search icon

Επενδύσεις

Αττική Οδός: Από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η υψηλότερη προσφορά – Στα €3,27 δισ. (upd)

To τίμημα του διαγωνισμού ξεπέρασε κάθε προσδοκία και είναι το υψηλότερο στην ιστορία των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε τη μεγαλύτερη οικονομική προσφορά, πάνω από τις όποιες εκτιμήσεις,  στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό που ανήλθε σε 3.270.000.000 ευρώ και όπως  φαίνεται είναι ο πλειοδότης της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης.

To υψηλό τίμημα του διαγωνισμού που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και είναι το υψηλότερο που έχει υποβληθεί στην ιστορία των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ, ακυρώνει κάθε πρόβλεψη της διαδικασίας για βελτιωμένες προσφορές καθώς η απόσταση από την δεύτερη μεγαλύτερη προσφορά που προήλθε από την κοινοπραξία Vinci –Μυτιληναίος είναι άνω από 160 εκατ. και πάνω από 1,2 δισ, από την μικρότερη προσφορά, δηλαδή πολύ πάνω από τον πήχη που είχε θέσει το ΤΑΙΠΕΔ (μικρότερη από 5%) για να πάμε σε νέο γύρο βελτίωσης του τιμήματος. Η εταιρεία κερδίζει επομένως με μεγάλο αέρα την ελκσυστικότερη σύμβαση παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ εκτοπίζοντας άλλα μεγάλα διεθνή φαβορί όπως η Abertis και η  Macquarie.

Αφού αξιολογηθεί ο φάκελος όπως προβλέπουν οι διαδικασίες του Ταμείου, τις αμέσως επόμενες μέρες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία συμμετείχε χωρίς διεθνή εταίρο στο διαγωνισμό (από το κοινό σχήμα αποσύρθηκε το καλοκαίρι η First Sentier) θα αναδειχτεί ο προτιμητέος επενδυτής της μεγάλης σύμβασης παραχώρησης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και τα έξι επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά):

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.

Τα έξι (6) επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά):

ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Για το διαγωνισμό δεσμευτικές οικονομικές προσφορές έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.

Διαβάστε ακόμη

Eurostat: Υποβαθμίζεται στο 0,1% η ανάπτυξη ευρωζώνης το β’ τρίμηνο

Το όνειδος και οι ευθύνες για τον φόνο στο πλοίο, Μητσοτάκης στη ΔΕΘ μόνο ομιλία και συνέντευξη, ο Αντρέα, η Κλαούντια και η Avramar

Αν. Ανδρεάδης (Sani/ Ikos): Η πρόβλεψη για πάνω από 20 δισ. τουριστικές εισπράξεις φέτος και το στρατηγικό ρίσκο για το 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version