Το τελευταίο διάστημα βιώσαμε ένα πολύ εντυπωσιακό όσο και ενοχλητικό φυσικό φαινόμενο, με τη μεταφορά σκόνης από την Αφρική προς τη Μεσόγειο και πάνω από τη χώρα μας. Ένα φαινόμενο που αν και αυτή την φορά ήταν έντονο, δεν είναι ούτε σπάνιο ούτε πρωτόγνωρο. Και σίγουρα προϋπήρχε της εμφάνισης των πάσης φύσεως τζιπ και τετρακίνητων σε αυτόν τον πλανήτη. Ένα τέτοιο φαινόμενο αποτέλεσε ως συνήθως βούτυρο στο ψωμί κάποιων, που βρήκαν την ευκαιρία να καλέσουν ειδικούς και ανειδίκευτους να μας μιλήσουν πριν ακόμα «καθίσει η σκόνη».

Και όπως ήταν φυσικό από την παρέλαση των επιστημόνων από τα κανάλια δεν έλειψαν και κάποιες απόψεις που μόνο θυμηδία προκαλούν. Όπως αυτή που προσθέτει στις ήδη γνωστές εξηγήσεις για το φαινόμενο του σχηματισμού του τεράστιου νέφους σκόνης και την ύπαρξη των τετρακίνητων οχημάτων.

Η ειδική επιστήμονας που βλέπουμε στο video επισημαίνει ότι, μεταξύ των άλλων λόγων που το φαινόμενο παρουσιάζει έξαρση τα τελευταία χρόνια, είναι το γεγονός ότι η Βόρεια Αφρική και η Σαχάρα έχουν γεμίσει από τετρακίνητα πάσης φύσεως που κάνουν τουριστικές διαδρομές σηκώνοντας σκόνη η οποία έρχεται μετά στην Ελλάδα!

Όπως λέει, μέχρι τώρα οι καμήλες δεν είχαν αυτή την δυνατότητα. Όμως τα αυτοκίνητα σηκώνουν πολύ περισσότερη σκόνη και έτσι το σύννεφο γιγαντώνεται και έρχεται να μας πνίξει!

Η εξήγηση μοιάζει λογικοφανής για κάποιον που νομίζει ότι η Σαχάρα είναι ένας στενός χωματόδρομος στο χωριό του και η Μεσόγειος η αυλή που άπλωσε την μπουγάδα και θα λερώσει τα ρούχα το πέρασμα του «αγροτικού».

Οι θέσεις αυτές έχουν προέλευση από κάποιες προβοκατόρικες -και προς άγραν δημοσιότητας- απόψεις του Andrew Goudie, καθηγητή γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο οποίος κατηγορεί τη διαδικασία της Toyotarisation – μια έκφραση που αντανακλά τη σχεδόν πανταχού παρούσα χρήση των Toyota Land Cruiser στην έρημο – για την καταστροφή μιας λεπτής κρούστας από λειχήνες και πέτρες που προστάτευε τεράστιες εκτάσεις της Σαχάρας από τον άνεμο για αιώνες.

Η θεωρία του βέβαια δεν βρίσκει πολλούς υποστηρικτές καθώς η πραγματικότητα είναι προφανώς πολύ διαφορετική και αρκετά πιο σύνθετη, σύμφωνα με το newsauto. Οι εκτάσεις στις οποίες αναφερόμαστε είναι αχανείς και τα -αναλογικά- απειροελάχιστα αυτοκίνητα που κινούνται εκεί είναι «κόκκος στην άμμο» σε σχέση με το φαινόμενο που βιώσαμε πρόσφατα. Και βιώνουμε αιώνες τώρα.

Πέρα από αυτό, οι δύο χώρες που είναι πιο κοντά σε εμάς και έχουν την μεγαλύτερη ευθύνη για το δικό μας μερίδιο στο νέφος της σκόνης, η Λιβύη και η Αλγερία, είτε βρίσκονται σε πόλεμο είτε σε ειδικό καθεστώς ως προς τον τουρισμό.

Διαβάστε ακόμη 

Πάνω από 9 δισ. ευρώ τα ενεργειακά deals σε ένα 12μηνο

Από την Απογευματινή και τον ΔΟΛ, στην Κοραή: Ιστορικά κτίρια αποκτούν νέα ζωή (pics)

Το στοίχημα της αξιοποίησης του εργοστασίου της ΑΕΒΑΛ (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ