search icon

Επενδύσεις

Γιατί οι megarich ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια για μια κλασική Ferrari (pics + γραφήματα)

Ποια αυτοκίνητα χρησιμεύουν ως επενδυτικά μέσα και έχουν μεγαλύτερες και ασφαλέστερες αποδόσεις από… χρυσάφι

Την περασμένη Δευτέρα, τα χαμόγελα περίσσευαν στον οίκο RM Sotheby’s, στη Νέα Υόρκη. Η δημοπρασία για το λεγόμενο και «ιερό δισκοπότηρο» των επενδύσεων, είχε πάει όσο καλά αναμενόταν. Οι bidders είχαν «κονταροχτυπηθεί» για να αγοράσουν μια γυαλιστερή, κόκκινη Ferrari 250 GTO του 1962, η οποία, τελικά άλλαξε χέρια για 51,7 εκατομμύρια δολάρια.

Με αυτή την πώληση, η συγκεκριμένη 250 GTO έγινε η ακριβότερη Ferrari που έχει πουληθεί σε δημοπρασία και το τρίτο ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία. Παρότι η συγκεκριμένη Ferrari είναι ένα πολύ σπάνιο μοντέλο και έχει λαμπρή -και αγωνιστική- ιστορία, θεωρήστε δεδομένο ότι ο αγοραστής της και οι asset managers του πανηγυρίζουν για την αγορά αυτού του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη τιμή. Επειδή θεωρούν ότι σύντομα, θα μπορεί να πουληθεί για το διπλάσιο ποσό.

Σε αντίθεση με τα… προοριζόμενα για τους κοινούς θνητούς αυτοκίνητα, τα οποία χάνουν από το 20% μέχρι το 40% της αξίας τους με το που θα βγει η πρώτη ρόδα τους έξω από το κτίριο της αντιπροσωπείας, τα κλασικά, σπάνια και πραγματικά συλλεκτικά αυτοκίνητα, θεωρούνται κορυφαίες επενδυτικές επιλογές. Και γι’ αυτό, όχι τυχαία, όλοι οι megarich έχουν, ή θέλουν να έχουν τέτοια αυτοκίνητα στο portfolio τους.

Πόσο καλή επένδυση μπορεί να είναι όμως ένα κλασικό αυτοκίνητο και τι απόδοση μπορεί να δώσει; Αρκεί να δούμε την ιστορία της συγκεκριμένης Ferrari: Η συγκεκριμένη κατασκευάστηκε ως Ferrari 330LM (ένα ακόμα σπανιότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο) το 1962 και μετατράπηκε αργότερα το ίδιο έτος σε 250 GTO από τη Scuderia Ferrari. Η μοναδική 250 GTO που έτρεξε η Ferrari σε αγώνες δεν ήταν… 250 GTO.

Το 1964 πουλήθηκε σε έναν Ιταλό χειρουργό για 4.000 δολάρια και από εκεί, κατέληξε στα χέρια του Αμερικανού συλλέκτη Τζιμ Τζάεγκερ. Ο Τζάεγκερ, την αγόρασε από τον χειρουργό το 1985 έναντι 500.000 δολαρίων, ή, σε σημερινές τιμές (συνυπολογιζόμενου του πληθωρισμού) περίπου 1,4 εκατομμύρια δολάρια. Ο Αμερικανός έκανε αρκετή υπομονή, αλλά τελικά πούλησε τη Ferrari του περίπου 40 φορές ακριβότερα απ’ όσα την αγόρασε. Κάθε χρόνο που περίμενε δηλαδή, το αυτοκίνητό του ανέβαζε την αξία του κατά 1 εκατομμύριο δολάρια!

Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο επενδυτής που την αγόρασε (τα στοιχεία του δεν έχουν γίνει γνωστά), θα μπορέσει -εκτός απροόπτου- πολύ γρήγορα να κεφαλαιοποιήσει την επένδυσή του, εάν επιλέξει να την ξαναπουλήσει. Γι’ αυτόν, είναι ευχής έργο ότι την αγόρασε στην τιμή των 51,7 εκατ. Δολαρίων, καθώς το 2016 ένα ίδιο μοντέλο είχε αλλάξει χέρια σε ιδιωτική συναλλαγή για περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια. Όσο για το πού θα φτάσει η τιμή της 250 GTO και πόσο γρήγορα, ίσως την απάντηση να δίνει το γεγονός ότι ο RM Sotheby’s ανέμενε πως η πώληση αυτής της Ferrari θα έσπαγε, ή έστω θα πλησίαζε το απόλυτο ρεκόρ που έθεσε η περσινή πώληση (πάλι σε δημοπρασία του Sotheby’s) μιας Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe για 142,5 εκατομμύρια δολάρια.

Τόσο γρήγορα «τρέχουν» οι τιμές των rare classics. Η 300 SLR (300 SLR Gullwing Uhlenhaut) που πουλήθηκε πέρυσι είναι μια από τις 2 που σχεδίασε ως πρωτότυπα κουπέ ο καινοτόμος μηχανικός της Mercedes- Benz, Rudi Uhlenhaut. Η άλλη, βρίσκεται στο μουσείο της Mercedes- Benz, η οποία, κατά πληροφορίες, δέχτηκε πρόταση από συλλέκτη να του την πουλήσει, έναντι ποσού που πλησίαζε το μισό δισεκατομμύριο δολάρια, με τη γερμανική μάρκα να αρνείται.

Θεωρητικά λοιπόν, η Mercedes αυτή έχει ανεβάσει την αξία της κοντά στα 500 εκατ. Δολάρια, γεγονός που κάνει τον Sotheby’s να πιστεύει ότι η τιμή του δεύτερου ακριβότερου μοντέλου του κόσμου, της Ferrari 250 GTO, έχει ξεπεράσει τα 142,5 εκατομμύρια δολάρια που άξιζε μέχρι… πέρυσι η 300 SLR.

Γεγονός λογικό, με δεδομένο ότι φτιάχτηκαν μόλις 36 Ferrari 250 GTO μεταξύ του 1962 και του 1963 και η τιμή τους υπολογίζεται “τουλάχιστον” στα 70 εκατομμύρια δολάρια, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι η… προϊστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου που πουλήθηκε τη Δευτέρα, ως 330 LM και μάλιστα στον επίσημο αγώνα Le Mans, έβλαψε την τιμή της. «Θα είναι δύσκολο κανείς να εξηγήσει σε έναν αγοραστή ότι η 250 GTO που αγοράζει ήταν η 330LM με την οποία η Ferrari έτρεξε στο Le Mans το 1962. Οι αγοραστές θέλουν πιο… ξεκάθαρα πράγματα και λιγότερες εξηγήσεις», σχολιάζει επιχειρηματίας που ασχολείται με τις πωλήσεις κλασικών αυτοκινήτων.

Η φετινή χρονιά είναι μια καλή χρονιά για τα δημιουργήματα του Μαρανέλο που θεωρούνται (όχι άδικα) τα de facto blue-chip περιουσιακά στοιχεία του κόσμου των αυτοκινήτων: Συνολικά, 12 από τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε δημοπρασία φέτος είχαν στο καπό τους το όρθιο αλογάκι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Classic.com. Το προηγούμενο ρεκόρ έτους, ήταν μια Ferrari 412P Berlinetta του 1967 που πωλήθηκε για 30,2 εκατομμύρια δολάρια στις 17 Αυγούστου.

Και αυτά, σε μια χρονιά που η αγορά συλλεκτικών αυτοκινήτων δείχνει σημάδια “cooldown”. Από τις 3 Νοεμβρίου, τα συνολικά σύνολα πωλήσεων κλασικών αυτοκινήτων για το έτος είναι μειωμένα κατά 23,4% σε ετήσια βάση, από 321,4 εκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 245,9 εκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με το Classic.com. Οι ετήσιες δημοπρασίες κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Monterey, που θεωρείται ορόσημο για τις αξίες της αγοράς, έφτασαν λίγο περισσότερα από 400 εκατομμύρια δολάρια σε πέντε οίκους δημοπρασιών, από 473 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη

Διάπλατες οι πόρτες της Ελλάδας για το ρωσικό αέριο

Ο Μητσοτάκης στο Λονδίνο, οι προκρατήσεις του τουρισμού, ο αθόρυβος Ιάπωνας, τα βαριά ονόματα στα αιολικά και το deal Attica-ΑΝΕΚ

D-Marin: Αύξηση μεγεθών στην Ελλάδα – Εξετάζει συμμετοχή σε νέους διαγωνισμούς παραχώρησης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version