Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να αποτελεί ακόμη ένα στοίχημα, που σταδιακά κερδίζεται σε όλο σχεδόν τον κόσμο. Αυτά για τη… στεριά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπάρχει όμως και η θάλασσα…

Η Parkwind N.V., μια βελγική εταιρεία ΑΠΕ που ιδρύθηκε το 2012, και η οποία πέρυσι εξαγοράστηκε από την ιαπωνική JERA Group, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο, έχει εγκαταστήσει ένα πρωτοποριακό σύστημα σταθμών φόρτισης σκαφών στη θάλασσα. Είναι σχεδιασμένο για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.

Τροφοδοτούμενη από τοπικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτή η πρωτοποριακή επένδυση αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς το στόχο των υδάτινων μεταφορών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Πού και πώς λειτουργεί

Αυτό το καινοτόμο σύστημα, που λειτουργεί για πρώτη φορά στο αιολικό πάρκο Nobelwind, επιτρέπει στα σκάφη να χρησιμοποιούν απευθείας πράσινη, τοπικά παραγόμενη ενέργεια. Η τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από την MJR με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και ενσωματώθηκε σε συνεργασία με την Parkwind, επιτρέπει στα πλοία να συνδέονται με καλώδιο φόρτισης και έτσι να παραμένουν στη θέση τους κατά τη διάρκειά της, παρά τα θαλάσσια ρεύματα.

Η διαδικασία αυτόματης σύζευξης και αποσύνδεσης και η διαχείριση φόρτισης έχουν δοκιμαστεί εκτενώς και έχουν αποδειχθεί επιτυχείς. Με αυτή την ιδέα, η Parkwind στοχεύει να ενισχύσει τη θέση της στον τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

Το Nobelwind, το οποίο βρίσκεται 47 χιλιόμετρα από την ακτή στη βελγική Βόρεια Θάλασσα, είναι το τρίτο υπεράκτιο έργο αιολικής ενέργειας της Parkwind με 50 ανεμογεννήτριες εγκατεστημένες σε 19,8 km² που τροφοδοτούν περίπου 190.000 νοικοκυριά.

Ο Kristof Verlinden, επικεφαλής του O&M της Parkwind εξηγεί: «Δεσμευόμαστε να κάνουμε όλες τις δραστηριότητές μας όσο το δυνατόν πιο βιώσιμες και αυτό αλλάζει το παιχνίδι για τα σκάφη συντήρησης, τα οποία μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στην πράσινη ενέργεια απευθείας από τις ανεμογεννήτριες μας καθώς εκτελούν τις εργασίες τους. Η δοκιμή απέδειξε ότι το σύστημα μπορεί να μεταφέρει ηλεκτρική ενέργεια από ένα αιολικό πάρκο στα σκάφη με ασφάλεια χωρίς καμία διακοπή».

Το σύστημα μεταφέρθηκε από την αποβάθρα στον υπεράκτιο υποσταθμό και ανυψώθηκε σε μονάδες χρησιμοποιώντας τον γερανό του υποσταθμού. Μέσα σε δύο ημέρες, συναρμολογήθηκε, συνδέθηκε και τέθηκε σε λειτουργία.

Η εγκατάσταση δοκιμάστηκε με επιτυχία, καταφέρνοντας μια παγκόσμια πρωτιά για την ασφαλή μεταφορά ενέργειας σε σκάφος από ένα πλήρως λειτουργικό και υπεράκτιο αιολικό πάρκο. Επιπλέον, αυτή η διαδικασία δεν προκάλεσε καμία διακοπή στη λειτουργία του αιολικού πάρκου και δεν υπήρξε καμία βλάβη ή ζημιά σε κανένα στοιχείο ούτε του συστήματος φόρτισης, ούτε του σκάφους.

Σε στενή συνεργασία με την Parkwind, η MJR πραγματοποίησε όλες τις ηλεκτρολογικές και μηχανικές εργασίες διασύνδεσης για την εγκατάσταση του συστήματος στον υποσταθμό.

Τα τεχνικά πλεονεκτήματα

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί τόσο για φόρτιση CTV έως 2MW όσο και για φόρτιση SOV έως 8MW και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παροχή υπεράκτιας ενέργειας σε άλλα συμβατικά σκάφη σε κατάσταση αναμονής, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές τους από γεννήτριες ντίζελ. Έτσι μπορεί να είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και αξιόπιστη μέθοδος παροχής υπεράκτιας ενέργειας και φόρτισης αφού:

-Δεν απαιτούνται αγκυροβόλια ή έδραση βυθού.

-Δεν υπάρχει ευαίσθητος εξοπλισμός στη ζώνη δράσης και όλος ο εξοπλισμός είναι εύκολα προσβάσιμος για συντήρηση.

-Δεν απαιτούνται ειδικά σκάφη χειρισμού για συντήρηση.

Η MJR θα ενσωματώσει τώρα τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τις δοκιμές στην πρώτη παράδοση εμπορικού υπεράκτιου συστήματος φόρτισης που έχει προγραμματιστεί για το 1ο τρίμηνο του 2025.

Διαβάστε ακόμη 

Νέο sell off στη Wall Street – Στο βαθύ κόκκινο όλοι οι δείκτες 

Βάζουμε πάγο στο κρασί; Η απάντηση μπορεί να σας εκπλήξει 

Προειδοποίηση για «φούσκα» στην τεχνητή νοημοσύνη και τη Nvidia από την Elliott Management 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ