Με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει ο κλάδος των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας τις προτεινόμενες αλλαγές στον κώδικα προμήθειας από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας που δόθηκαν χθες σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 26 Απριλίου.
Το τελικό κείμενο δίνεται στη δημοσιότητα με καθυστέρηση αρκετών μηνών από τις υπουργικές εξαγγελίες του κ. Θεόδωρου Σκυλακάκη το περασμένο Φθινόπωρο, χωρίς όμως να επιλύει (κατά τους προμηθευτές) τα ουσιώδη προβλήματα του κλάδου που είναι η συσσώρευση αλλά και η παραγωγή νέων χρεών. Στελέχη της αγοράς αναφέρουν για παράδειγμα ως προβληματική τη διάταξη ο περιορισμός των μετακινήσεων να έρχεται μετά από ληξιπρόθεσμες οφειλές σε τρεις προμηθευτές (απαγορεύεται η μεταπήδηση σε τέταρτο πάροχο αν υπάρχουν οφειλές σε τρεις προμηθευτές) καθώς ανοίγει το δρόμο στους ενεργειακούς τουρίστες να λειτουργήσουν ως μπαταχτσήδες τουλάχιστον τρεις φορές και να αφήσουν απλήρωτους λογαριασμούς για μήνες. Οι πάροχοι ενέργειας επισημαίνουν επίσης ότι οι διατάξεις που εισηγείται η ΡΑΑΕΥ, δεν φέρνουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα ούτε στο μέτρο της σήμανσης του κακοπληρωτή στην πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ, με το επιχείρημα ότι τα μέτρα δεν απαλύνουν τα χρέη και επομένως δεν παρέχεται κανένα κίνητρο για να «κοκκινίσει» στο σύστημα ένας πελάτης.
Με βάση το κείμενο που δόθηκε σε διαβούλευση για να υποβληθούν οι παρατηρήσεις του κλάδου και αφορά τους τομείς ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και φυσικού αερίου προβλέπονται οι εξής ρυθμίσεις:
-Η αλλαγή προμηθευτή προβλέπεται όταν έχει υποβληθεί εντολή απενεργοποίησης ή είναι ενεργή εντολή επισήμανσης του πελάτη ως υπερήμερου στο σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ, η του αρμόδιου διαχειριστή για την περίπτωση του φυσικού αερίου, από 3 διαφορετικούς προμηθευτές για τους οικιακούς καταναλωτές και από 2 προμηθευτές για μη οικιακούς καταναλωτές.
-Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα εξόφλησης του λογαριασμού όχι σε λιγότερες από 6 δόσεις και οι εταιρείες οφείλουν να πραγματοποιούν επικοινωνία υπενθύμισης της οφειλής.
-Αν παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη κατά σειρά προθεσμία εξόφλησης, δηλαδή δυο μήνες ο προμηθευτής οφείλει να επικοινωνήσει με τον πελάτη εντός δέκα ημερών για να του προσφέρει πρόταση διακανονισμού και εφόσον ο καταναλωτής δεν δεχθεί ο προμηθευτής υποβάλει Εντολή Επισήμανσης.
-Μετά την αλλαγή Προμηθευτή και εφόσον δεν πληρωθεί ο τελικός λογαριασμός ο Προμηθευτής οφείλει να επικοινωνήσει με τον πρώην Πελάτη για να του προσφέρει πρόταση διακανονισμού. Στην περίπτωση που ο πρώην Πελάτης δεν δεχτεί τον διακανονισμό, ο παλαιός Προμηθευτής υποβάλει Εντολή Επισήμανσης του Πελάτη.
-Η Εντολή Επισήμανσης Πελάτη ως υπερήμερου μπορεί να υποβληθεί από τρεις προμηθευτές για τους οικιακούς και από δυο προμηθευτές για τους μη οικιακούς.
-Σε πελάτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών, ο προμηθευτής υποχρεούται να παρέχει, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών.
-Το σύστημα επισήμανσης πρώην πελατών αφορά οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες από την 1.1.2020 και μετά.
-Εάν κατά την πρώτη εφαρμογή υπάρξουν ενεργές Εντολές Επισήμανσης για Πελάτη ως υπερήμερου από τρεις προμηθευτές για τους οικιακούς και από δυο προμηθευτές για τους μη οικιακούς καταναλωτές περιορίζεται αυτομάτως το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή του πελάτη.
-Εφόσον ο πελάτης δώσει την συγκατάθεσή του μπορούν να παρέχονται πληροφορίες προς τον νέο προμηθευτή σε σχέση με ληξιπρόθεσμες οφειλές, εντολές επισήμανσης ή ακόμη και εντολή απενεργοποίησης μετρητή κατά την επεξεργασία της αίτησης του πελάτη για αλλαγή προμηθευτή.
Διαβάστε ακόμη:
Μυτιληναίος: Επενδυτικό Ελ Ντοράντο ο Καναδάς – Ισχυρό ενδιαφέρον για έργα ΑΠΕ
Τυχερά παιχνίδια: Εκτοξεύτηκε η αγορά την τελευταία 10ετία – Αποκαλυπτικά στοιχεία (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ