search icon

Επενδύσεις

Αττική Οδός: Σήμερα καταβάλλονται τα €3,27 δισ. – Πρόβλεψη για πώληση του 49% της εταιρείας παραχώρησης στην 5ετία

Όλα έτοιμα για τη μεταβίβαση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Αύριο τα μεσάνυχτα γυρίζει ο «διακόπτης»

Με την είσπραξη 3,27 δισεκατομμυρίων  ευρώ ολοκληρώνεται σήμερα το οικονομικό κλείσιμο της Αττικής Οδού με τον  αυτοκινητόδρομο να μετράει αντίστροφα για να παραδοθεί τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου στο νέο παραχωρησιούχο που είναι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός των 70 χιλιομέτρων με τους 400.000 συνδρομητές και τις 280.000 διελεύσεις κατά μέσο όρο ημερησίως περνά στο νέο παραχωρησιούχο που είναι η Αττική Οδός Παραχώρηση ΑΕ. Στην νέα εταιρεία μεταβιβάζονται όλες οι συμβάσεις της Αττικής Οδού ΑΕ και των Αττικών Διαδρομών και όλα τα σχετικά δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τις υφιστάμενες συμβάσεις. Αυτό αντίστοιχα σημαίνει ότι και οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους με την λύση της σύμβασης και όσοι το επιθυμούν θα μεταφερθούν στην νέα εταιρεία παραχωρήσεις για όσο διάστημα επιλέξουν.

Η μεταβίβαση της Αττικής οδού συμπίπτει με μια μεγάλη αλλαγή στα τέλη διέλευσης καθώς από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου το διόδιο της Αττικής οδού θα μειωθεί στα 2,5 από 2,80 σήμερα.

Πρόκειται για την πρώτη αναπροσαρμογή του διοδίου που γίνεται από τον νέο παραχωρησιούχο καθώς η επόμενη προγραμματίζεται να συντελεστεί σε μια πενταετία εφόσον συντρέχουν συγκεκριμένοι δείκτες κυκλοφοριακού φόρτου, οι οποίοι θα πρέπει να τεκμηριώνονται επαρκώς από το νέο παραχωρησιούχο. Η σύμβαση προβλέπει επίσης για πρώτη φορά ότι το ύψος των διοδίων δεν θα είναι σταθερό, αλλά θα αυξάνεται στην αρχή κάθε χρονιάς με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Τα κατασκευαστικά έργα

Επιπλέον στο πλαίσιο των κατασκευών για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού προβλέπονται μια σειρά από έργα που θα εκτελέσει ο παραχωρησιούχος. Εφόσον ζητηθεί από το Δημόσιο εντός πέντε ετών από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης θα γίνει κατασκευή αναστροφών στον ανισόπεδο κόμβο Λεονταρίου για τον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος στην απόληξη του κλάδου της δυτικής περιφερειακής λεωφόρο Υμηττού στον ανισόπεδο κλάδο Δουκίσσης Πλακεντίας. Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα σύνδεσης του κλάδου Ραφήνας προς τον αερολιμένα των Σπάτων αλλά και η κατασκευή εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων μήκους  μεγαλύτερης των 500 μέτρων καθώς και συνοδές ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Συνολικά κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, ο νέος Παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του δρόμου εκτιμώμενου ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε χθες στη Βουλή κατά την διαδικασία κύρωσης της σύμβασης της Αττικής Οδού ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρίστος Σταϊκούρας το ελληνικό δημόσιο λαμβάνει το υψηλότερο τίμημα στην ιστορία αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων που έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είπε, το ποσό αυτό αυξάνει συνολικά τα διαθέσιμα του κράτους – ισόποσα τις μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες της κυβέρνησης και απομειώνει αντίστοιχα το ύψος του δημόσιου χρέους κατά 1,5 μονάδες, βελτιώνοντας  σημαντικά τους δείκτες βιωσιμότητάς του.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτός από το τίμημα θα πληρώνει σε ετήσια βάση ποσοστό τουλάχιστον 7,5% επί των εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου ενώ βάσει της σύμβασης θα μπορεί εντός της πρώτης πενταετίας η νέα παραχωρησιούχος να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Η εταιρεία παραχώρησης

Στο μεταξύ χθες καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ η τροποποίηση του καταστατικού της νέας εταιρείας παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι η Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση (έχει συσταθεί και η Νέα Αττική Οδός Λειτουργία ΑΕ) με διάρκεια 30 ετών και αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 497 εκ. με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας στις 30 Σεπτεμβρίου.

Στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας παραχώρησης συμμετέχουν οι κύριοι  Εμμανουήλ Μουστάκας ως πρόεδρος, και οι Χρίστος Ζαρίμπας, Πόπη Λαζαρίδου και Βάια Χουχουρέλου ως μέλη. Στο διοικητικό συμβούλιο για την εταιρεία λειτουργίας, συμμετέχουν αντίστοιχα οι κύριοι Πέτρος  Σουρέτης ως πρόεδρος και οι Ροδιανός Αντωνακόπουλος και Νίκος Καταπόδης ως μέλη.

Διαβάστε ακόμη

Κώστας Νεμπής: Πώς θα βαδίσουμε προς τον ΟΤΕ του 2030

Τα χρόνια πολλά, ο ιδρυτής και οι αρχηγοί της ΝΔ, το αμφίρροπο ντέρμπι του ΠΑΣΟΚ και η ερημιά στον ΣΥΡΙΖΑ, τα ζόρια της Εθνικής και η χαρά των δικηγόρων

Μέση Ανατολή: Μαζικοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί του Ισραήλ στη Βηρυτό – Στόχος ο διάδοχος του Νασράλα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version