Έχει μήκος 92 μέτρα και ύψος 26 μέτρα, διαθέτει τέσσερις κινητήρες εσωτερικής καύσης, κινείται με ήλιο και ηλεκτρική ενέργεια, μπορεί να μεταφέρει μέχρι 100 επιβάτες και έχει εμβέλεια πτήσης 300 χλμ., αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 129 χλμ. την ώρα και φέρει το προσωνύμιο «ιπτάμενος πισινός» για την ιδιαίτερη μορφή του.

Το αερόπλοιο με την επίσημη ονομασία Airlander 10, κατασκευάστηκε από τη βρετανική εταιρία Hybrid Air Vehicles (HAV) και εντάχθηκε στο στόλο της γαλλικής εταιρίας οικολογικού τουρισμού Grands Espaces.

Οι κατασκευαστές του υποστηρίζουν ότι από τις πτήσεις του θα καταγράφονται έως και 75% λιγότερες εκπομπές αερίων συγκριτικά με τα σημερινά αεροσκάφη, ενώ από το 2028 πρόκειται να αντικατασταθούν δύο κινητήρες με ηλεκτρικούς οδηγώντας σε μείωση των εκπομπών κατά 90% και μελλοντικός στόχος είναι έως το 2030 όλοι οι κινητήρες να είναι ηλεκτρικοί.

Το Airlander 10 που υπόσχεται χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, λιγότερη ηχορύπανση και μειωμένα λειτουργικά κόστη, αναμένεται να είναι έτοιμο για εμπορικές πτήσεις το 2026, με την εταιρία παραγωγής του να το χαρακτηρίζει ως το όχημα του μέλλοντος για τις «πράσινες» αερομεταφορές.

Στόχος της Grands Espaces, εταιρία που ίδρυσε ο Γάλλος οραματιστής πολυβραβευμένος πολικός εξερευνητής Κριστιάν Κεμπφ, είναι τα τουριστικά «οικολογικά» ταξίδια σε δυσπρόσιτα και ανεξερεύνητα σημεία του πλανήτη, όπως η Αρκτική (βέβαια, στον επίσημο λογαριασμό στο Instagram το λευκό ζέπελιν σε απεικόνιση φαίνεται να πετάει και πάνω από την Ζάκυνθο που σίγουρα δυσπρόσιτη δεν είναι).

Άλλωστε, ο ίδιος ο Κεμπφ όταν αποφάσισε να δημιουργήσει την Grands Espaces το 1998 το έκανε με τη βαθιά πεποίθηση ότι δεν υπάρχει καλύτερο κίνητρο για την προστασία και τη διατήρηση της Αρκτικής και της Ανταρκτικής από τη μοναδική εμπειρία που μπορεί να βιώσει ένας ταξιδιώτης στο σημείο.

Εξάλλου, χάρη στη δυνατότητα του ζέπελιν να απογειώνεται και να προσγειώνεται από και σε οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια, ακόμα και στο νερό και τον πάγο, μία περιήγηση ακόμα και πάνω από τους παγετώνες θα μπορούσε να είναι εφικτή με τους εκπροσώπους της εταιρίας να συγκρίνουν το ταξίδι σαν σε ένα μικρό κρουαζιερόπλοιο.

Το Airlander 10 αναμένεται να ξεκινήσει τα βιωματικά ταξίδια του από το 2028 και για την HAV είναι μία επιπλέον συνεργασία στο πλαίσιο διεύρυνσης των οριζόντων της, ανοίγοντας τη βεντάλια των συνεργασιών της, τη στιγμή που ήδη στα σχέδιά της είναι η ανάπτυξη του αερόπλοιου σε επιχειρήσεις άμυνας και ασφάλειας με τη σύμπραξη της βρετανικής αμυντικής BAE Systems.

Το εσωτερικό του Airlander 10 μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις ανάγκες: Με 100 θέσεις για την πιο οικονομική εκδοχή του και με οκτώ σουίτες για 16 επιβάτες στην πολυτελή εκδοχή του.

Χάρη στο γεγονός ότι το αερόπλοιο μπορεί να πετάξει κατά μέσο όρο σε υψόμετρο 700 μέτρων προσφέροντας υπέροχη θέα χωρίς να απαιτείται συμπίεση της καμπίνας επιτρέπει στο σκάφος να διαθέτει παράθυρα από το δάπεδο ως την οροφή, καθώς και μπαρ.

Βέβαια, είναι ακόμα νωπές οι μνήμες της συντριβής του πρωτοτύπου το 2017 όταν μπλέχτηκε σε ηλεκτρικά καλώδια. Εντούτοις, το αερόπλοιο έχει υποστεί βελτιώσεις και η εταιρία διαβεβαιώνει πως το νέο εξελιγμένο Airlander 10 έχει αποκτήσει την απαραίτητη πιστοποίηση έπειτα από σειρά τροποποιήσεων που το καθιστά καθ’όλα ικανό να ταξιδέψει με ασφάλεια.

Το μακροπρόθεσμο σχέδιο είναι η παραγωγή έως και 24 Airlander ετησίως για ιδιώτες πελάτες. Επιπλέον, αναπτύσσεται ήδη το Airlander 50, μια μεγαλύτερη έκδοση (50 τόνων) για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Αυτό που μένει να φανεί είναι ο αντίκτυπος στο εύθραυστο περιβάλλον των πόλων από την τουριστική κίνηση, τη στιγμή που οι «πληγές» στο οικοσύστημα είναι παραπάνω από εμφανείς αποκαλύπτοντας την ευάλωτη πλευρά της φύσης.

Photo: HAV/ Airlander official

Διαβάστε ακόμη

Το Δημόσιο βγάζει στο σφυρί τα κατασχεμένα

Εξωδικαστικός: Ρυθμίσεις χρεών 4 δισ. ευρώ μέσα στη χρονιά

Τουρισμός: Ετσι θα φτάσουμε σε εισπράξεις τα 27 δισ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ