Mε την παραδοχή ότι η Αττικής Οδός δεν θα είναι έτοιμη για να παραδοθεί στο νέο παραχωρησιούχο στις αρχές Οκτωβρίου που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, κινούνται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 3,5 μήνες πριν την αλλαγή σελίδας στον κερδοφόρο αυτοκινητόδρομο.
Την άποψη ότι η παράδοση στον νέο παραχωρησιούχο που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί τον προσεχή Οκτώβριο, εξέφρασε δημόσια την Παρασκευή και από το συνέδριο του ΤΜΕΔΕ και του ΤΕΕ (Σχεδιάζοντας τις Βιώσιμες Στρατηγικές του Αύριο) ο υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, λέγοντας ότι εξετάζονται σενάρια για ένα μεταβατικό στάδιο. Το κυβερνητικό στέλεχος αποκάλυψε ότι δεν μελετάται η παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης, αλλά θα συνεχίσει η λειτουργία της με τα έσοδα να πηγαίνουν πλέον στα ταμεία του Δημοσίου.
Την ίδια άποψη εξέφρασαν τις προηγούμενες μέρες και εκπρόσωποι των τεχνικών εταιρειών της υφιστάμενης παραχώρησης λέγοντας ότι υπάρχουν προκαταρκτικές συζητήσεις για την επόμενη μέρα ώστε να παραμείνει στο τιμόνι του λειτουργού της Αττικής Οδού, η υφιστάμενη κοινοπραξία υπό τις Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Άλλωστε υπάρχουν ακόμη αρκετά τεχνικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν και τα οποία σχετίζονται με τη συντήρηση του δρόμου και την κατάσταση που θα παραδοθεί αλλά και με την κατανομή των εσόδων, κυρίως για όσους έχουν προπληρώσει τις διελεύσεις τους και διαθέτουν πομποδέκτες. Με το σχεδιασμό αυτό ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στο δημόσιο, στο χρόνο που προβλέπει η παραχώρηση και η εταιρεία που θα αναλάβει τη λειτουργία θα λαμβάνει μια αμοιβή χωρίς όμως να έχει τα πλεονεκτήματα και τα έσοδα που απολαμβάνει σήμερα ως παραχωρησιούχος.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη εξασφαλίσει για την Αττική Οδό, τη σύναψη κοινοπρακτικού δανείου 20ετούς διάρκειας με τις συστημικές τράπεζες (Εθνική Τράπεζα, Πειραιώς, Eurobank και Alpha) ύψους 2,7 δισ. ήτοι 675 εκατ, ευρώ για κάθε μία χωρίς να αποκλείεται και η χορήγηση πρόσθετων κεφαλαίων 100 εκατ. από Optima και Αttika Bank. Σε εκκρεμότητα παραμένουν επίσης η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωση από την Βουλή.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό για την επέκταση της 25ετους σύμβασης παραχώρησης, προσφέροντος το υψηλότερο τίμημα που ανήλθε σε 3,27 δισ. Το ποσό που υπολείπεται για την αποπληρωμή του τιμήματος (500 έως 600 εκ. ευρώ) θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια.
Οι πρότυπες προτάσεις
Πέρα όμως από την Αττική Οδό, ο κ. Ταχιάος κατά την πρόσφατη ομιλία του αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και μίλησε για οδικές παρεμβάσεις που θα γίνουν και θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί. Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην επέκταση της Αττικής Οδού και τη σύνδεση Ελευσίνας-Οινόης, οι οποίες έχουν κατατεθεί μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, σημειώνοντας ότι για την τελευταία το Υπουργείο θα επιθυμούσε να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο. Η πρόταση αυτή η οποία έχει υποβληθεί στο υπουργείο από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 40 χιλιομέτρων που θα συνδέσει την περιοχή της Ελευσίνας με τον ΠΑΘΕ στο ύψος των Οινοφύτων, αποτελώντας μια νέα οδική αρτηρία, η οποία θα μπορούσε να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Το νέο έργο προτείνεται με διαφορετική χάραξη από τον παλιότερο σχεδιασμό που προέβλεπε ο άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη. Και είναι το δεύτερο που υποβάλλει στο υπουργείο ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς έχει προηγηθεί σε συνεργασία με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ άλλη μια πρότυπη πρόταση που υποβλήθηκε πριν ένα χρόνο και αφορά το σχεδιασμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα στελέχη της ΑΒΑΞ εκτιμούσαν ότι η υπόθεση των πρότυπων προτάσεων έχει παγώσει, κάτι το οποίο μένει να διαπιστωθεί το επόμενο διάστημα με βάση και τις δηλώσεις του κ. Ταχιάου. Ο Υφυπουργός Υποδομών επανέλαβε τις προηγούμενες μέρες ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα νέο πλαίσιο με το οποίο θα αλλάξει η Επιτροπή Αξιολόγησης στις πρότυπες προτάσεις, που αποτελούν ένα μηχανισμό παραγωγής έργων που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία υπό τον κ. Κώστα Καραμανλή αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκε παρά το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Διαβάστε ακόμη
Πρόστιμα – φωτιά και λουκέτα έως και 10 ημέρες σε όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις
Πλειστηριασμοί: Το «Lindos Memories», το ακίνητο Λαϊνόπουλου και το… Αστυνομικό Τμήμα (pics)
ΤΑΙΠΕΔ: Με το βλέμμα στα mega-project σε Ουκρανία και Δυτικά Βαλκάνια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ