Τo έργο της ηλεκτρικής «λεωφόρου» Ελλάδας-Γερμανίας Green Aegean Interconnector (GAI), θα βρεθεί στην ατζέντα των θεμάτων που θα ανοίξει την επόμενη εβδομάδα στο Βερολίνο, ο Πρωθυπουργός με στόχο την προώθηση του νέου ηλεκτρικού διαδρόμου με την Κεντρική Ευρώπη που προωθεί ενεργά η ελληνική κυβέρνηση.
Tις επαφές του Κυριάκου Μητσοτάκη για το έργο επιβεβαίωσε χθες στο περιθώριο του συνεδρίου του Κύκλου Ιδεών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης, λέγοντας ότι ο διαχειριστής έχει εντείνει τις επαφές με την Κομισιόν προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία του έργου.
Το GAI αρχικής μεταφορικής ικανότητας 3 GW με δυνατότητα αύξησης στο μέλλον, θα ξεκινά από την Ελλάδα, θα συνεχίζει στην Αδριατική Θάλασσα, και μέσω Σλοβενίας και Αυστρίας θα καταλήγει νότια της Γερμανίας.
Ο ηλεκτρικός διάδρομος αποτελεί στρατηγικής σημασίας υποδομή για την κυβέρνηση που επιδιώκει την ανάδειξη της χώρας σε εξαγωγέα «πράσινης» ενέργειας. για μεταφορά προς τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (που εμφανίζουν υψηλή ζήτηση), της περίσσειας της ενέργειας από τις εγχώριες ΑΠΕ (ηλιακούς και αιολικούς σταθμούς) αλλά και τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα που θα εγκατασταθούν τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας.
Το έργο συνδυάζεται επίσης και με τη στρατηγική της Ελλάδας για ενεργή συμμετοχή στην υλοποίηση ενεργειακών διαδρόμων για μεταφορά προς την Ευρώπη «πράσινης» ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα πραγματοποιεί ήδη επαφές με στόχο να εξασφαλίσει την πολιτική στήριξη των κυβερνήσεων των υπολοίπων χωρών που εμπλέκονται στο project.
Το εξαγωγικό μοντέλο της χώρας με στόχο την καρδιά της ΕΕ, έχει προτείνει από την περασμένη Άνοιξη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για τη δημιουργία λεωφόρων ηλεκτρικής ενέργειας από το Νότο της Ευρώπης προς το Βορρά.
Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ έχει δηλώσει ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για την δημιουργία ενός άμεσου ηλεκτρικού διαδρόμου με την Κεντρική Ευρώπη, που θα μεταφέρει απευθείας την ενέργεια χωρίς απώλειες. Οι προκαταρκτικές μελέτες του διαχειριστή έδειξαν ότι το καλύτερο σημείο απόληξης του διαδρόμου αυτού είναι η Γερμανία, αφενός επειδή διαθέτει ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα και αφετέρου επειδή χαρακτηρίζεται από υψηλή ζήτηση για πράσινη ενέργεια.
Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ έχει καταθέσει τo Green Aegean Interconnector προς ένταξη στο αναθεωρημένο Δεκαετές Σχέδιο Ανάπτυξης (ΤΥΝDP 2024) του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ENTSO-E), που αποτελεί τον οδικό χάρτη όλων των διασυνοριακών διασυνδέσεων στην Ευρώπη. Με την κίνηση αυτή επιδιώκει «τρέξει» πιο γρήγορα το έργο και να διευκολύνει την εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά ταμεία και οργανισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ο ΑΔΜΗΕ -με την ιδιότητα του φορέα υλοποίησης του Green Aegean Interconnector- έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τον μεγαλύτερο Διαχειριστή της Γερμανίας TenneT και τον Διαχειριστή της Σλοβενίας ELES, προκειμένου να υπάρξουν οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες για την ωρίμανση του πρότζεκτ
Ο ΑΔΜΗΕ προτείνει η νέα ηλεκτρική διασύνδεση να έχει τα χαρακτηριστικά που χρησιμοποιεί για το καλώδιο με την Κρήτη αλλά και την Κύπρο και το Ισραήλ (Euroasia Interconnection) δηλαδή η διασύνδεση να γίνει με τεχνολογία HVDC (διασύνδεση Υπερυψηλής Τάσης Συνεχούς Ρεύματος).
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΑΔΜΗΕ ξεκινά την εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης σκοπιμότητας που μεταξύ άλλων θα εξειδικεύει την τεχνική περιγραφή του έργου, την διαδρομή που θα ακολουθήσει, την τεχνολογική προσέγγιση και τον προκαταρκτικό σχεδιασμό (υποβρύχια και υπόγεια καλώδια HVDC, εναέριες γραμμές εναλλασσόμενου ρεύματος, μετατροπείς HVDC, κ.λπ.) και το συνολικό κόστος υλοποίησης (CAPEX).
Διαβάστε ακόμη:
Πλειστηριασμοί: Η… άλλη “Four Seasons” που είναι αντιμέτωπη με το σφυρί
Πεπ Γκουαρντιόλα: Οι στρατηγικές και οι αποδοχές του ανθρώπου που άλλαξε το ποδόσφαιρο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ