Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την χρηματοδότηση του μεγάλου πρότζεκτ της Αττικής Οδού, εξασφάλισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της συμφωνίας για την σύναψη κοινοπρακτικού δανείου 20ετούς διάρκειας με τις συστηματικές τράπεζες ύψους 2,7 δισ.
Εθνική Τράπεζα, Πειραιώς, Eurobank και Alpha θα δανειοδοτήσουν με 675 εκατ. ευρώ η κάθε μία την τεχνική εταιρεία ενώ όπως επιβεβαιώνουν οι πληροφορίες ενδιαφέρον για να ενταχθούν στο σχήμα με 100 εκατ. έχουν εκδηλώσει και άλλες τράπεζες όπως η Αttika Bank συνεισφέροντας 50 εκατ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για την επέκταση της 25ετους σύμβασης παραχώρησης, προσφέροντος τίμημα πέρα από κάθε προσδοκία που ανήλθε σε 3,27 δισ. Το ποσό που υπολείπεται για την αποπληρωμή του τιμήματος (500 έως 600 εκατ. ευρώ) θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια με τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας να υπολογίζονται σε 1,6 δισ.
Παραχώρηση χαμηλού ρίσκου
Η συμφωνία με τις τράπεζες και ο χρόνος στον οποίο συντελέστηκε δείχνουν την ελκυστικότητα της παραχώρησης και το χαμηλό ρίσκο για τους δανειστές λόγω των ταμειακών ροών που παράγει από την είσπραξη των διοδίων. Δείχνουν επίσης και την προετοιμασία που είχε κάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όλο το προηγούμενο διάστημα με τις τράπεζες αλλά και την βεβαιότητά της για την ανάληψη του έργου, ανεξάρτητα από την προσφυγή της Vinci στο Συμβούλιο της Επικρατείας που συμμετείχε στο διαγωνισμό σε κοινό σχήμα με την Μυτιληναίος.
Η προσφυγή εκδικάστηκε στα τέλη Ιανουαρίου και σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις μέσα στην Άνοιξη θα γίνει γνωστή η ετυμηγορία του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επιταχύνει τους ρυθμούς σε όλες τις μεγάλες παραχωρήσεις καθώς μέσα στον επόμενο μήνα προβλέπεται να υπογραφεί η σύμβαση και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η εταιρεία έχει ανακηρυχτεί μειοδότης και στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης εντάσσοντας στο ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων τις μεγαλύτερες συμβάσεις που δημοπρατήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας.
Με την Αττική Οδό, την Εγνατία αλλά και το ΒΟΑΚ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γίνεται ο μεγαλύτερος φορέας έργων παραχώρησης, για τον οποίο όπως δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στην γενική συνέλευση των μετόχων ο επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργος Περιστέρης μελετώνται διάφορα μοντέλα αξιοποίησης στο πλαίσιο του financial engineering.
Το μετοχικό σχήμα
Μετά το κλείσιμο του χρηματοδοτικού σκέλους της Αττικής Οδού, το ενδιαφέρον μεταφέρεται στο μετοχικό σχήμα του αυτοκινητόδρομου, με τις πληροφορίες να θεωρούν σχεδόν δεδομένη την διεύρυνση της μετοχικής βάσης με την συμμετοχή άλλων επιχειρηματικών ομίλων ή επενδυτικών fund στην παραχώρηση. Σύμφωνα μάλιστα με κάποια σενάρια που συζητιούνται στην αγορά στους υποψηφίους επενδυτές περιλαμβάνεται και το όνομα μεγάλου πολυεθνικού ομίλου, εξέλιξη που κάποιοι συνδέουν και με την έκβαση της προσφυγής.
Όσοι βρίσκονται κοντά στις εξελίξεις, επισημαίνουν ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε ιδιαίτερα πλεονεκτική σχέση για να αποφασίσει το επενδυτικό σχήμα της Αττικής Οδού και αν θα συνεχίσει μόνη ή αν θα εκχωρήσει ποσοστό του έργου σε κάποιο μνηστήρα.
Οι παραχωρήσεις θα αποτελέσουν ένα κανονικό χρυσωρυχείο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρείας όπως αποτυπώνονται στις λογιστικές καταστάσεις, οι σωρευτικές εκτιμώμενες διανομές στα 25 χρόνια παραχώρησης της Αττικής Οδού θα προσεγγίσουν τα 3 δισ. ευρώ και θα προσθέτουν άνω από 300 εκατ. στα EBITDA για την περίοδο 2025 – 2049.
Για την Εγνατία Οδό προβλέπονται εκτιμώμενα μερίσματα κατά τη διάρκεια παραχώρησης κοντά στα 3 δισ. ευρώ και ετήσια EBITDA άνω των 200 εκατ. ευρώ το χρόνο. Η εταιρεία έχει επίσης δηλώσει ότι η συνολική επένδυση στον οδικό άξονα της Εγνατίας, θα ξεπεράσει τα 2,7 δισ. ευρώ, μαζί με το τίμημα της παραχώρησης.
Η εταιρεία παραχώρησης του αεροδρομίου στο Καστέλι εκτιμάται πως θα έχει την περίοδο 2026 – 2055 έσοδα κοντά στα 6,6 δισ. ευρώ και θα αποδώσει μερίσματα τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Τουρισμός: Άνοιξη μέσα στον χειμώνα για την Αθήνα – Η καλύτερη ιστορικά περίοδος
Ηλεκτρονικές απάτες: Χάκερ αδειάζουν λογαριασμούς και βγαίνουν λάδι
Υπουργείο Εργασίας: Ανοίγουν οι πλατφόρμες για εργαζόμενους συνταξιούχους, μητέρες και οφειλέτες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ