Το «πράσινο φως» για συνομιλίες ανάμεσα στην εταιρεία έργου του πυρηνικού σταθμού του Κοζλοντούι «NPP – New Builds» και της Hyundai Engineering & Construction, που προκρίθηκε ως δυνητικός ανάδοχος για την κατασκευή, τον σχεδιασμό, την παράδοση και τη λειτουργία νέων μονάδων του εργοστασίου στον χώρο του υπάρχοντος πυρηνικού σταθμού, έδωσε σήμερα το Κοινοβούλιο της Βουλγαρίας.
Η προθεσμία για τις συνομιλίες ορίστηκε στις 15 Απριλίου. Οι μελλοντικές μονάδες του πυρηνικού εργοστασίου θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία AP1000 της Westinghouse.
Στις 16 Φεβρουαρίου έγινε γνωστό ότι η Hyundai Engineering & Construction παρέμεινε η μόνη υποψήφια για την κατασκευή και τη λειτουργία των μονάδων 7 και 8 στο Κοζλοντούι, μετά την εξέταση των εγγράφων των αιτούντων από επιτροπή, για να διασφαλιστεί ότι πληρούσαν όλες τις προϋποθέσεις.
Το σχέδιο απόφασης υποβλήθηκε από τους Ντελιάν Ντόμπρεφ (GERB-UDF) και Στανισλάβ Αναστάσοφ (Κίνημα για Δικαιώματα και Ελευθερίες) μετά την υποστήριξη που έλαβε από τις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές για την ενέργεια και το περιβάλλον. Αρχικά οι βουλευτές απέρριψαν την πρόταση για τις συνομιλίες με τη Hyundai, η οποία ωστόσο εγκρίθηκε σε επαναψηφοφορία, με τις ψήφους του GERB, του MRF και του “Υπάρχει τέτοιος λαός” (TISP). Μόνο μία ψήφος έγειρε την πλάστιγγα υπέρ της απόφασης.
Με 52 ψήφους υπέρ, 161 κατά και 8 αποχές, το Κοινοβούλιο απέρριψε πρόταση των βουλευτών της συμμαχίας Συνεχίζουμε την Αλλαγή – Δημοκρατική Βουλγαρία (CC-DB) που ζητούσε από την ολομέλεια να εγκρίνει τις συνομιλίες με δύο πιθανούς εργολάβους: Τη Hyundai και την Bechtel. Λόγω της επιθυμίας να υπάρχουν δύο πιθανοί ανάδοχοι, η CC-DB αρνήθηκε την Πέμπτη να υποστηρίξει πρόταση για την αναθεώρηση του σχεδίου απόφασης των διαπραγματεύσεων στο Κοζλοντούι.
Ο επικεφαλής της CC-DB, Κίριλ Πέτκοφ, σχολίασε στους διαδρόμους του Κοινοβουλίου αυτό που αποκάλεσε ειρωνικά ως «οι ειδικοί στην πυρηνική ενέργεια» στην ολομέλεια «προφανώς αποφάσισαν ότι μόνο μία εταιρία μπορεί να οικοδομήσει το νέο έργο».
«Ο υπουργός Ενέργειας ανέφερε σε έκθεση ότι τουλάχιστον δύο εταιρείες θα έπρεπε να μπουν στη λίστα και υπήρχε ένα σχέδιο ψηφίσματος για αυτό, αλλά το GERB, το MRF και το TISP αποφάσισαν ότι μόνο μία εταιρεία μπορεί να κατασκευάσει το έργο», τόνισε. Όπως δήλωσε, αυτό θέτει τεράστιο κίνδυνο να μην επιτευχθεί η καλύτερη τιμή και όλοι οι Βούλγαροι να πληρώσουν μέσω της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος «για να έχουν την ευχαρίστηση να υπάρχει μόνο ένας εργολάβος», κάτι που είναι αντίθετο προς το δημόσιο συμφέρον.
Σχολιάζοντας τα δύο σχέδια αποφάσεων, ο υπουργός Ενέργειας, Ρούμεν Ράντεφ, είπε ότι όποια εταιρεία και να επιλέξουν οι βουλευτές, δεν θα κάνουν λάθος.
Διαβάστε ακόμη
Υπερκάλυψη με σημαντική συμμετοχή ιδιωτών για το ομόλογο της INTRALOT
Χρηματιστήριο Αθηνών: Πέμπτη εβδομάδα ανόδου, παρά την τριήμερη πτώση
EY – Επιχειρηματίας της χρονιάς 2023: Ποιοι διακρίθηκαν στις επιμέρους κατηγορίες του διαγωνισμού
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ