Η ολοκλήρωση των έργων για την Παράκαμψη Χαλκίδας μετατέθηκε για τον Αύγουστο του 2028.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δόθηκε παράταση κατά 18 μήνες με βασικό λόγο τις απαλλοτριώσεις οι οποίες σε ακόμα ένα έργο είναι από τις κύριες αιτίες καθυστερήσεων στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση στο αίτημα παράτασης από την METKA που είναι ανάδοχος του έργου αναφέρονται πέντε βασικοί λόγοι που είναι: Η καθυστέρηση της διαδικασίας συντέλεσης των απαλλοτριώσεων, η καθυστέρηση στην απόδοση των εν γένει δασικών εκτάσεων του Δημοσίου, η τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων στην ευρύτερη περιοχή του κόμβου της Νέα Λάμψακου, η τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των αντιπλημμυρικών έργων της Λίμνης Δοκού και η αδυναμία ολοκλήρωσης των Μελετών.
Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. Αυτό σημαίνει πως η ΜΕΤΚΑ το ανέλαβε σε επίπεδο προμελέτης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου ο πρώτος χρόνος αναλώνεται στην ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.
Η διάρκεια του έργου είχε αρχικά οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως για τα έργα υπολογίζονται 36 μήνες χωρίς όμως να υπολογίζονται οι επιπλέον χρόνοι που χρειάζονται για τις προαιρέσεις του έργου μεταξύ των οποίων είναι και η παράκαμψη Ψαχνών. Πλέον η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 2α Αυγούστου 2028.
Το πρώτο μεγάλο οδικό έργο στην Εύβοια
Είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και μετά από αναμονή αρκετών ετών. Η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών είναι το σημαντικότερο έργο για την περιοχή που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:
α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Το έργο καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Διαβάστε ακόμη
Ινδία: Τοξικός ο αέρας στο Δελχί – «Σαν να καπνίζεις 50 τσιγάρα τη μέρα»
Bluesky: Ποια είναι και τι προσφέρει η ανταγωνίστρια πλατφόρμα του X
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα