Ως γνωστόν, στην Toyota Motor Corporation δεν θέλησαν να προστρέξουν στη διαδικασία εξέλιξης και κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην γκάμα τους, παρά την επικρατούσα τάση.
Ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι ότι έχουν επενδύσει και ταυτιστεί με τη δημιουργία οχημάτων που διαθέτουν κινητήρα υβριδικής διάταξης. Άλλωστε είναι η εταιρεία που υιοθέτησε -και επέβαλε, τελικά- τη συγκεκριμένη τεχνολογία παγκοσμίως.
Όπως ανακοινώθηκε, η ιαπωνική εταιρεία αναβάλλει την παραγωγή των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα προέλθουν από τα πρωτότυπα Lexus LF-ZC και LF-ZL έως το 2027, παρότι αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το 2026.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η αιτία γι’ αυτό είναι η αναγκαιότητα βελτίωσης της τεχνολογίας παραγωγής. Αρχικά, μέσω της διαδικασίας «gigacasting», δηλαδή των μεγάλων διαστάσεων πρεσών που δημιουργούν πλαίσιο και αμάξωμα σχεδόν ενιαία.
Ένας δεύτερος λόγος είναι ο απαιτούμενος χρόνος για την εξέλιξη και μπαταριών πρισματικών κελιών που θα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα, να έχουν υψηλή απόδοση και να φορτίζουν πολύ γρήγορα.
Η καθυστέρηση στην εξέλιξη και παραγωγή δεν αφορά μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Lexus αλλά και σε αυτά της Toyota. Επίσης, αυτό δεν αφορά μόνο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αλλά και γι’ αυτή των ΗΠΑ.
Εκεί, αναβάλλει την κατασκευή νέων ηλεκτρικών SUV μοντέλων για το 2026, αντί για το 2025 όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά. Η Toyota σκοπεύει να επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 1,25 δις ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία) στο εργοστάσιό της στο Κεντάκι.
Ο στόχος της ήταν να κατασκευάζει 1,5 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως το 2026, όμως αυτό φαίνεται δύσκολο να επιτευχθεί με την ισχύουσα κατάσταση, όπου η ζήτηση γι’ αυτά μειώνεται, σύμφωνα με το newsauto.
Παρότι η Toyota δηλώνει επισήμως ότι καθυστερεί τις διαδικασίες για να ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, ανεπίσημα φαίνεται πως τα στελέχη της αναμένουν να αλλάξει η κατάσταση αυτή και να αυξηθούν γενικότερα οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Διαβάστε ακόμη
Βloomberg: H γαλλική Meridiam μπαίνει με 49,9% στη διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου
Πάνω από 2,5 δισ. ευρώ ξοδεύουν φέτος οι Ελληνες για ταξίδια στο εξωτερικό (πίνακας)
Ιδέες για «πράσινα» δώρα Χριστουγέννων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα