Στον έλεγχο της ισχυρής εφοπλιστικής οικογένειας Δράγνη περνάει ο απόλυτος έλεγχος της εταιρείας Mediterranean Gas η οποία, όπως είναι γνωστό, έχει στα σκαριά το project «Αργώ» για την κατασκευή FSRU στην περιοχή του Βόλου. Αυτό προκύπτει από αίτηση την οποία υπέβαλε η εταιρεία στη ΡΑΑΕΥ. Σε χθεσινή σχετική ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Η εταιρεία με την επωνυμία «MEDITERRANEAN GAS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία είναι κάτοχος Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), που χορηγήθηκε με την υπ’ αριθ. 138/2022 Απόφαση ΡΑΕ, όπως ισχύει, υπέβαλε αίτηση τροποποίησης (ΤΡ-04135/15.05.2024) της Άδειας ΑΣΦΑ που αφορά στην προκαταρκτική εξέταση μεταβολής της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας (από VAPIANDO LIMITED 50,3%, GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED 49,7% σε GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED 100%), σύμφωνα με τον Κανονισμό Αδειών Φυσικού Αερίου (ΦΕΚ Β’ 3430/17.08.2018)».

 

Σε αυτή τη σύντομη ανακοίνωση «κρύβεται» η ουσία των τελευταίων τροποποιήσεων καταστατικού και των μετοχικών ανακατατάξεων, με τελικό στόχο το πέρασμα του 100% των μετοχών στην GoldenPort Marine Cyprus Limited, συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη και ταυτόχρονα την αποχώρηση από το σχήμα της Vapiando Limited.

Το newmoney σε σχετικό ρεπορτάζ στις 11 Απριλίου 2024, είχε αποκαλύψει τις συγκεκριμένες αλλαγές που προετοίμασαν το έδαφος. Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση της Έκτακτης Αυτόκλητης Καθολικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Mediterranean Gas, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024 έγινε τροποποίηση του άρθρου 8 του καταστατικού της το οποίο αναφέρεται στις μετοχές της ανώνυμης εταιρείας.
Η τροποποίηση αφορούσε την απαλοιφή του όρου, ο οποίος υπήρχε στο παραπάνω άρθρο και προέβλεπε τα εξής για τις μετοχές:

«Ως προς την πώληση, μεταβίβαση ή διάθεση, εν όλω ή εν μέρει, ισχύουν οι κατωτέρω περιορισμοί:

(α) Για περίοδο τριών (3) πλήρων ημερολογιακών ετών από την καταχώριση στο ΓΕΜΗ της τροποποίησης του παρόντος Καταστατικού της από 10/5/2022 δεν επιτρέπεται στους μετόχους NORION LTD, VAPIANDO LIMITED και GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED να πουλήσουν, εκχωρήσουν, μεταβιβάσουν, ενεχυριάσουν, επιβαρύνουν, ή άλλως πως διαθέσουν τις μετοχές τους ή να ενεργήσουν οτιδήποτε με ισοδύναμα αποτελέσματα, εφόσον η μεταβίβαση ή η ρευστοποίηση του ενεχύρου επί αυτών θα είχε σαν αποτέλεσμα το συνολικό τους ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας να καταστεί για τις μεν NORION LTD και VAPIANDO LIMITED συνολικά κατώτερο του 30% και για τη δε GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED κατώτερο του 15%. Κάθε τέτοια συναλλαγή θα είναι απολύτως άκυρη έναντι όλων και έναντι της Εταιρείας.

(β) Μετά την εκπνοή της πιο πάνω τριετίας, οποιαδήποτε πώληση, μεταβίβαση, επιβάρυνση, διάθεση ή άλλη συναλλαγή, θα είναι έγκυρη μόνο υπό τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις», οι οποίες αφορούν το δικαίωμα προτίμησης των άλλων μετόχων (right of first refusal), τη γνωστοποίηση προσφοράς κλπ.

«Από το «νέο» άρθρο 8 της εταιρείας απουσιάζει εντελώς ο συγκεκριμένος όρος, κάτι που ερμηνεύεται είτε ως επικύρωση ή φυσικό επακόλουθο των μετοχικών ανακατατάξεων οι οποίες έχουν ήδη συμβεί, είτε ως «προάγγελος» για επόμενες αλλαγές στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας», όπως τονιζόταν τότε. Κάτι που επιβεβαιώνεται με τις τελευταίες εξελίξεις.

Τι προηγήθηκε

Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο του 2023 υπήρξε αλλαγή στη μετοχική σύνθεση με απόκτηση από την Vapiando Limited των μετοχών που κατείχε η Norion Ltd, ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 η GoldenPort Marine Cyprus Limited απέκτησε 328.000 μετοχές που κατείχε η Vapiando Limited και αντιπροσώπευαν ποσοστό 20,31% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Έτσι επήλθε αλλαγή στη μετοχική σύνθεση, με την Vapiando Limited να κατέχει 50,3% και την GoldenPort Marine Cyprus Limited 49,7% του μετοχικού κεφαλαίου.

Με την τωρινή εξέλιξη, ωστόσο, το 100% περνάει στην GoldenPort Marine Cyprus Limited (συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Δράγνη). Θα πρέπει να αναφερθεί ότι νωρίτερα, το 2020, το 100% των μετοχών ανήκε στην (καταρινών συμφερόντων) Powerglobe Μ.Ι.Κ.Ε, το 2021 το ποσοστό μοιράστηκε στην Vapiando Limited με 90,91% και στην Norion Ltd με 9,09%, ενώ το 2022 οι μετοχικοί πόλοι έγιναν τρεις, με την Vapiando Limited να κατέχει το 63,18%, την Norion Ltd το 7,43% και την νεοεισερχόμενη τότε GoldenPort Marine Cyprus Limited ποσοστό 29,41%.
Οι εταιρείες Vapiando Limited και Norion Ltd εμφανίζονταν να ελέγχονται από τον επιχειρηματία κ. Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο (της Powerglobe παλαιότερα).

Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2023 η Mediterranean Gas αιτήθηκε στη ΡΑΑΕΥ τροποποίηση της Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με σκοπό τη μεταβολή της μετοχικής της σύνθεσης και την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της ρουμανικής Transgaz με ποσοστό 15%, κάτι ωστόσο που δεν φαίνεται να είχε συνέχεια.

Νέα εποχή για την εταιρεία

Παράγοντες της αγοράς εκφράζουν την εκτίμηση ότι η ανάληψη του πλήρους ελέγχου από την οικογένεια Δράγνη σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία και συνακόλουθα για το project του FSRU το οποίο έχει περάσει από διάφορες περιπέτειες. Σημειώνεται ότι η οικογένεια Δράγνη που έλκει την καταγωγή της από την περιοχή του Βόλου ελέγχει όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών με ισχυρή παρουσία τόσο στην εμπορική ναυτιλία, με την GoldenPort Shipmanagement Ltd, -βραχίονας της οποίας είναι και η GoldenPort Marine Cyprus Limited-, όσο και στον τομέα των πολυτελών σκαφών αναψυχής με την Golden Yachts.

Με ιδρυτή και δημιουργό του Ομίλου τον Πάρη Δράγνη, αλλά πλέον και με τους δύο γιούς του στο «πηδάλιο» των ναυτιλιακών εταιρειών, η οικογένεια Δράγνη εκτιμάται ότι θα μπορούσε να δώσει άλλη πνοή και δυναμική στην Mediterranean Gas. Κάτι, ωστόσο που θα εξαρτηθεί και από τις γενικότερες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία βρέθηκε στο παρελθόν αντιμέτωπη με διάφορες «αναταράξεις» καθώς αρχικά αναγκάστηκε να αλλάξει την τοποθεσία του FSRU, ενώ στη συνέχεια έφτασε να καταθέσει, κατά πληροφορίες και αίτηση πτώχευσης, η οποία ωστόσο ανακλήθηκε.

Σχετικά με το project «Αργώ», σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα αναφερόμενα στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία κινείται στην κατεύθυνση υλοποίησής του, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία εκπόνησης μελετών και λήψης αδειοδοτήσεων.

Μάλιστα κατά το μη δεσμευτικό market test το οποίο ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2023 υπήρξε υπερκάλυψη της δυναμικότητας του έργου κατά 3,5 φορές. Ωστόσο, η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης τοποθετείται έως το τέλος του 2024 ή αρχές του 2025, με στόχο το project να τεθεί σε λειτουργία το 4ο τρίμηνο του 2026. Όλα αυτά όμως θα εξαρτηθούν από τις επιλογές του νέου μοναδικού μετόχου.

Διαβάστε ακόμη

IRIS: Οι συστάσεις Χατζηδάκη στις τράπεζες και οι αντιδράσεις της αγοράς

Το πενταετές πλάνο για τη «νέα» ΕΨΑ, οι συνέργειες και το σενάριο συγχώνευσης

Μπάμπης Βωβός: Ξανά στον δρόμο για το σφυρί το «ιερό φάντασμα» στην Κηφισίας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ