Η εγκατάσταση μεταφοράς και αποθήκευσης CO2 Northern Lights, μια κοινοπραξία των μεγάλων ενεργειακών ομίλων Shell, Equinor και TotalEnergies, ολοκληρώθηκε, σηματοδοτώντας «ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης άνθρακα».

Η επίσημη τελετή έναρξης της εγκατάστασης μεταφοράς και αποθήκευσης CO2 στο Øygarden, κοντά στο Bergen, πραγματοποιήθηκε από τον Νορβηγό Υπουργό Ενέργειας χθες 26 Σεπτεμβρίου, με τη μονάδα να είναι έτοιμη να δεχτεί και να αποθηκεύσει CO2.

Το έργο Northern Lights αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Νορβηγίας να αναπτύξει μια αλυσίδα πλήρους κλίμακας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) που ονομάζεται Longship. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη τερματικού σταθμού υποδοχής, υποβρύχιας υποδομής (συμπεριλαμβανομένου του αγωγού, των υποεγκαταστάσεων και των φρεατίων), ενδιάμεσων δεξαμενών αποθήκευσης και χερσαίων εγκαταστάσεων.

«Η ολοκλήρωση του Northern Lights αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης άνθρακα. Ανοίγει μια αλυσίδα αξίας για την απαλλαγή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και ενέργειας από τις ανθρακούχες εκπομπές και δείχνει τον ρόλο που αναλαμβάνουμε εμείς και οι εταίροι μας στην ανάπτυξη λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα κατά την ενεργειακή μετάβαση. Αυτό το έργο δείχνει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν οι κρατικές αρχές και η βιομηχανία εργάζονται για τον ίδιο στόχο και συνεπενδύουν για τη μείωση των κινδύνων. Η εμπειρία από το έργο θα είναι πολύτιμη για την ωρίμανση και την κλιμάκωση μελλοντικών projects CCS», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Equinor, Anders Opedal.

Μια δεσμευτική εμπορική συμφωνία υπογράφηκε επίσης με τη Yara International προκειμένου να ανοίξει το δρόμο για την πρώτη διασυνοριακή μεταφορά και αποθήκευση CO2 στον κόσμο.

Το έργο στην πλήρη ανάπτυξή του περιλαμβάνει τη δέσμευση CO2 από βιομηχανικές πηγές και τη μεταφορά υγρού CO2 στον τερματικό σταθμό στο Øygarden με φορείς CO2 που λειτουργούν με LNG. Από εκεί, το υγροποιημένο CO2 θα μεταφερθεί μέσω αγωγού στην υπεράκτια θέση μόνιμης αποθήκευσης κάτω από τον πυθμένα στη Βόρεια Θάλασσα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η φάση 1 με δυνατότητα έγχυσης 1,5 εκατομμυρίων τόνων CO2 ετησίως είναι πλήρως κλεισμένη και οι εταίροι της κοινοπραξίας σχεδιάζουν να αυξήσουν την ικανότητα μεταφοράς και αποθήκευσης για το μέλλον.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης: Πρόθυμη η Ελλάδα να εργαστεί για την επίλυση του μοναδικού εκκρεμούς ζητήματος με την Τουρκία – την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ

Τι σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το 2025 και μετά

Απόστολος Βακάκης: Τα καμπανάκι για το «κόστος πολέμου», οι επιδόσεις και η μετοχή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα