Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2024 τίθεται το νέο ορόσημο για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, η οποία περιλαμβάνεται στο μεγάλο «στοίχημα» του Υπερταμείου για την περιφερειακή ανάπτυξη.
Χθες, από το βήμα της ημερίδας του Υπερταμείου, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο προχωρά στη β΄ φάση, έτσι ώστε μέχρι το Μάρτιο του 2024 να ολοκληρωθεί η διαδικασία, να υπάρξει ο ανάδοχος «και να μπει στη συνέχεια η Καλαμάτα σε νέα πορεία. Για εμάς είναι στοίχημα η περιφερειακή ανάπτυξη. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη ο σχεδιασμός και για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια, με σκοπό να αξιοποιηθούν όλα με την ίδια βαρύτητα και με συνολικό όφελος για την ελληνική κοινωνία».
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στην α’ φάση του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας προσφορές υπέβαλαν οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur, Fraport – Delta – Pileas, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports.
Πτώση της κίνησης
Πάντως η φετινή χρονιά είχε σαφώς χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με το 2022 για τον «Αερολιμένα Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» με μείωση της επιβατικής κίνησης σε διψήφιο ποσοστό, της τάξεως του 15%. Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η θερινή τουριστική περίοδος για το αεροδρόμιο και σύμφωνα με τα στοιχεία του εντεκαμήνου, από τον Ιανουάριο έως τα τέλη Νοεμβρίου, το σύνολο των διακινηθέντων επιβατών εξωτερικού – εσωτερικού άγγιξε τις 297 χιλιάδες από τις 348 χιλιάδες επιβάτες, της αντίστοιχης περιόδου του 2022. Η κίνηση εσωτερικού κινήθηκε αυξητικά με 25.157 επιβάτες, από 23.062 επιβάτες το 2022 (φέτος εκτελέστηκαν 4 τακτικές εβδομαδιαίες πτήσεις από Αθήνα, ενώ το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα δεν λειτούργησε κατά τον Σεπτέμβριο), ενώ η συνολική κίνηση εξωτερικού (αφίξεις/ αναχωρήσεις) είχε πτώση κατά 16%, φθάνοντας τους 271.757 επιβάτες από σχεδόν 325 χιλιάδες επιβάτες το εντεκάμηνο του 2022.
Ενας από τους βασικούς λόγους για την πτώση ειδικά στην κίνηση εξωτερικού είναι, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το γεγονός ότι πέρυσι οι ξένες αεροπορικές, λόγω και των περιορισμών της πανδημίας, είχαν περισσότερα διαθέσιμα αεροσκάφη τη θερινή σεζόν του 2022 για απευθείας πτήσεις σε πιο περιφερειακούς προορισμούς, όπως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τα οποία φέτος, τη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα, διατέθηκαν σε προορισμούς με υψηλότερες πληρότητες και αποδόσεις. Ελαφρώς μειωμένα είναι τα νούμερα φέτος στον κρατικό αερολιμένα Καλαμάτας και στην κίνηση με αεροταξί και ιδιωτικά αεροσκάφη, που πλέον κατέχουν σημαντικό ποσοστό της κίνησης: Το 2023 διακινήθηκαν 2.664 επιβάτες, ενώ το 2022 είχαν διακινηθεί 2.887 επιβάτες.
Νέα δρομολόγια
Για τη σεζόν του 2024, ήδη, ξένες αεροπορικές έχουν εντάξει το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» στο πρόγραμμά τους ενώ και η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική, η AEGEAN, στο πλαίσιο της προσπάθειας για επιμήκυνση της σεζόν έλαβε την απόφαση για διατήρηση τακτικών πτήσεων έως και τον Νοέμβριο του 2023 και έναρξη της νέας σεζόν νωρίς τον Μάρτιο του 2024 για αεροδρόμια όπως αυτά της Ρόδου, του Ηρακλείου και της Καλαμάτας.
Στο «μέτωπο» των ξένων αεροπορικών, μεταξύ άλλων, η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Volotea ανακοίνωσε για το 2024 νέες συνδέσεις σε προορισμούς ανά την Ελλάδα, εντάσσοντας και την Καλαμάτα στη σύνδεση από το αεροδρόμιο της Λιλ, η SAS πρόσθεσε το νέο δρομολόγιο Στοκχόλμη – Καλαμάτα στο πρόγραμμα πτήσεων του 2024, ενώ και o όμιλος Air France- KLM «επενδύει» φέτος στον προορισμό: Για πρώτη φορά η Air France θα πετάει το καλοκαίρι του 2024 στην Καλαμάτα, ξεκινώντας από τον Ιούνιο, ενώ είναι ανοικτή σταδιακά να επιμηκύνει την περίοδο στα δύο άκρα της εφόσον το δρομολόγιο πάει καλά. Σημειωτέον ότι ειδικά η AIR FRANCE φέτος με τους Ολυμπιακούς στο Παρίσι, όπως είναι αναμενόμενο, θα έχει ουκ ολίγες ανακατατάξεις στο δίκτυό της, ωστόσο το πρόγραμμα για Ελλάδα παραμένει και -όπως φαίνεται και από την ένταξη του νέου προορισμού της Καλαμάτας- ενισχύεται.
Ενίσχυση του προορισμού
Σε αυτή τη συγκυρία πάντως, ο προορισμός στην ευρύτερη περιοχή ενισχύεται περαιτέρω στο κομμάτι των υποδομών, λαμβανομένου υπόψη και του υδατοδρόμιου όπου ολοκληρώθηκαν οι πρώτες υποδομές με την κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου Καλαμάτας και συγκεκριμένα την τοποθέτηση του σταθμού εξυπηρέτησης επιβατών στο μεσσηνιακό λιμάνι. Η συνέχεια περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των υδάτινων εγκαταστάσεων με την τοποθέτηση της πλωτής προβλήτας πρόσδεσης όπου θα γίνεται η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, ενώ σύμφωνα με τον επενδυτικό φορέα, την Hellenic Seaplanes, στόχος είναι σύντομα το δίκτυο υδατοδρομίων Πελοποννήσου με τα υδατοδρόμια Πάτρας, Κυλλήνης, Καλαμάτας, Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου «να είναι βιώσιμο σύντομα και σε πλήρη λειτουργία». Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι είναι πιθανό στο πρώτο μισό του 2024 τα πρώτα υδροπλάνα να προσγειώνονται στην περιοχή.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: «Φλερτάρει» με τα 130 ευρώ η μεγαβατώρα στη χονδρική
Ελληνοτουρκικά: «Θωρακισμένη» η επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα
Παρατείνεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% σε μεταφορές και καφέ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ