Σάρκα και οστά παίρνει η πρώτη κοιλάδα υδρογόνου στην Ελλάδα στον τομέα των μεταφορών, φέρνοντας πιο κοντά στις νέες τεχνολογίες καυσίμων τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) κ. Στέφανο Αγιάσογλου, τέλος του μήνα υπογράφεται η δημιουργία της κοιλάδας αυτής, με τη Motor Oil και άλλες εταιρείες να αναλαμβάνουν την κατασκευή των πρατηρίων υδρογόνου και την ΟΣΥ να χρησιμοποιεί το καύσιμο σε τρία νέα λεωφορεία υδρογόνου.
Μιλώντας στο συνέδριο για τις υποδομές και μεταφορές ITC 2023, το στέλεχος των αστικών συγκοινωνιών δήλωσε ότι η ΟΣΥ κινείται με το βλέμμα στο μέλλον, εντάσσοντας τα νέα οχήματα στο στόλο της ώστε να τεστάρει πως ανταποκρίνονται στον δρόμο αλλά και για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, ειδικά για τις βαριές μεταφορές οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ τα τελευταία τρία χρόνια, προσπαθώντας να προετοιμάσει τις οδικές συγκοινωνίες γι΄ αυτό που έρχεται, έφερε πριν από μερικούς μήνες το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στην Ελλάδα ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά και να εξεταστεί το πώς ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες.
Το πρότζεκτ εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon, για το οποίο προγραμματίζεται η πρώτη επίσημη συνάντηση την επόμενη εβδομάδα. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν πολλές μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin κ.ά.) από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Με πόρους ύψους περίπου 8 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα δημιουργηθεί, όπως επεσήμανε ο κ. Αγιάσγλου αυτή η μικρή κοιλάδα υδρογόνου που φέρνει στην νέα εποχή τον τομέα των μεταφορών.
Πέρα από τα λεωφορεία υδρογόνου, η ΟΣΥ ολοκληρώνει την πρώτη φάση και του μεγάλου διαγωνισμού για την απόκτηση νέων οχημάτων καθώς εντός των ημερών υπογράφεται η σχετική σύμβαση με την Κινεζική Yutong Bus. Για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (προορίζονται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου προχωρούν οι απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά τις υποδομές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την εγκατάστασή τους καθώς και οι διαδικασίες για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δρομολογίων. Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία όπως δήλωσε προβλέπεται να κυκλοφορήσουν στην Αθήνα στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024.
Ο ενεργειακός εκσυγχρονισμός επεκτείνεται και στη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικό, τράμ). Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αθανάσιος Κοτταράς μιλώντας στο ίδιο συνέδριο αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις ενέργειες της εταιρείας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται, ένα μεγάλο έργο που αφορά τη γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική.
«Κατ ουσίαν, θα εκμεταλλευτούμε την ενέργεια από την πέδηση, από το φρενάρισμα των συρμών, κάνοντας μια ανακατασκευή σε δύο σταθμούς, του Ηρακλείου και του Φαλήρου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να μειώσει το κόστος της συνολικής κατανάλωσης στη γραμμή 1 περίπου κατά 12,5%», επεσήμανε, αναφερόμενος παράλληλα και τα σχέδια της εταιρείας για παραγωγή ενέργειας από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.
Διαβάστε ακόμη
Θεσσαλονίκη: Το διατηρητέο πρώην ξενοδοχείο «Βιέννη» γίνεται «Brown Salonica»
Optima bank: Πόσα κεφάλαια θα βάλουν στην ΑΜΚ οι cornerstone επενδυτές – Οι όροι της συμμετοχής
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ