Στα 400 εκατ. ευρώ αποτιμάται η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ για την ΑVAX, οι οποίες σταδιακά περνούν στην AVAX Παραχωρήσεις, περιλαμβάνοντας την Αττική Οδό, τα μεγάλα οδικά έργα, την διαχείριση αποβλήτων και σταθμών στάθμευσης αλλά και την νέα γενιά συμβάσεων όπως είναι το fly over στη Θεσσαλονίκη.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι και μετά την λήξη της Αττικής Οδού τον Οκτώβριο του 2024, ο αυτοκινητόδρομος θα συνεχίσει να παράγει σημαντικές μερισματικές ροές και έσοδα από επιστροφή κεφαλαίου που υπολογίζονται σε περίπου 150 εκ. ευρώ έως το 2027. Μέχρι και το 2025 μόνο από μερίσματα η εταιρεία θα εισπράττει ετησίως 30 εκ. ευρώ.
Ο κ. Χρίστος Ιωάννου, Πρόεδρος της εταιρείας κατά την χθεσινή ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους του τύπου, υποστήριξε πως με την πρόσφατη μεταβίβαση του ποσοστού της ΑVAX στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) ολοκληρώθηκε ο κύκλος των πωλήσεων συμμετοχών. Όμως δεν αποκλείστηκε από την διοίκηση της εταιρείας και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κώστα Μιτζάλη, η στρατηγική να επανακαθοριστεί στο μέλλον. Όπως αναφέρθηκε χθες, στην ΓΕΦΥΡΑ τον έλεγχο έχει η Vinci και από τη στιγμή που το έργο δεν έχει κατασκευή κρίθηκε σκόπιμο η εταιρεία να αποεπενδύσει. Πληροφορίες πάντως δεν αποκλείουν στα πιθανά assets που θα μεταβιβαστούν σε επόμενο στάδιο να είναι και η Μαρίνα Λεμεσού όπου ο όμιλος κατείχε 31% στην κοινοπραξία παραχώρησης.
Η εταιρεία επανέλαβε χθες ότι η εμπορία ενέργειας που αναπτύσσεται μέσω της Volterra δεν είναι στις κύριες δραστηριότητες της εταιρείας. Ωστόσο λόγω της αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών έχει σταματήσει να παράγει ζημιές. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, η οποία αποτιμάται στα 25 εκ. ευρώ είχε βγάλει πωλητήριο για την Volterra και υπήρξαν διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές για αρκετούς μήνες το προηγούμενο διάστημα που όμως δεν τελεσφόρησαν. Για το λόγο αυτό πουλήθηκε το καλοκαίρι το χαρτοφυλάκιο των ΑΠΕ στην ΔΕΗ Ανανεώσιμες.
Ενίσχυση τζίρου και ομολογιακό
Ο κ. Ιωάννου αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, σημείωσε ότι για το 2023 αναμένεται αύξηση κατά 40% του κύκλου εργασιών ενώ μίλησε για ισχυρή κερδοφορία 33,6 εκ. ευρώ το εννιάμηνο του 2022 από 4 εκ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα.
Για την χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση της εταιρείας είπε ότι ο όμιλος έχει μειώσει το δανεισμό κατά 45% στα 225 εκ. ευρώ. Σήμερα, το ανεκτέλεστο ανέρχεται σε 2,2 δις ενώ το 98% των συμβάσεων που έχει αναλάβει είναι υπογεγραμμένες.
Μέσα στο έτος θα πραγματοποιηθεί αποπληρωμή 101 εκ. ευρώ υφιστάμενων ομολογιακών δανείων ενώ δεν αποκλείστηκε η σύναψη και νέου για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.
Όπως αναφέρθηκε υπάρχουν απαιτήσεις αποζημίωσης –claims σημαντικού ύψους από κατασκευαστικά έργα. Πρόσφατα επιδικάστηκαν αποζημιώσεις ύψους 14 εκ. ευρώ από διεκδικήσεις στην Πολωνία, έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες με το βουλγαρικό δημόσιο για τον IGB ενώ έπονται διάφορες μορφές αποζημιώσεων και για την Αττική Οδό.
Μπαίνει μπρος ο μετροπόντικας
Αναφερόμενος στο εμβληματικό έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου θα ξεκινήσει να ανοίγει τη σήραγγα της γραμμής 4 του μετρό Αθηνών, από την πλευρά της Κατεχάκη, ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες. Το έργο του δεύτερου που παραμένει στο εργοστάσιο για να συντηρείτε, προσδιορίζεται να ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους από τη λεωφόρο Βεϊκου. Οι καθυστερήσεις οφείλονται σε ζητήματα που σχετίζονται με τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν οι εργασίες και για τους πρώτους 4 – 5 σταθμούς του δικτύου.
Τα στελέχη της ΑVAX αναφέρθηκαν χθες και στις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά με τα έργα και υποστήριξαν που σήμερα δεν λείπουν μόνο εργατικά και τεχνικά χέρια αλλά και υπεργολάβοι. Το θέμα του προσωπικού αναμένεται πάντως να επιλυθεί με εισαγωγή προσωπικού από άλλες χώρες, με το υπουργείο Εξωτερικών να αναλαμβάνει σχετικές πρωτοβουλίες.
Η διοίκηση της εταιρείας επισήμανε χθες ότι θα αξιοποιήσει την μεγάλη εμπειρία της από την εκτέλεση μεγάλων έργων αγωγών ενέργειας (όπως ο ΤΑΡ και ο IGB) προκειμένου να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών αντίστοιχων έργων και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής της σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά.
Σε σχέση με το διαγωνισμό για τα τρία νοσοκομεία που προωθούνται με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που ακυρώθηκε, στελέχη της εταιρείες εκτίμησαν χθες πως το υψηλό κόστος των προσφορών που υποβλήθηκαν συνδέεται με τις προδιαγραφές που είχαν θέσει οι σύμβουλοι του ιδρύματος. Όπως είπαν, το έργο είναι υψηλών απαιτήσεων, με πολυτελείς κατασκευές και ακριβά υλικά με ξύλινες επενδύσεις και μέταλλο που ανεβάζουν το κόστος.
Η διοίκηση του Ιδρύματος είχε ανακοινώσει πως ο διαγωνισμός δεν θα προχωρήσει καθώς οι προσφορές για το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ, το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής ΙΣΝ και το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ήταν πολύ υψηλότερες του προϋπολογισμού. Στην AVAX εκτιμούν ότι τα ζητήματα θα επιλυθούν και θα προχωρήσουν τα έργα που μένει να φανεί αν θα επιβεβαιωθούν από τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει το ίδρυμα.
Διαβάστε ακόμη
Οι τέσσερις καταλύτες που συντηρούν το τραπεζικό «ράλι» στο Χρηματιστήριο