search icon

Επενδύσεις

Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος: Οι νέες επενδύσεις της ΤΕΜΕΣ σε αεροδρόμιο, μαρίνα Πύλου και Costa Navarino

Στην Πελοπόννησο το επόμενο μεγάλο στοίχημα του ποιοτικού τουρισμού - Η κοινοπραξία Fraport AG - όμιλος Κοπελούζου - όμιλος Κωνσταντακόπουλου αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»

Τις προοπτικές ενός προορισμού όπως είναι η Πελοπόννησος, που απορροφά αυτή τη στιγμή μόλις το 2% επί του συνόλου των τουριστικών εισπράξεων της χώρας, επισφραγίζει η τριπλή πλέον επένδυση της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. στη Μεσσηνία.

Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι η εταιρεία, η οποία, ως γνωστόν, διαχειρίζεται και αναπτύσσει το τουριστικό συγκρότημα της Costa Navarino, σε κοινοπρακτικό σχήμα με τη Fraport AG και την Delta Airport Investments Α.Ε. (όμιλος Κοπελούζου) αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μετά τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία που διενήργησε το Υπερταμείο. Η ΤΕΜΕΣ θα συμμετάσχει στο νέο εγχείρημα του αεροδρομίου, όπως συμμετέχει και στο έτερο εγχείρημα από κοινού με την D Marinas Hellas (συμμετοχή 30%-70%) για τη μακροχρόνια παραχώρηση 40 ετών του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας και ανάπτυξης της μαρίνας Πύλου, μετά τις σχετικές υπογραφές με το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του φθινοπώρου. Οι νομικές διαδικασίες ολοκληρώνονται τώρα και η κοινοπραξία αναμένει την οριστική παράδοση της μαρίνας προκειμένου να προχωρήσει και στις σχετικές αδειοδοτήσεις για τα έργα που προβλέπει το επενδυτικό σχέδιο αναβάθμισης. Η νέα μαρίνα της Πύλου θα διαθέτει 130 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη από 8 μ. έως 30 μ. μήκος, χερσαίους χώρους που θα περιλαμβάνουν εμπειρίες αναψυχής και άλλες υπηρεσίες, εμπορικές χρήσεις, υπηρεσίες πάρκινγκ και επισκευής σκαφών κ.ο.κ.

Το αεροδρόμιο

Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, με εκτιμώμενη επιβατική κίνηση για φέτος στους 330.000 επιβάτες, η αναβάθμισή του αναμένεται ότι θα βελτιώσει την προσβασιμότητα των διεθνών επισκεπτών προς την περιοχή, η οποία, παρά την εύκολη πρόσβαση, έχει πολύ μικρό αριθμό ξένων επισκεπτών από το εξωτερικό σε σύγκριση με άλλους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς στο προϊόν «ήλιος και θάλασσα».

Στο πιο στενό επιχειρηματικό πεδίο, η ένταξη του ομίλου Κωνσταντακόπουλου στην κοινοπραξία, μέσω μάλιστα εταιρείας στην οποία ισότιμα συμμετέχουν τα τρία αδέλφια, υπογραμμίζει ουσιαστικά και τη δέσμευση της ίδιας της οικογένειας στην ανάπτυξη των υποδομών στην περιοχή για την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού. To τίμημα που θα καταβληθεί από την κοινοπραξία (με συμμετοχή 51% για τη Fraport και από 24,5% για τους ομίλους Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου) περιλαμβάνει το αρχικό ποσό των 45 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καταβληθεί κατά την έναρξη της παραχώρησης, ενώ τα συνολικά έσοδα για το Υπερταμείο κατά την 40ετή περίοδο παραχώρησης προβλέπεται να ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ (τίμημα και μερίσματα). Επιπλέον, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα φτάσουν στα 28,3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο που θα πραγματοποιηθεί μέσα στα τρία πρώτα έτη της παραχώρησης. Eργα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, επέκταση και εκσυγχρονισμός του αεροσταθμού και κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών σε απαλλοτριωμένο τμήμα περίπου 50 στρεμμάτων, υποδομές τεχνολογίας πληροφοριών και καταστήματα λιανικής (Duty Free) και εστίασης είναι μεταξύ των παρεμβάσεων που προβλέπονται. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης προγραμματίζεται για τα μέσα του 2025, ενώ οι εργασίες εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν από τα τέλη της επόμενης θερινής σεζόν, μετά και την ολοκλήρωση των αδειοδοτικών διαδικασιών. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας φέτος έχει παρουσιάσει αύξηση, που προβλέπεται να ξεπεράσει το 11%, ενώ για το 2025 έχουν ήδη προγραμματιστεί νέες πτήσεις και δρομολόγια που έχουν ανακοινωθεί από αεροπορικές όπως οι easyJet, Jet2 και Discover Airlines.

Ο προορισμός Μεσσηνία

H αναβάθμιση του αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της χώρας στη διεθνή τουριστική αγορά, σε μια περιοχή που μπορεί να υποστηρίξει την αύξηση των ξένων επισκεπτών και μάλιστα και εκτός της υψηλής περιόδου αιχμής του καλοκαιριού. Παρότι η Μεσσηνία έχει καταγράψει εντυπωσιακή αύξηση αφίξεων τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να συγκεντρώνει μόλις το 2% επί του συνόλου των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού -μόλις 554 εκατ. ευρώ, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για το 2023-, όταν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Κρήτη, στις δύο πρώτες θέσεις, έχουν το 27% και το 26% αντίστοιχα επί του συνόλου των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού, με 7,72 δισ. και 7,5 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Συνολικά, την Πελοπόννησο επισκέπτονται μόλις 730.000 ξένοι επισκέπτες, με τον δείκτη διανυκτερεύσεων (διανυκτερεύσεις/ανά σύνολο πληθυσμού) να είναι 2,6 (60,9 στο Νότιο Αιγαίο, 44,2 στα νησιά του Ιονίου και 36,6 στην Κρήτη). Αρα, είναι ακόμη πολύ χαμηλά και γι’ αυτό έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει το επόμενο μεγάλο στοίχημα του ποιοτικού τουρισμού στη χώρα μας.

Το μεγάλο έλλειμμα της Πελοποννήσου σε σύγκριση με τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας υπογραμμίζει τις σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης που υπάρχουν με τη βελτίωση των υποδομών. Οχι μόνο του αεροδρομίου, αλλά και του οδικού δικτύου, το οποίο παραμένει ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα για τη σύνδεση και την ενίσχυση της περιοχής και γι’ αυτό αποτελεί επίσης προτεραιότητα για την περαιτέρω ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Η λειτουργία ενός σύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου στη Μεσσηνία βρίσκεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το πλάνο της ΤΕΜΕΣ για την προσέλκυση διεθνούς, ποιοτικού τουρισμού στην περιοχή όπου λειτουργεί το συγκρότημα και συνεχίζει να επενδύει η εταιρεία ως «μακροχρόνιος στρατηγικός επενδυτής στην περιοχή», όπως έχουν επανειλημμένα αναφέρει οι επιτελείς της, έχοντας προσελκύσει εδώ και πολλά χρόνια διεθνώς αναγνωρισμένα ξενοδοχειακά και άλλα brands/operators (Mandarin Oriental, Marriott, W). Μέχρι σήμερα ο όμιλος έχει επενδύσει 850 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη της Costa Navarino, που περιλαμβάνει ξενοδοχεία, κατοικίες, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.ά., ενώ μαζί με τις επενδύσεις τρίτων στο real estate για τις πολυτελείς βίλες αυτές ξεπερνούν το 1,25 δισ. ευρώ. Και μάλιστα βρίσκεται περίπου στη μέση της ανάπτυξης, δεδομένου ότι στο πλάνο περιλαμβάνεται και νέος γύρος επενδύσεων. Από την έναρξη της λειτουργίας της Costa Navarino μέχρι σήμερα η επίδραση των δραστηριοτήτων του συγκροτήματος συνεισφέρει το 11% στο ΑΕΠ της Μεσσηνίας, ενώ τα συνολικά έμμεσα έσοδα από φόρους και εισφορές αγγίζουν τα 398 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι φέτος είναι μια πολύ καλή χρονιά για την Costa Navarino, όπου ήδη από πέρυσι ο όμιλος ΤΕΜΕΣ Α.Ε. είχε διψήφιο ποσοστό αύξησης από τη δραστηριότητα στο κομμάτι των υπηρεσιών φιλοξενίας, εστίασης και αναψυχής, στο 23% με 96,27 εκατ. ευρώ. Επίσης, φέτος είναι η πρώτη χρονιά με πλήρη λειτουργία και των τεσσάρων ξενοδοχείων (μαζί και με τα τέσσερα γήπεδα γκολφ), καθώς και της Navarino Agora, ενώ το συγκρότημα έχει υποδεχτεί και σημαντικό αριθμό ιδιοκτητών στις κατοικίες Costa Navarino Residences, οι πωλήσεις των οποίων έχουν τρέξει και φέτος με υψηλούς ρυθμούς.

Διαβάστε ακόμη

Νίκη Κεραμέως: Ο μέσος μισθός το 2027 θα ξεπεράσει και τα 1.500 ευρώ

Μπήκαν οι πρώτες υπογραφές για το mega project «Skyline» – Μεταβιβάζονται 461 ακίνητα αξίας 297 εκατ. ευρώ

Η συμπόρευση Τσαμάζ – Λουμάκη και τα σχέδια Φέσσα για την Uni Systems

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version