search icon

Επενδύσεις

ΑΒΑΞ: Σε πλήρη ανάταξη ο κλάδος των κατασκευών με έργα 4 δισ. έως το τέλος του 2021

Επανακάμπτουν Αττική Οδός και αυτοκινητόδρομοι - Το χρονοδιάγραμμα της γραμμής 4 και οι πιθανές εκπλήξεις σε Ακαδημία και Ευαγγελισμό με τα αρχαία

(EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΓΟΣ)

Σε μια συνολική πίτα έργων ύψους 4 δισ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να προχωρήσουν μέχρι το τέλος του έτους, προσβλέπει ο όμιλος της ΑΒΑΞ.

Χθες κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης, δήλωσε αισιόδοξος ότι ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται σε πλήρη ανάταξη καθώς επωφελείται από τις επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ και εκτίμησε ότι η αδράνεια των προηγούμενων ετών έχει τελειώσει.

Παράλληλα η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις γεννά προοπτικές αποκατάστασης της κυκλοφορίας, η οποία ήδη μεταφράζεται σε άνοδο 6% έως 10% από τα περσινά επίπεδα στα οδικά έργα. Ειδικά για την Αττική Οδό τονίστηκε ότι με την πλήρη λειτουργία του αεροδρομίου, εκτιμάται ότι θα ανακτήσει πλήρως το χαμένο έδαφος.

Ο κ. Μιτζάλης προέβλεψε πως μέσα στο β’ δεκαπενθήμερο του Ιουλίου θα ανοιχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και οι οικονομικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει στην κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci, με αντίπαλο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Aegis Projects.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, μέχρι το τέλος του β΄ εξαμήνου, θα προκηρυχθούν νέα έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ ενώ αναμένεται να κατατεθούν οικονομικές προσφορές σε 6 έως 8 διαγωνισμούς για ΣΔΙΤ συνολικού ύψους 2-2,5 δισ. ευρώ.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο ρόλο που θα επιτελέσουν οι ιδιωτικές επενδύσεις όπως το Ελληνικό, για το οποίο δρομολογούνται έργα από 2,5 έως 5 δις, την επόμενη πενταετία.

Το χρονοδιάγραμμα της γραμμής 4

Η ΑΒΑΞ, ξεκινά το νέο κύκλο στις κατασκευές με μία πολύ καλή αφετηρία αφού πρόσφατα υπέγραψε την σύμβαση του 1,2 δισ. ευρώ για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, η οποία θα ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων που φτάνει τα 2 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρθηκε για την νέο έργο υπάρχει ένα συμβατικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο προβλέπει ότι σε 1,5 χρόνο θα πρέπει να παραδοθούν οι χώροι για τους σταθμούς και να εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες που θα πρέπει να εγκριθούν και μέσα στο 2022 να ξεκινήσει η κατασκευή από τα δύο άκρα της γραμμής (Αλσος Βεϊκου – Κατεχάκη) που θα είναι η είσοδος των ΤΒΜ (μετροπόντικες).

Όπως μάλιστα αναφέρθηκε, η ΑΒΑΞ λόγω της τεχνογνωσίας της, ευθυγραμμίζεται και με την πολιτική βούληση να τρέξουν τα έργα νωρίτερα, δηλώνοντας ότι έχει όλη την οργάνωση που απαιτείται να ξεκινήσει ακόμη και στα τέλη της χρονιάς.

Ο κ. Μιτζάλης δεν έκρυψε ότι έργα σαν αυτό μέσα στον αστικό ιστό και σε τόσο πυκνοκατοικημένες περιοχές, είναι λογικό να δημιουργούν αναστάτωση. Τόνισε όμως ότι επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι της νέας γραμμής είναι υπόγειο, η επιβάρυνση αυτή θα ελαχιστοποιηθεί. Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα με τα αρχαία άφησε ανοικτό να ανακύψουν ζητήματα στην περιοχή της Ακαδημίας και του Ευαγγελισμού καθώς δεν αναμένονται άλλες εκπλήξεις.

«Σίγουρα κάποια σημεία του έργου περνούν από χώρους που έχουν αρχαιολογικό ενδιαφέρον και αυτό έχει συνυπολογιστεί στο σχεδιασμό του» ανέφερε και σημείωσε ότι θα γίνει μια προετοιμασία από την εργολαβία των πρόδρομων εργασιών.

Ποια έργα παραδίδονται

Η πανδημία δημιούργησε δύσκολες συνθήκες ανέφερε από την πλευρά ο κ. Κώστας Κουβαράς, αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος. Ο τεχνικός κόσμος αντιμετώπισε δυσκολίες καθώς υπήρξε διακοπή εργασιών, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανατροπή του επενδυτικού σχεδιασμού και καθυστερήσεις στην δημοπράτηση και εκτέλεση του δημοσίων έργων.

Αυτή η εξέλιξη έφερε μια υστέρηση εσόδων 40 εκ ευρώ στην ΑΒΑΞ έναντι του επιχειρηματικού της πλάνου, το οποίο εκτιμάται ότι θα αναπληρωθεί φέτος. Αυτή τη δύσκολη περίοδο, η ΑΒΑΞ προχώρησε στην εσωτερική της αναδιάρθρωση με νέο οργανόγραμμα και τοποθέτηση νέου προσωπικού σε θέσεις ευθύνης ενώ επέστρεψε σε κερδοφορία.

Όπως είπε ο κ. Κουβαράς εντός των επόμενων μηνών, θα παραδοθούν μια σειρά από έργα όπως η Μαρίνα της Λεμεσού και το καζίνο, ο σταθμός ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 1.650 MW στο Ιράκ, ο αγωγός φυσικού αερίου IGB και η γραμμή 3 του μετρό η οποία μετατίθεται για τον Ιούνιο του 2022.

Στον τομέα των ΑΠΕ ολοκληρώθηκε πέρσι ένα αιολικό πάρκο 52 μεγαβάτ και 2,7 μεγαβάτ αντίστοιχα και φέτος ξεκινά η κατασκευή 2 αιολικών ισχύος 36 μεγαβάτ σε Κοζάνη και Καστοριά. Η Volterra εντατικοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα για 285 μεγαβάτ μεταξύ των οποίων είναι και τα 100 μεγαβάτ στη Σαμοθράκη.

Ο κ. Κουβαράς είπε ότι είναι σε εξέλιξη η μεταβίβαση των συμμετοχών στις παραχωρήσεις σε θυγατρική της ΑΒΑΞ, προκειμένου να αναδειχτεί η πραγματική τους αξία και να διευκολυνθούν οι επιλογές χρηματοδότησης και ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της.

Αναφερόμενος στην υπογραφή της σύμβασης για τη γραμμή 4 του μετρό, είπε πως συνεχίζει μια μεγάλη παράδοση στα έργα μετρό που έχει αναπτύξει η εταιρεία από τις αρχές του ’90.

Η μακρά θητεία σε έργα έχει δημιουργήσει μια μεγάλη τεχνογνωσία με αποτέλεσμα η εταιρεία να είναι από τους βασικούς κατασκευαστές έργων μετρό που θα διεκδικήσει και τις νέες επεκτάσεις.

Διαβάστε ακόμα: 

Ο «delta τρόμος», οι 4 μνηστήρες της Εθνικής (μας πρήξατε, έλεος!) και τα… δυσκίνητα ακίνητα

Alpha Bank: Πρόσω ολοταχώς για την ΑΜΚ έως €800 εκατ. – Πότε ανοίγει το βιβλίο προσφορών

S&P Global: H Ελλάδα η πιο κερδισμένη χώρα από το Ταμείο Ανάκαμψης 

 

Exit mobile version