Η Ørsted σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο σκάφος επιφανείας χωρίς πλήρωμα (USV) για τη βιομηχανία των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Τα δεδομένα των μετρήσεων θα βοηθήσουν στη μείωση της αβεβαιότητας κατά την αναμενόμενη ετήσια παραγωγή ενέργειας για νέα υπεράκτια αιολικά πάρκα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Η Ørsted, που έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την ιδέα USV, βλέπει τεράστιες δυνατότητες στην τεχνολογία και έχει ξεκινήσει μια σειριακή παραγωγή με βάση το επιτυχημένο πρωτότυπο.
Το πρωτότυπο USV ονομάζεται Hugin USV και είναι σχεδιασμένο για συνεχή λειτουργία στις πιο σκληρές συνθήκες ανοικτής θαλάσσης. Το USV διαθέτει ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο του επιτρέπει να διέρχεται από την ακτή με διάφορους βαθμούς αυτονομίας και μπορεί να ελεγχθεί τόσο σε οπτικό πεδίο όσο και από κέντρο τηλεχειρισμού εκτός γραμμής όρασης.
Μπορεί να συλλέξει μεγάλο όγκο δεδομένων για διάφορα κρίσιμα ζητήματα, όπως, μεταξύ άλλων, τις συνθήκες ανέμου, την κατάσταση του βυθού και βιολογικές και οικολογικές μετρήσεις, από τα όργανα αισθητήρων που επιλέγονται για κάθε λειτουργία.
Το ευρύ φάσμα των μετρήσεων που συλλέγονται από το USV είναι απαραίτητο για τις αναπτυξιακές δραστηριότητες πριν από την κατασκευή νέων αιολικών πάρκων.
Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και οι δοκιμές του πρωτότυπου USV διεξήχθησαν ως μέρος του προγράμματος καινοτομίας της Ørsted σε συνεργασία με επιλεγμένους εταίρους του κλάδου. Το πρωτότυπο USV κατασκευάζεται από τη δανική ναυπηγική εταιρεία Tuco Marine Group και το σύστημα ελέγχου USV παραδίδεται από την νορβηγική εταιρεία Maritime Robotics AS.
Τα πολλά πλεονεκτήματα
Ο Frederik Søndergaard Hansen, Διευθυντής Προγράμματος και συν-εφευρέτης της ιδέας USV, δήλωσε:
«Το USV μπορεί να μεταφέρει τον εξοπλισμό μέτρησής μας από και προς τις υπεράκτιες τοποθεσίες μας χωρίς την ανάγκη μεγάλων, εξειδικευμένων πλοίων υποστήριξης και, ενώ βρίσκεται στο εργοτάξιο, μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα για εκτεταμένες χρονικές περιόδους, μετρώντας μεγάλες ποσότητες δεδομένων που μπορούν να αποσταλούν στην ξηρά και να υποβληθούν σε επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο.
Η ιδέα USV επιτρέπει στην Ørsted να αποκτά σταθερά υψηλή διαθεσιμότητα δεδομένων, η οποία είναι απαραίτητη για τη μέγιστη δυνατή βεβαιότητα σχετικά με την ετήσια παραγωγή ενέργειας για νέα υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Η ιδέα USV της Ørsted έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις συμβατικές λύσεις που βασίζονται σε εξειδικευμένα πλοία υποστήριξης για τη μεταφορά εξοπλισμού μέτρησης σε υπεράκτιες τοποθεσίες. Το USV βελτιώνει την ασφάλεια αποτρέποντας τον κίνδυνο για τους τεχνικούς ανοικτής θάλασσας, μειώνει σημαντικά τις συνολικές εκπομπές άνθρακα και αυξάνει τη διάρκεια λειτουργίας καθώς μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια σε συνθήκες ανοικτής θάλασσας».
Ένα ακόμη πλεονέκτημα της ιδέας USV είναι το σημαντικά μειωμένο κόστος της διεξαγωγής υπεράκτιων μετρήσεων, ενώ παρέχει αυξημένη ευελιξία για την Ørsted.
Το πρωτότυπο σκάφος Hugin USV, έχει δοκιμαστεί στα νερά της Δανίας και της Νορβηγίας και έχει τεθεί σε λειτουργία σε συνθήκες τυφώνα, όπου αντιμετώπισε κύματα έως και εννέα μέτρα στη Βόρεια Θάλασσα. Το Hugin USV έχει επίσης επιτύχει επικύρωση τύπου ως πλωτό σύστημα LiDAR από τον Νορβηγικό νηογνώμονα «Det Norske Veritas» (DNV), επιτρέποντάς του να χρησιμοποιηθεί για εμπορικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάπτυξη αιολικών πάρκων.
Τα αποτελέσματα είναι τόσο καλά που η Ørsted ξεκίνησε σειριακή παραγωγή μιας νέας κατηγορίας USV, η οποία ενσωματώνει τις γνώσεις από το πρωτότυπο και διευρύνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες για να συμπεριλάβει λειτουργίες σε βαθιά νερά για μελλοντικά πλωτά αιολικά πάρκα. Τα USV της νέας κατηγορίας κατασκευάζονται επίσης στη Δανία από την Tuco Marine Group και τα συστήματα ελέγχου παραδίδονται από τη Maritime Robotics, ως συνέχεια της καλής συνεργασίας στο πρωτότυπο USV. Στόχος είναι να κατασκευαστούν πέντε νέα USV μέχρι το τέλος του 2023.
Διαβάστε ακόμη
Πώς να μειώσετε τον ΕΝΦΙΑ ακόμα και αν έχετε πληρώσει την πρώτη δόση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ