search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Πρατηριούχοι: Δεν ευθυνόμαστε για τις αυξήσεις στα καύσιμα (πίνακες)

Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι κατηγορείται άδικα και εξηγεί πώς τα πρατήρια διαμορφώνουν διαχρονικά τις λιανικές τιμές τους με χρονοκαθυστέρηση

Ανηφορίζει η τιμή της αμόλυβδης η οποία βρίσκεται πλέον στα 1,954 ευρώ το λίτρο και είναι σχεδόν κατά 10 λεπτά ακριβότερη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Οι τιμές στα νησιά έχουν ξεπεράσει τα 2 ευρώ καθιστώντας πολύ ακριβές τις μετακινήσεις των τουριστών με πρωταθλητές τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα όπου οι μέσες τιμές διαμορφώνονται σε 2,192 και 2,105 το λίτρο. Αυξημένο αντίστοιχα κατά σχεδόν 9 λεπτά πωλείται και το ντίζελ στο 1,668 το λίτρο. Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), κάνει λόγο για χρονοκαθυστέρηση αυξήσεων στα πρατήρια.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει:

Επειδή κυκλοφορούν σχόλια, ιδίως όταν σημειώνεται αύξηση τιμών όπως το τελευταίο διάστημα, ότι δήθεν ο κλάδος μας ευθύνεται για την γρήγορη άνοδο στην αύξηση των καυσίμων, προς ορθή ενημέρωση των πολιτών, παραθέτουμε τον ακόλουθο πίνακα με επίσημα πρόσφατα στοιχεία που αντλήθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης (Παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων http://www.fuelprices.gr/) και την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή (http://oil.gge.gov.gr) για να αποτυπώσουμε δείγμα των ρυθμών προσαρμογής.

Με την παραπάνω συσχέτιση της μηνιαία ανόδου τιμών αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης σε περίοδο αυξήσεων αποδεικνύεται σαφώς για άλλη μια φορά ότι, η αγορά στα πρατήρια καυσίμων λειτουργεί με χρονοκαθυστέρηση και όχι συντονισμένα με τις διυλιστηριακές τιμές.

Τα πρατήρια διαμορφώνουν διαχρονικά τις λιανικές τιμές τους με χρονοκαθυστέρηση  στην άνοδο και στην πτώση διότι έτσι επιτάσσουν οι κανόνες της ανταγωνιστικής  αγοράς και όποιος αμερόληπτος παρακολουθεί την αγορά θα αντιληφθεί ότι στο σύνολο η καθυστέρηση της ανόδου των τιμών  είναι μεγαλύτερη από την πτώση και μάλιστα ορισμένες φορές απορροφάται η άνοδος όταν οι τιμές γυρίσουν χαμηλά σε σύντομο χρονικό διάστημα

Ο κλάδος μας άδικα κατηγορείται ενώ εξακολουθεί να υπερμάχεται για την νόμιμη λειτουργία της αγοράς.
Ασφαλώς το μείζον μέλημα του κράτους πρέπει να είναι η νόμιμη διακίνηση των καυσίμων και η εξάλειψη της παραβατικότητας, που επιβαρύνει πολλαπλώς τον καταναλωτή, το κράτος και τους οικογενειάρχες πρατηριούχους.

Διαβάστε ακόμη

Αγώνας δρόμου για €6,7 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης

Λίστες μεγαλοφειλετών: Στο φως τα στοιχεία όσων χρωστούν και δεν ρυθμίζουν

Φυλακή και πρόστιμα ως €30.000 ακόμη και σε όσους διαπράττουν εμπρησμό εξ αμελείας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version