Με τίμημα που ανέρχεται σε  77 εκατομμύρια ευρώ μαζί με premium 15% που περιλαμβάνει η συμφωνία, θα αποκτήσει το 10% των μετοχών της Αττικής Οδού το family fund της Μαριάννας Λάτση μετά από σχετικό αίτημα στο ΤΑΙΠΕΔ.  

Η Latsco εμφανίστηκε ως λευκός ιππότης πριν λίγα χρόνια αποκτώντας μειοψηφικό πακέτο μετοχών και στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά τις μετοχικές ανακατατάξεις που προκάλεσε η αποεπένδυση από την εταιρεία της Ολλανδικής Reggeborgh Invest.

Χθες, ελάχιστες μέρες μετά την κύρωση της σύμβασης από την ελληνική Βουλή και την μεταβίβαση του αυτοκινητόδρομου στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την περασμένη Κυριακή σε χρόνο ρεκόρ, η αλλαγή σελίδας για τη νέα 25ετή σύμβαση συνοδεύτηκε με την είσοδο ενός ισχυρού μετόχου στο μετοχικό κεφάλαιο της παραχώρησης (Nέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ) που πολύ εκτιμούν ότι θα έχει συνέχεια.

Η Αττική Οδός είναι ένα πολύτιμο asset στον τομέα των υποδομών κάτι που επισφράγισε και το υψηλό τίμημα που πρόσφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ύψους 3,27 δισ)  αλλά και άλλοι υποψήφιοι που συμμετείχαν στην διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ.  Πέρσι είχε έσοδα 215 εκατ. ευρώ από 197 εκατ. τον προηγούμενο χρόνο ως αποτέλεσμα της αύξησης των διελεύσεων των οχημάτων κατά 9,5%.

Για τον πιο κερδοφόρο οδικό άξονα της χώρας φημολογείται από καιρό ότι υπάρχει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον και από άλλους ισχυρούς και πολυσχιδείς  επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας αλλά  και από  επενδυτές που βλέπουν πολύ ελκυστικές τις σταθερές ταμειακές ροές αλλά και την μερισματική πολιτική της Αττικής Οδού. Για αυτό δεν θα πρέπει να μας εκπλήξει νέα είσοδο στην Αττική Οδό το επόμενο διάστημα καθώς η εταιρεία έχει την δυνατότητα (βάσει της κυρωμένης σύμβασης) να εκχωρήσει ένα επιπλέον 39% των μετοχών της παραχώρησης διατηρώντας το 51%.

Το family fund της κ. Μαριάννας Λάτση απέκτησε το 10% επί των ιδίων κεφαλαίων της Αττικής Οδού που ανέρχονται σε 670 εκ. ευρώ που μαζί με το premium αντιστοιχούν σε τίμημα 77 εκ.

H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν έχει κρύψει ότι ο τομέας των παραχωρήσεων αποτελεί ένα στρατηγικό πεδίο επέκτασης για τον όμιλο, στο οποίο θα πέσει μεγάλο βάρος μετά και την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην Αραβική Masdar. Στα σχέδια μάλιστα του ομίλου περιλαμβάνεται η δημιουργία αυτόνομης εταιρείας παραχωρήσεων, χωρίς όπως είχε δηλώσει στην γενική συνέλευση των μετόχων η διοίκηση να έχει αποφασιστεί ακόμη πως θα αξιοποιηθεί. Δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο να διεκδικήσει μια θέση στο χρηματιστήριο είτε ακόμη και να πουλήσει ποσοστό μετοχών σε τρίτους. Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει προβλέψει πάντως ακόμη και την αυτόνομη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.

Με το αστικό αυτοκινητόδρομο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προικίζει το χαρτοφυλάκιό της στις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ με ένα περιουσιακό στοιχείο μεγάλης αξίας.  Αναλυτές της αγοράς -χωρίς να υπολογίζουν την Αττική Οδό- εκτιμούν ότι από τους οδικούς άξονες σε λειτουργία και τα έργα ΣΔΙΤ καθώς επίσης και τα νέας γενιάς έργα (αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης, Εγνατία Οδός, ΒΟΑΚ, Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα Ελληνικού, κ.α.), αναμένονται μερίσματα συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ την επόμενη 30ετία.

Στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα προστεθούν και νέες παραχωρήσεις όπως ΣΔΙΤ από το χώρο της διαχείρισης απορριμμάτων που προέρχονται από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (με βάση τη συμφωνία με την Masdar), της διαχείρισης νερού, κτιριακών υποδομών, κ.α.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρωτοστατεί και στα έργα που θα ανακουφίσουν την Αττική από την μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς έχει ήδη υποβάλλει πρότυπη πρόταση για τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα για να αποσυμφορηθεί η Λεωφόρος Κηφισσού από τις διελεύσεις φορτηγών.

Επίσης σε κοινό σχήμα με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την ΑΒΑΞ έχει υποβάλει φάκελο για την κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού (προς Λαύριο και Ραφήνα και τη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα συνδέει Καρέα με Λεωφόρο Βουλιαγμένης) με σύμβαση παραχώρησης.

Διαβάστε ακόμη

Cenergy Holdings: Το μεγάλο άλμα στην Αμερική με το βλέμμα σε μια αγορά 20 δισ. δολ. (pics)

Πώς θα ξεκλειδώσουν τις επιδοτήσεις οι τράπεζες – Πρώτη προτεραιότητα οι ανακαινίσεις κατοικιών

Επενδυτική έκρηξη 50 δισ. ευρώ ως το τέλος του 2026 (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ