search icon

Επενδύσεις

Διπλά διόδια στην Κρήτη φέρνει το έργο μαμούθ του ΒΟΑΚ ύψους 1,75 δισ.

Ηλεκτρονικά και σκιώδη για να γίνει ελκυστική η παραχώρηση του νησιωτικού οδικού άξονα 

Με ηλεκτρονικά και σκιώδη διόδια θα λειτουργήσει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης ώστε το έργο να δώσει το απαιτούμενο «μαξιλάρι» εσόδων στον μελλοντικό παραχωρησιούχο που έχει να αντιμετωπίσει τους χαμηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης που υπολογίζεται να ξεπεράσει το 1,7 δισ. είναι προ των πυλών με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επιμένει στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στις 8 Μαίου.

Όπως εξήγησε χθες ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα εφαρμόσει για πρώτη φορά στην χώρα μας τα σκιώδη διόδια, τα οποία λέγονται έτσι γιατί δεν φαίνονται.

Στην πραγματικότητα, η πολιτεία θα επιδοτεί το αντίτιμο του διοδίου μόνο όμως για τους χρήστες που περνούν το δρόμο και πληρώνουν (και όχι όπως σε άλλες συμβάσεις παραχώρησης που η επιδότηση καλύπτει και μηδενικές διελεύσεις).

Αυτό γίνεται για να ισορροπήσει το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου καθώς ο ΒΟΑΚ είναι ένα περίπλοκο και σύνθετο έργο, που λόγω των περιορισμένων μετακινήσεων μεταξύ διαφορετικών νομών, δεν παράγει έσοδα από διελεύσεις.

Τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι ηλεκτρονικά, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν θα σταματά σε μετωπικούς σταθμούς διοδίων που δεν θα υπάρχουν αλλά θα καταγράφεται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνεται ηλεκτρονικά για να πληρώσει το ανάλογο αντίτιμο.

Όπως εξήγησε χθες  ο κ. Καραγιάννης, οι μετακινήσεις μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου είναι κυρίως τοπικού χαρακτήρα καθώς οι δύο πόλεις προσεγγίζονται χωριστά είτε με πλοίο ή με αεροπλάνο. «Ως εκ τούτου οι μετακινήσεις είναι λίγες. Εάν ήταν περισσότερες, δε θα χρειαζόμαστε σκιώδη διόδια» είπε.

Επειδή επομένως τα έσοδα από τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης δεν επαρκούν για την πληρωμή των δανείων και την συντήρηση του έργου, υπάρχει η πρόβλεψη, το δημόσιο να καταβάλλει ένα επιπλέον διόδιο πάνω σε αυτό που πληρώνει ο χρήστης και αυτό είναι το σκιώδες.

Το ύψος αυτού του ποσοστού της επιδότησης αλλά και η οικονομική προσφορά σε σχέση με την κρατική χρηματοδότηση αποτελούν στοιχεία του διαγωνισμού.

Τα διόδια θα καλύψουν όλο το Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο μήκους 107 χιλιομέτρων, τον οποίο το Δημόσιο χρηματοδοτεί με 800 εκατ. ευρώ (600 εκατ. ευρώ ΕΣΠΑ και 200 Ταμείο Ανάκαμψης).

Τα διόδια θα είναι αναλογικά, κάτι το οποίο επανέλαβε χθες η πολιτική ηγεσία θα λειτουργήσει και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους. Μάλιστα για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων το υπουργείο έχει εξασφαλίσει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Διαβάστε ακόμη

Γιώργος Μαργώνης: Το «αύριο» της Παπαστράτος και οι νέες επενδύσεις των 200 εκατ. ευρώ

Αττική Οδός: Το παρασκήνιο πίσω από τη νέα παράταση στον διαγωνισμό για την 25ετή σύμβαση παραχώρησης

Τα γκάλοπ, ο Τσίπρας και η σκορδαλιά, το σφυρί στην οικία Ψυχάρη, ο ΟΤΕ στη Ρουμανία και η «επιστροφή» του Esperia Palace 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

 

Exit mobile version