Την κατασκευή της εναέριας περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης συνολικού ύψους 373,2 εκατ. ευρώ ξεκινά η κοινοπραξία ΑΒΑΞ –Μυτιληναίος, ένα σχεδόν χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης. Την μεγαλύτερη εναέρια γέφυρα στην Ελλάδα, μήκους 13 χιλιομέτρων, θα παρουσιάσει σήμερα στην συμπρωτεύουσα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπρόσωποι του αναδόχου, «σφυρίζοντας» την έναρξη του έργου.
Πρόκειται για ένα έργο υποδομής μεγάλης σημασίας που μαζί με το μετρό Θεσσαλονίκης που θα παραδοθεί προς το τέλος του 2024, θα φέρουν την μεγάλη ανατροπή στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Το Flyover είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που θα κατασκευαστεί και το πρώτο έργο νέας γενιάς που ξεκινά να υλοποιεί η Μυτιληναίος, συμμετέχοντας με 50% στην κοινοπραξία. Η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα αυτό, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου δρόμου και θα αμοίβεται από το Δημόσιο με πληρωμές διαθεσιμότητας.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν από την κεντρική νησίδα της περιφερειακής οδού με αφετηρία τον κόμβο του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Η νησίδα προβλέπεται να καταργηθεί, προκειμένου να καταστεί δυνατό να μετακινηθεί ο άξονας του δρόμου προς την πόλη. Άλλωστε, στο πρώτο αυτό τμήμα του έργου μήκους 9,5 χιλιομέτρων μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, προβλέπεται η κυκλοφοριακή αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού με προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης κατά τμήματα. Σε πρώτη φάση θα μετακινηθεί το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού στα πλάγια και μετά θα αρχίσει η αποξήλωση της νησίδας για να δημιουργηθεί ελεύθερος χώρος, καθώς τα εργοτάξια θα βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα.
Το flyover πέρασε από σαράντα κύματα τους προηγούμενους μήνες εξαιτίας της αναστάτωσης που θα δημιουργήσει στην κυκλοφορία της πόλης καθώς θα περιορίσει μία από τις τρεις λωρίδες της περιφερειακής οδού. Χρειάστηκε να ολοκληρωθούν οι διπλές εθνικές εκλογές ώστε να περάσει η σκυτάλη στην νέα πολιτική ηγεσία και να αρχίσει η προετοιμασία για την εγκατάσταση των εργοταξίων που θα ξεπροβάλλουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης τις επόμενες μέρες. Το διάστημα αυτό έγιναν εντατικές προετοιμασίες του συντονιστικό οργάνου υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών, Στάθη Κωνσταντινίδη και διαδοχικές συσκέψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και του αναδόχου ώστε να ληφθούν μέτρα που θα μετριάσουν τις αναπόφευκτες επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή του έργου στην κυκλοφορία της πόλης. Μεταξύ των μέτρων που έχουν οριστικοποιηθεί είναι η φορτοεκφόρτωση και η αποκομιδή των απορριμμάτων στο κέντρο κατά τις νυχτερινές ώρες. Επίσης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προχωρούν στην άμεση δρομολόγηση τριών υποστηρικτικών γραμμών εξπρές του ΟΑΣΘ με επιπλέον 2 έως 3 γραμμές σε αμέσως επόμενο στάδιο.
Στα προτεινόμενα μέτρα περιλαμβάνονται εναλλακτικές διαδρομές και άλλες λύσεις όπως για παράδειγμα η φιλοσοφία της διαμοιρασμένης οικονομίας (car sharing) δημιουργώντας ένα διαφορετικό μοντέλο μετακίνησης, ενώ ενεργό ρόλο αναλαμβάνει και η Τροχαία, που θα ενισχυθεί μέσω μετατάξεων για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης και της κατάληψης των λεωφορειολωρίδων. Η λίστα των μετατάξεων περιλαμβάνει σε πρώτη φάση 60 άτομα με την κυβέρνηση να σχεδιάζει την πρόσληψη 100 επιπλέον τροχονόμων.
Mε την ολοκλήρωσή του, το fly Over θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Η περίοδος κατασκευής θα είναι διάρκειας 4 ετών και θα απασχοληθούν σε αυτό περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.
Διαβάστε ακόμη
Περιθώριο για νέες παροχές μισού δισ. ευρώ επιπλέον
Ποιες κυρώσεις; Σε υψηλά 18 μηνών τα έσοδα της Ρωσίας από πετρέλαιο και φυσικό αέριο (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ