search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Ο TAP ετοιμάζεται να φέρει περισσότερο αέριο στην ΕΕ

Εντός Νοεμβρίου το market test για τον διπλασιασμό χωρητικότητας. Νέος αγωγός υδρογόνου Θεσσαλονίκης – Σόφιας, ποια είναι τα 20 έργα ελληνικού  ενδιαφέροντος στην λίστα του ENTSO-G

Τον επόμενο μήνα προβλέπεται να ξεκινήσει το market test από την εταιρεία που διαχειρίζεται τον TAP προκειμένου να διερευνηθεί το ενδιαφέρον για την δέσμευση χωρητικότητας στον αγωγό.

Ο αγωγός που μεταφέρει αζέρικο αέριο από την Κασπία στην ΕΕ μέσω Ελλάδας προβλέπεται να διπλασιάσει την χωρητικότητά του σε 20 δισ. κυβικά μέτρα αερίου σε ετήσια βάση από 10 δισ. κ.μ που είναι σήμερα. Η αναβάθμιση του TAP περιλαμβάνεται στα 20 έργα που φιγουράρουν στο ανανεωμένο δεκαετές πρόγραμμα του ευρωπαϊκού διαχειριστή φυσικού αερίου ENTSO-G. Είναι επίσης από τα έργα που βρέθηκαν στην ατζέντα των επαφών που είχε την περασμένη εβδομάδα στο Μπακού ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας με τον Υπουργό Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν, Parviz Shahbazov και τον Υπουργό Οικονομικών Samir Sharifov.

Ο TAP καλύπτει σήμερα το 20% των αναγκών της Ελλάδας, με αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, ο οποίος  μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αντικατάσταση μέρους των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου και στην ασφάλεια τροφοδοσίας της Ευρώπης.

Για την αναβάθμιση του έργου συνολικού ύψους 1,1 δισ. προβλέπονται τέσσερα εναλλακτικά σενάρια ολοκλήρωσης: για την πρώτη επέκταση 36 μήνες, για την δεύτερη 48 μήνες και για τις δύο τελευταίες 52 μήνες. Υπάρχουν μάλιστα οι κατάλληλες προετοιμασίες ώστε εκτός από αέριο ο TAP να μεταφέρει υδρογόνο και άλλα ανανεώσιμα αέρια (βιομεθάνιο κ.α).

Στον ίδιο κατάλογο του ENTSO-G περιλαμβάνονται και ο  αγωγός μεταφοράς υδρογόνου που θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με τη Σόφια, ένα πρότζεκτ που υλοποιείται από τον ΔΕΣΦΑ και την Boulgartrangaz. Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 2,1 δισ. ευρώ, από τα οποία το ελληνικό σκέλος του έργου υπολογίζεται να κοστίσει 1,32 δισ. και περίπου 821 το τμήμα για την Βουλγαρία.

Στην ίδια λίστα συνεχίζει να περιλαμβάνεται και ο αγωγός EastMed για την μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Νοτιo-ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη. Το κόστος του EastMed, μαζί με τον συμπληρωματικό αγωγό «Ποσειδών» που θα συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία, εκτιμάται στα 8,6 δισ. ευρώ.

Στον ίδιο κατάλογο του ENTSO-G περιλαμβάνεται η επένδυση του ΔΕΣΦΑ, ύψους 120 εκατ. ευρώ, ο διπλασιασμός τμήματος του δικτύου φυσικού αερίου βόρεια της Νέας Μεσημβρίας, το ήδη ολοκληρωμένο έργο επέκτασης της χωρητικότητας της Ρεβυθούσας με την προσθήκη πλωτής δεξαμενής (FSU), οι παρεμβάσεις για αναβάθμιση του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου ώστε να μπορεί στο μέλλον να μεταφέρει και υδρογόνο, οι πλωτές αποθήκες φυσικού αερίου (FSRUs) στην Αλεξανδρούπολη, ο μετρητικός σταθμός για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου νοτίως της Καβάλας κ.α.

Διαβάστε ακόμη:

Το φυσικό αέριο «εξαερώνει» το 75% των υπερεισπράξεων από τον Τουρισμό

Το πρώτο τσιλιμπούρδισμα, η μάχη της Κέρκυρας, η Κομισιόν και τα κανάλια και το όχημα για τα σκουπίδια

Γονικές παροχές – Δωρεές: Έλεγχοι σε μεταβιβάσεις ακινήτων και χρημάτων που έγιναν το προηγούμενο εξάμηνο

 

Exit mobile version