Σε περιπέτειες με απροσδιόριστες συνέπειες για την πορεία του έργου οδηγεί η χθεσινή απόφαση του Ε’ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία αναστέλλει τις εργασίες του Fly Over μέχρι να εκδικαστεί η προσφυγή φορέων της Θεσσαλονίκης.
Η τροπή που παίρνει η εργολαβία ύψους 373 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου που κατασκευάζει με ΣΔΙΤ η κοινοπραξία ΑΒΑΞ -Μυτιληναίος, φορτίζει περαιτέρω το ήδη αρνητικό κλίμα που υπάρχει στην πόλη για το έργο και το οποίο έχει εκτροχιάσει την έναρξη των πρόδρομων εργασιών.
Μεγαλώνει όμως και την ανησυχία της κυβέρνησης για τις απαιτήσεις της σύμβασης που μπαίνει σε δικαστικές προστριβές και φορτώνεται με καθυστερήσεις, πρόσθετο κόστος και ρήτρες. Ήδη, η κοινοπραξία του έργου έχει αιτηθεί αποζημίωση από το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς η σύμβαση του Fly Over υπογράφτηκε το Δεκέμβριο του ’22 αλλά τα έργα ξεκίνησαν Φθινόπωρο του 2023 με υπαιτιότητα του δημοσίου.
Για σήμερα, είναι προγραμματισμένη σύσκεψη του συντονιστικού φορέα του έργου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου, του δημάρχου της Θεσσαλονίκης κ. Στέλιου Αγγελούδη και εκπροσώπων των δύο τεχνικών εταιρειών για να καθορίσουν την στάση και τα επόμενα βήματα.
Η προσφυγή έρχεται σε μια περίοδο που το έργο θα έμπαινε σε φάση κρίσιμων εργασιών για την κατασκευή και την λειτουργία της περιφερειακής οδού. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν την εγκατάσταση του οδοφωτισμού και την κατάληψη της αριστερής λωρίδας με σκοπό να αποψιλωθούν οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις και να γίνει η ασφαλτόστρωση ώστε να μετατοπιστεί η κυκλοφορία προς την πόλη. Σε προχωρημένο στάδιο είναι και η εκσκαφή στη νησίδα του δρόμου προκειμένου να γίνουν οι εργασίες οδοποιίας και να μετατραπεί σε οδόστρωμα.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αναστείλει την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και των σχετικών τροποποιήσεων από την διεύθυνση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΥΠΕΝ για την κατασκευή και λειτουργία των έργων κυκλοφοριακής αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, μέχρι την αποστολή προς το δικαστήριο του πλήρους φακέλου της υπόθεσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΝ.
Κατά του Fly Over έχουν προσφύγει οι κάτοικοι του Συνδέσμου Κωνσταντινουπολιτών, του Συλλόγου Προστασίας Σέιχ Σου και του Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης. Η αίτηση ακυρώσεως πρόκειται να συζητηθεί την επόμενη Τετάρτη 17, Απριλίου.
Ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε χθες ότι οι πρόδρομες εργασίες βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση τους και το εργοτάξιο έχει λάβει μη αναστρέψιμη μορφή. Ωστόσο τόνισε ότι το υπουργείο θα σεβαστεί την απόφαση της δικαιοσύνης και σε συνεννόηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος που εκπροσωπεί το Ελληνικό Δημόσιο θα κατατεθεί ο σχετικός φάκελος στις δικαστικές αρχές το συντομότερο δυνατόν.
Προ εβδομάδων ο κ.Ταχιάος είχε επισημάνει ότι για το έργο δεν μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις, τονίζοντας ότι αυτό είναι κάτι που δεν επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που δίνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. «Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία. Αυτό είναι το εγχείρημα που έχουμε μπροστά μας και όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε ναυάγιο, ζημιώνουν το δημόσιο, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Στόχος για λειτουργική κερδοφορία €1,7 δισ. το 2024
Αλλάζουν όλα στην εφορία με κατάργηση εγγράφων, βιβλίων και παραδοσιακών ελέγχων
«Καμπάνες» έως και 60.000 ευρώ για τους αυθαίρετους της παραλίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ