Στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και σε χώρες που ήδη δραστηριοποιείται ο όμιλος της Motor Oil αναζητούνται τα επόμενα επενδυτικά βήματα της μεγάλης πετρελαϊκής και ενεργειακής εταιρείας.
Η Motor Oil, η οποία έχει ήδη αναπτύξει μια ισχυρή εγκατεστημένη βάση 839 MW, από τα οποία το 93% είναι σε αιολικά πάρκα «πατάει» ήδη στην αγορά της Ρουμανίας μετά την πρόσφατη είσοδο ενώ ευκαιρίες αναζητούνται και σε άλλες χώρες όπως η Βουλγαρία αλλά και η Σερβία και η Κροατία στις οποίες δίνει το παρόν η Shell και η Coral.
Αρμόδιες πηγές της Motor Oil εξέφραζαν χθες τον προβληματισμό τους για την υπερθέρμανση της αγοράς των ΑΠΕ, ωστόσο τόνιζαν ότι ο όμιλος αμύνεται σε αυτό καθώς έχει «κλειδωμένες» ταρίφες για την πλειοψηφία του χαρτοφυλακίου του (περί τα 870 MW) για τα επόμενα 16 χρόνια κάτι που εξασφαλίζει σταθερές αποδόσεις στην εταιρεία. Αντίστοιχα για τα έργα της Unagi που αποτελούν το πεδίο της συμμαχίας με την ΔΕΗ, οι ίδιες πηγές σχολίαζαν χθες ότι υπάρχουν «κλειδωμένα» PPA με την βιομηχανία και τους αγρότες για πάνω από 600 MW, τα οποία εξασφαλίζουν εύκολη χρηματοδότηση από το τραπεζικό σύστημα και σταθερά έσοδα για κάποια χρόνια. Πάντως η αγορά όπως εκτίμησαν συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από ένα έντονο volatility (μεταβλητότητα) και αυτό είναι κάτι που προβληματίζει όλο τον κλάδο.
Ξεκινά η Κομοτηνή
Η Motor Oil πάντως δηλώνει έτοιμη και για το επόμενο βήμα στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο καθώς εντός του επόμενου μήνα ξεκινά η πιλοτική λειτουργία της νέας μονάδας στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW που αποτελεί κοινή επένδυση με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικού ύψους 375 εκ. ευρώ. Η νέα μονάδα χτίστηκε σε χρόνο ρεκόρ και αναμένεται να μπει σε πλήρη λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.
Κατά την διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης σκιαγράφησε και την στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία στο υδρογόνο. Όπως είπε, σχολιάζοντας το κοινό βήμα με τη ΔΕΗ στον τομέα του υδρογόνου (μέσω της Hellenic Hydrogen) αποτελεί μια νέα αγορά στην οποία η Motor Oil οφείλει να είναι παρούσα. Για το λόγο αυτό, επέλεξε να είναι συνοδοιπόρος με μια άλλη μεγάλη ενεργειακή εταιρία όπως η ΔΕΗ, τονίζοντας ότι βαδίζουν μαζί σε έναν δύσκολο δρόμο που κανένας δεν ξέρει ακόμη πως θα εξελιχθεί.
Για την Ελλάκτωρ
Η Motor Oil δεν δείχνει βιασύνη ούτε για την τύχη της συμμετοχής της στην Ελλάκτωρ. Όπως ανάφεραν χθες οι ίδιες πηγές του ομίλου, η εταιρεία έως τον Μάιο του 2025 έχει την δυνατότητα να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης (put option) και να προχωρήσει στην πώληση του 7,5% (από το περίπου 30% που ελέγχει) των μετοχών της Ελλάκτωρ στην Reggeborgh Invest, σε τιμή που έχει συμφωνηθεί βάσει της αρχικής συμφωνίας του 2022 σε 1,75 ευρώ ανά μετοχή. Σήμερα η μετοχή κινείται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα επομένως προσφέρει αξία στην Motor Oil. Η εισηγμένη θα βγει πολλαπλώς ωφελημένη από το ντιλ καθώς θα εισπράξει έσοδα περί τα 52 εκατ. ευρώ και από την επιστροφή κεφαλαίου που έχει αποφασίσει η διοίκηση της Ελλάκτωρ και θα ανέλθει σε 0,5 ευρώ ανά μετοχή, προσφέροντας σημαντική ρευστότητα στην εταιρεία.
Διαβάστε ακόμη
Ανάλυση χρέους: «Διαχειρίσιμο» και μετά το 2032 το δανειακό βάρος
Συνέδρια: Οι απώλειες εσόδων άνω του 1 δισ. και η χαμένη ευκαιρία του Ταε Κβο Ντο
Πληρωμές IRIS: Αδειάζει η «κλεψύδρα» για τους επαγγελματίες – Τα επόμενα σχέδια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ