H Karpowerhip, μια θυγατρική του τουρκικού ομίλου Karadeniz Energy Group, βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη μεγαλύτερη σύμβαση μέχρι σήμερα που αφορά την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από πλοία στη Νότια Αφρική.
Η συμφωνία, αν κλείσει, θα είναι, σύμφωνα με το Bloomberg, ύψους έως και 218 δισεκατομμυρίων rand (15 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η εταιρεία που διαφημίζει μια «γρήγορη, ευέλικτη και αξιόπιστη» λύση πλωτής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας πέτυχε την προηγούμενη εβδομάδα να αναδειχθεί ως προτιμώμενος πλειοδότης για τρία έργα που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για την παροχή 1.220 MW ηλεκτρικής ενέργειας. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να καλύψει το κενό εφοδιασμού στη Νότια Αφρική που οδηγεί σε περιοδικές διακοπές ρεύματος.
Η 20ετής συμφωνία θα κοστίσει έως και 10,9 δισεκατομμύρια rand ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συμβουλίου Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της χώρας.
Το όλο project θα προσθέσει σημαντική ποσότητα παραγωγικής ικανότητας από ορυκτά καύσιμα για δύο ακόμη δεκαετίες, την ώρα που η Νότια Αφρική σχεδιάζει τη σταδιακή απεξάρτησή της από τον άνθρακα ο οποίος είναι σήμερα κυρίαρχη «δεξαμενή» ενέργειας της χώρας, γεγονός που την έχει καταστήσει τη 12η μεγαλύτερη πηγή αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο.
«Τα πλοία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ταχείας απόκρισης», δήλωσε ο Antoine Vagneur-Jones, αναλυτής της ομάδας πολιτικής για την ενεργειακή μετάβαση της BNEF για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Η συμφωνία επιτρέπει επίσης μεταβλητές χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου. «Το κόστος διατηρείται χαμηλό λόγω της προσέγγισης της Karpowership στην αγορά ΥΦΑ και μιας αποκλειστικής, μακροπρόθεσμης συμφωνίας με τη Shell», δήλωσε η εταιρεία απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις.
Ο τουρκικός όμιλος προετοιμάζει την «απόβασή» του εδώ και μια εξαετία, ενώ έχει βάλει στο στόχαστρό του την περαιτέρω επέκταση στη «Μαύρη ήπειρο», με προτεραιότητα δύο χώρες της Δυτικής Αφρικής.