τώρα με κέρδος.
Η Grivalia Hospitality έχει μετεξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν από τους σημαντικότερους επενδυτές στον τομέα της πολυτελούς φιλοξενίας στην Ελλάδα, που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών ακινήτων σε εξαιρετικούς και προβεβλημένους προορισμούς της χώρας, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της υπό ανάπτυξη ή και λειτουργία 6 premium projects στον τομέα της φιλοξενίας αξίας 450 εκατ. ευρώ, τα οποία με την ολοκλήρωση τους θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ. Μετρώντας 7 χρόνια παρουσίας, η εταιρεία που ξεκίνησε ως ο ξενοδοχειακός βραχίονας της πρώην Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ (η τελευταία συγχωνεύθηκε προ τριετίας με την Eurobank με τα έσοδα πλέον του τραπεζικού ομίλου από τα ακίνητα να φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ) έχει τώρα ως στρατηγικό στόχο «την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της πολυτελούς φιλοξενίας στη χώρα μας».
Ο κ. Χρυσικός ανέφερε σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα ότι η πορεία θα είναι ανοδική τα επόμενα χρόνια. «Πλέον συγκρίνουμε τα πάντα με το 2019, την περίοδο προ πανδημίας. Τότε οι αφίξεις ήταν στα 32 εκατομμύρια, με έναν ρυθμό αύξησης διπλάσιο και η χώρα μας αναγνωριζόταν διεθνώς ως ένας κορυφαίος προορισμός. Το διψήφιο αυτό ποσοστό αύξησης ανακόπηκε λόγω της πανδημίας. Ωστόσο εμείς βλέπουμε τις επενδύσεις σε αυτό το χώρο με μακρύ ορίζοντα και υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό τουριστών ιδιαίτερα όσον αφορά του το μίγμα υψηλής ποιότητας επισκεπτών με μεγαλύτερες δαπάνες. Αυτό είναι ακριβώς κάτι που θέλουμε να προσελκύσουμε στη χώρα μας, ώστε να μεγαλώσει αναλογικά περισσότερο η πίτα τουρισμού στην ελληνική οικονομία. Εμείς καλούμαστε να σκεφτούμε αυτό το νέο κύμα αφίξεων που θα ήθελε να πάει, οπότε αυτό θα προσπαθήσουν να ‘’πιάσουν’’ και οι νέες μας επενδύσεις».
Σε σχέση με την αύξηση του κόστους των επενδύσεων ο κ. Χρυσικός ανέφερε ότι τo κόστος χρήματος θα βαίνει αυξητικό εφεξής, σε μία περίοδο πληθωριστική. «Οι ανατιμήσεις των υλικών δε νομίζω ότι είναι παροδικό φαινόμενο, αν και στην πορεία, σε βάθος χρόνου, εκτιμάται ότι θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση στις τιμές και την κυκλοφορία των υλικών, σε υψηλότερα επίπεδα μεν απ’ ό,τι στο παρελθόν αλλά όχι στα σημερινά επίπεδα. Αυτή την στιγμή υπάρχει πληθωρισμός λόγω της διαφοράς ζήτησης- παραγωγής αλλά και λόγω του κόστους ενέργειας. Εμείς όταν σχεδιάζουμε μία επένδυση τα λαμβάνουμε υπόψη και λαμβάνουμε υπόψη το χειρότερο δυνατό σενάριο, γι’ αυτό και κοιτάμε να σχεδιάζουμε το σωστό προϊόν ώστε να έχουμε και τις υψηλότερες αποδόσεις».
Διαβάστε ακόμη:
Τα μηνύματα της HSBC για τις ελληνικές τράπεζες και τα «καμπανάκια»
Υστατη μάχη για τη Μαριούπολη και καταγγελίες για χρήση χημικών όπλων