search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Νόβακ: Η Ρωσία θέλει να αυξήσει το εμπόριο με την Κίνα και να γίνει ο πρώτος προμηθευτής της σε LNG

Η Ρωσία ενέκρινε πέρυσι αναπτυξιακό σχέδιο για τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, προσδοκώντας κύκλο εργασιών 80 εκατ. τόνων σε φορτίο για το 2024 και 150 εκατ. τόνων το 2030

Να αυξήσει το εμπόριο με την Κίνα μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού και να γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής της σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιθυμεί η Ρωσία, όπως δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης, Αλεξάντερ Νόβακ.

Αυτήν την εβδομάδα ο Βλαντίμιρ Πούτιν επισκέφθηκε την Κίνα και απηύθυνε έκκληση για διεθνείς επενδύσεις στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, η οποία όπως είπε μπορεί να διευρύνει το εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Η διαδρομή ξεκινάει από το Μουρμάνσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία, και κατευθύνεται προς τα ανατολικά μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό, κοντά στην Αλάσκα.

Όπως ανακοίνωσε η ρωσική κυβέρνηση, ο Αλεξάντερ Νόβακ, ο οποίος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε την Κίνα, συνάντησε τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης, Ντινγκ Σουεσιάνγκ, και μίλησε σε ρωσο-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ. Ο Νόβακ δήλωσε ότι η Ρωσία είναι αυτήν τη στιγμή ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής LNG της Κίνας.

Η Ρωσία ανταγωνίζεται το Κατάρ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία στην παγκόσμια αγορά LNG. «Η Ρωσία μπορεί να γίνει ο κύριος αξιόπιστος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας, λαμβάνοντας υπόψιν τα έργα που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή», δήλωσε ο Αλεξάντερ Νόβακ, σύμφωνα με την κυβερνητική παρουσίαση της ομιλίας του στο φόρουμ.

Σύμφωνα με το Reuters, Νόβακ και Ντινγκ Σουεσιάνγκ συζήτησαν τρόπους ενίσχυσης των εμπορικών όγκων μέσω των δύο χωρών στους τουλάχιστον 50 εκατ. μετρικούς τόνους φορτίου που θα αποστέλλονται μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.

Η Ρωσία πέρυσι ενέκρινε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για αυτήν τη διαδρομή, προσδοκώντας κύκλο εργασιών 80 εκατ. τόνων σε φορτίο για το 2024 και 150 εκατ. τόνων το 2030.

Η Ρωσία θεωρεί από καιρό αυτήν τη διαδρομή ως εναλλακτική λύση στη διώρυγα του Σουέζ. Αν και είναι δύσκολη από φυσικής απόψεως, λόγω του πυκνού πάγου κατά τη χειμερινή περίοδο, θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σε μια εποχή που το εμπόριο της Ρωσίας με τις δυτικές χώρες βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, μετά την απόφαση της Μόσχας να στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία.

Διαβάστε ακόμη

Πάουελ: Σε υψηλά επίπεδα παραμένει ο πληθωρισμός – Σήμα για αυξήσεις επιτοκίων

Ερντογάν: Εδωσε αύξηση στον εαυτό του – Κατά 81,63% μεγαλύτερος ο μισθός του

Nestlé: Κλείνει εργοστάσιο για βρεφικό γάλα λόγω μείωσης στις γεννήσεις στην Κίνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version