search icon

Ενέργεια & Περιβάλλον

Motor Oil: H χρηματοδότηση καθορίζει την επενδυτική απόφαση για τον τερματικό σταθμό LNG της Διώρυγα Gas στους Αγ. Θεοδώρους

Από τον Ιούλιο του ΄23 έως και τον Φεβρουάριο του ’24 η μηνιαία καταβολή των  88 εκ. ευρώ στο πλαίσιο της φορολόγησης των διυλιστηρίων-Τί δήλωσε χθες στους αναλυτές η διοίκηση της εταιρείας.

Tην λήψη τελικής επενδυτικής απόφασης για τον τερματικό σταθμό αεριοποίησης και αποθήκευσης φυσικού αερίου στους Αγίους Θεοδώρους από την χρηματοδοτική ενίσχυση που θα λάβει από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους συνδέει η διοίκηση της Μotor Oil το επόμενο βήμα για την επένδυση των 340 εκ.

Όπως δήλωσε χθες στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Πέτρος Τζαννετάκης, για το θέμα η εταιρεία συνεχίζει την αλληλογραφία με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp).

H εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει από προηγούμενες δηλώσεις ανώτατων στελεχών της ότι θα χρειαστεί  χρόνο για την λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης για το FSRU της Διώρυγα Gas, επισημαίνοντας ότι στην αγορά φυσικού αερίου το περιβάλλον έχει αλλάξει τους τελευταίους μήνες και τα πλοία που μετατρέπονται σε πλωτές δεξαμενές έχουν γίνει δυσεύρετα. Για τους λόγους αυτούς η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου κρίνεται απαραίτητη, όμως για να συμβεί αυτό χρειάζεται η έγκριση της Κομισιόν με το σκεπτικό ότι η χρηματοδότηση αυτή δεν συνιστά κρατική ενίσχυση. Όπως είπε χθες ο κ. Τζαννετάκης οι συνθήκες αυτές θα χρειαστούν πρόσθετο χρόνο για την επεξεργασία όλων των δεδομένων, τον οποίο προσδιόρισε σε ένα τρίμηνο, κάτι που προεξοφλεί ότι νεότερα για το πρότζεκτ δεν θα υπάρξουν πριν τα τέλη του έτους με αρχές του 2024.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία συνεχίζει την ωρίμανση του έργου για το οποίο πρόσφατα έλαβε την έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το ΥΠΕΝ. Το πρότζεκτ της Διώρυγα Gas έχει επίσης ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις από τις αρχές του έτους.

Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό της πράσινης ανάπτυξης, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε χθες ότι το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ανέρχεται ήδη σε 772 MW ΑΠΕ, ενισχύοντας με λειτουργική κερδοφορία EBITDA 40 εκ. ευρώ, τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Για το 2023 το ύψος των επενδύσεων της εταιρείας στον τομέα αυτό ανήλθε σε 50 εκ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε χθες η Motor Oil, έλαβε πρόσφατα όρους σύνδεσης για έργα 300 MW της UNAGI στο πλαίσιο της συμφωνίας εξαγοράς που ανακοίνωσε μέσα στο καλοκαίρι.

Ο κ. Τζαννετάκης, αναφέρθηκε χθες και στις καταβολές του έκτακτου φόρου αλληλεγγύης στο πλαίσιο της φορολόγησης των υπερκερδών των διυλιστηρίων που ξεκίνησαν τον Ιούλιο και θα συνεχιστούν  μέχρι το Φεβρουάριο του 2024. Το διάστημα αυτό η εταιρεία θα καταβάλλει κάθε μήνα από  88 εκ. ευρώ, με την επισήμανση ότι διαθέτει επαρκή ρευστότητα για να ανταποκριθεί σε αυτή την υποχρέωση.

Στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, στην οποία ο όμιλος αναπτύσσεται μέσω της ΝRG,  το μερίδιο στο πρώτο εξάμηνο ανέβηκε στο 5,4% από 4,6% πέρσι ενώ συνεχίζεται και η ανάπτυξη του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών που σήμερα είναι 1.021 από 520  πέρσι.

Να σημειωθεί ότι η Motor Oil ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες μειωμένο τζίρο εξαμήνου 5.928,1 εκατ. ευρώ έναντι 7.899,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο 2022  παρουσιάζοντας πτώση κατά 24,96%. Η μείωση αυτή αποδόθηκε στην μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 8,80%  σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 25,26% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

Ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε στους αναλυτές ότι τζίρος και EBITDA θα ανακάμψουν  στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, στοιχείο που έχει ήδη καταγραφεί από το τρίτο τρίμηνο και με την ολοκλήρωση της συντήρησης των μονάδων του διυλιστηρίου από τις αρχές Ιουλίου οι όγκοι παραγωγής στις πωλήσεις σε συνδυασμό με τα καλύτερα περιθώρια, θα οδηγήσουν σε σαφέστερα καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με αυτά του δευτέρου τριμήνου.

Μέρος της μείωσης του κύκλου εργασιών, σύμφωνα με τη διοίκηση, αντισταθμίστηκε από την ενδυνάμωση του δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 1,16% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων του ομίλου το Α’ εξάμηνο 2023 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 οφείλεται στις εργασίες του εκτεταμένου προγράμματος περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου την περίοδο Μαΐου- Ιουλίου 2023.

Ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε χθες ότι για μια εβδομάδα μέσα στον Ιούνιο ήταν όλες οι μονάδες κλειστές. Όπως είπε, η παραγωγή τον Μαϊο είχε περιοριστεί σε 20.000 βαρέλια την ημέρα και τον Ιούνιο σε 63.000 βαρέλια ανά ημέρα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου και να δεσμευτούν κεφάλαια από τις ταμειακές ροές, καθώς ο όμιλος συνέχισε την τροφοδοσία των πελατών του μέσω trading.

Για το ίδιο διάστημα, τα  EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 535.115 χιλ. ευρώ από 932.128 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο 2022 καταγράφοντας μείωση 42,59%.

Διαβάστε ακόμη

Οταν ο Stephanos the Great… γνώρισε τον Μητσοτάκη, το οικογενειακό συμβούλιο Στέγγου, τα ακίνητα της Ομόνοιας και ένας τραπεζίτης για το Αγιο Ορος 

Τέλος επιτηδεύματος: Απαλλάχθηκαν 66.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο μικτό, project 5* στο Μαρούσι – Ποιες παρεμβάσεις προωθούνται γύρω από το ΟΑΚΑ (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version