search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Motor Oil: «Πράσινο» για τη νέα μονάδα ΣΗΘΥΑ ισχύος 57 MW στους Αγίους Θεοδώρους (pic)

Τι προβλέπει η απόφαση του ΥΠΕΝ για την τροποποίηση της ΑΕΠΟ του διυλιστηρίου - Το ρεκόρ επιδόσεων και η συμβολή του Τομέα Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου

Το «πράσινο φως» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξασφάλισε πριν από λίγες ημέρες η νέα μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) για το διυλιστήριο του Ομίλου Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.

Συγκεκριμένα, με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ εγκρίθηκε η σχετική τροποποίηση της ΑΕΠΟ του διυλιστηρίου, η οποία συνίσταται στην κατασκευή και λειτουργία νέας μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ),ισχύος 57 MWel, καθώς και των βοηθητικών μονάδων/εγκαταστάσεων για τη λειτουργία του νέου συγκροτήματος.

Σύμφωνα με την τροποποιημένη ΑΕΠΟ η μονάδα ΣΗΘΥΑ θα περιλαμβάνει βασικά έναν αεριοστρόβιλο (GT 7006) συνολικής ισχύος 57 MWel και έναν λέβητα ανάκτησης θερμότητας καυσαερίων.

Τι θα περιλαμβάνει η νέα μονάδα

Πιο αναλυτικά προβλέπεται η προσθήκη νέας μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης η οποία αποτελείται από τον παρακάτω εξοπλισμό:

(α) Έναν αεριοστρόβιλο (TG-7006) με γεννήτρια παραγωγής ρεύματος (TA- 7006), ηλεκτρικής ισχύος 57 MW.

(β) Έναν λέβητα ανάκτησης θερμότητας καυσαερίων (B-7004) για την παραγωγή ατμού υψηλής (HP) και χαμηλής πίεσης (LP), 87 MT/h.

Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του νέου συγκροτήματος θα εγκατασταθούν οι ακόλουθες βοηθητικές μονάδες:

(α) Εγκατάσταση συνοδού μηχανολογικού εξοπλισμού όπως απαεριωτή, εναλλάκτη, δοχεία ατμού, αντλιοστάσια τροφοδοσίας νερού, δοχεία στρατσωνισμού.

(β) Σύστημα τροφοδοσίας φυσικού αερίου και σύστημα έγχυσης χημικών.

Όπως σημειώνεται, η εγκατεστημένη ισχύς του συγκροτήματος του διυλιστηρίου διαφοροποιείται ως εξής:

Μετά την υλοποίηση του εκσυγχρονισμού:

Στην απόφαση τροποποίησης της ΑΕΠΟ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «δεν τίθενται οριακές τιμές εκπομπής για τις περιόδους έναρξης (start up) και διακοπής λειτουργίας (shutdown) της νέας ΣΗΘΥΑ, όπως αυτές προσδιορίζονται στην Εκτελεστική Απόφαση 2012/249/ΕΕ. Το τελικό σημείο της περιόδου έναρξης και το αρχικό σημείο της περιόδου διακοπής λειτουργίας του αεριοστροβίλου θεωρείται το 50% της συνολικής ισχύος.

Κριτήριο για το σημείο αυτό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 της Εκτελεστικής Απόφασης 2012/249/ΕΕ, είναι η θερμοκρασία στην έξοδο του αεριοστροβίλου 600 ◦C. Σημειώνεται ότι η απόδοση, καθώς και τα όρια φορτίου για τον καθορισμό του τέλους της περιόδου έναρξης και της αρχής της περιόδου διακοπής λειτουργίας της μονάδας βασίζονται σε δεδομένα σχεδιασμού».

Διευκρινίζεται ακόμη ότι τα παραγόμενα υγρά απόβλητα από τη λειτουργία της νέας μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) καθώς και τα εν δυνάμει ρυπασμένα όμβρια από την εγκατάστασή του θα οδηγούνται ως διακριτά ρεύματα στη μονάδα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων της εγκατάστασης.

Μεγέθη ρεκόρ για τη ΜΟΗ

Η προσθήκη της νέας υποδομής έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω την ενεργειακή αυτονομία και δυναμικότητα του διυλιστηρίου και μάλιστα σε μια συγκυρία όπου ο Όμιλος της Motor Oil καταγράφει ιστορικά υψηλές επιδόσεις, με τον κύκλο εργασιών της χρήσης του 2022 να αυξάνεται στα 16,63 δις ευρώ και την καθαρή κερδοφορία να φτάνει στα 967,2 εκατ. ευρώ.

Σημαντική συμβολή στις επιδόσεις ρεκόρ του Ομίλου είχε και ο Τομέας Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου ο οποίος διαρκώς ενισχύεται. Έτσι, οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 1,240 δις. ευρώ από 499 εκατ. ευρώ το 2021 και τα EBITDA σε 136 εκατ. ευρώ από 15 εκατ. ευρώ το 2021. Η κερδοφορία προήλθε κατά 84 εκατ. ευρώ από τον βραχίονα των ΑΠΕ MORE και κατά 32 εκατ. ευρώ από την συμμετοχή στην εταιρεία ηλεκτροπαραγωγής Κόρινθος Power.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Τομέας των ΑΠΕ ιδιαίτερα μετά την απόκτηση της «Άνεμος» από την Ελλάκτωρ έχει εκτοξευθεί, με τα έργα ΑΠΕ σε λειτουργία του Ομίλου φτάνουν τα 772 MW από 279 MW το 2021.

Παράλληλα, ανοδικά κινούνται οι επιδόσεις και το μερίδιο αγοράς στην λιανική ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της NRG ξεπερνώντας το 4,8%, ενώ ταυτόχρονα ο Όμιλος πρωταγωνιστεί και στον χώρο της ηλεκτροκίνησης με τους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν αυξηθεί σε 780 από 145 την προηγούμενη χρήση.

Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Φεβρουαρίου υπεγράφη συμφωνία της ΜΟΗ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χορήγηση 10ετούς δάνειου ύψους 40 εκατ. ευρώ, το οποίο θα συγχρηματοδοτήσει το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου σε όλη την Ελλάδα.

Η πρωτοποριακή αυτή επένδυση προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 3000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς.

Διαβάστε ακόμη

Το ραντεβού του δικαστή με τον διαπλεκόμενο, τα «μπρούτα» στα γκάλοπ, ο συντελεστής του Ψυχικού και τα νέα πασχαλινά κόκκινα δάνεια

Δέκα έργα στον τουρισμό ύψους 1,5 δισ. ευρώ προς ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις

Uni Systems: Η «ναυαρχίδα» του Θεόδωρου Φέσσα στην πληροφορική (pic)

 

Exit mobile version