Σε εναλλακτικές χωροθετήσεις προσανατολίζεται η εταιρεία Mediterranean Gas, η οποία σχεδιάζει την δημιουργία μιας νέα πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Βόλο.
Χθες σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον για το πρότζεκτ, αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι βρίσκεται σε αναζήτηση νέας τοποθεσίας στο νομό Μαγνησίας καθώς και ότι το λιμάνι του Βόλου δεν αποτελεί πλέον την πρώτη επιλογή. Αφορμή είναι οι αντιδράσεις που ανέκυψαν τους τελευταίους μήνες από το ΤΑΙΠΕΔ στην ιδιοκτησία του οποίου βρίσκεται ο λιμένας Βόλου.
Ο ΟΛΒ ανήκει στα assets που το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων έχει εντάξει στην λίστα με τα προς ιδιωτικοποίηση λιμάνια για αυτό και το ΤΑΙΠΕΔ έχει διατυπώσει τις αντιρρήσεις του για τις εξελίξεις γύρω από την επένδυση.
Όπως λένε, ακόμη και αν υπήρχε το έργο στο master plan του οργανισμού, που δεν υπάρχει, η συγκεκριμένη χρήση δεν θα μπορούσε να προχωρήσει δίχως διαγωνισμό.
Επί της ουσίας, το ΤΑΙΠΕΔ έχει κλείσει το δρόμο στην υλοποίηση του έργου εντός του λιμένα και δείχνει ότι δεν θα μπορούσε να δεσμεύσει το μελλοντικό επενδυτή του ΟΛΒ με μία επένδυση, η οποία δεν περιλαμβάνεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του λιμανιού.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι επενδυτές προσανατολίζονται πλέον σε αναζήτηση νέων θέσεων και μία από τις περιοχές που αξιολογούνται είναι λίγο έξω από το λιμάνι στην περιοχή Σωρού, εκεί που βρίσκεται και ο βιολογικός καθαρισμός της πόλης.
Μιλώντας χθες στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πρώην στέλεχος της Jet Οil κ. Βασίλης Πετκίδης, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του έργου προχωρεί με στόχο να τεθεί σε λειτουργία το α΄τρίμηνο του 2024. Όπως είπε έως το τέλος του έτους θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση.
Το αμέσως επόμενο διάστημα προβλέπεται να ξεκινήσει και το market test για να φανεί η δυναμικότητα του έργου και παράλληλα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες τροποποίησης της άδειας από τη ΡΑΕ. Σύμφωνα με τον κ. Πετκίδη το market test θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι με στόχο έως τον Οκτώβριο να έχει ολοκληρωθεί και το δεσμευτικό market test.
Στη μετοχικό κεφάλαιο της «Mediterranean Gas» συμμετέχουν οι εταιρείες NORION Ltd και VAPIANDO Ltd, oι οποίες ελέγχονται από τον κ. Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο κατά 80% και η Goldenport Marine Ltd συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Γιάννη Δράγνη με ποσοστό 20%. Ωστόσο κατά την διοίκηση ενδιαφέρον επιδεικνύουν για συμμετοχή στο έργο και άλλες διεθνείς εταιρείες και διαχειριστές υποδομών FSRU.
Χθες στην εκδήλωση παραβρέθηκε και εκπρόσωπος της ExxonMobil LNG Market Development, η οποία παρέχει την τεχνολογική και εμπορική υποστήριξη στο έργο, λέγοντας ότι αξιολογούνται οι συνθήκες και υπάρχει ενδιαφέρον για την περιοχή.
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας ο πλωτός σταθμός προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG, θα χωροθετηθεί σε μια πλεονεκτική γεωγραφική θέση στο δίκτυο προμήθειας και διανομής φυσικού αερίου, δημιουργώντας μια νέα πύλη εισόδου φυσικού αερίου, που θα διοχετεύεται στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα και στα κράτη της Νοτιανατολικής Ευρώπης.
Το έργο θα διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 170.000 κυβικών μέτρων.
Η συνολική ετήσια δυναμικότητα επαναεριοποίησης του τερματικού σταθμού είναι 4,6 δις. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και όπως αναφέρθηκε υπάρχει ήδη ενδιαφερόμενος πελάτης για να αποκτήσει 1 bcm.