Η Ευρώπη βρίθει ακόμα από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) παρά την πρόσφατη πτώση των τιμών του υδρογονάνθρακα.
Πριν από λίγες εβδομάδες, οι αμερικανικές εταιρείες LNG θεωρούσαν την εξαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ασία πιο προσοδοφόρα από την αντίστοιχη προς την Ευρώπη, δεδομένου του premium της ασιατικής αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, οι αυξημένες τιμές στην Ασία δεν έχουν αντισταθμίσει τη μειωμένη ζήτηση στην περιοχή, σε αντίθεση με τη «διψασμένη» Γηραιά Ήπειρο.
Περίπου το 68% του LNG το οποίο εξήχθη από τις ΗΠΑ την προηγούμενη εβδομάδα προοριζόταν για την Ευρώπη, με το 27% να προορίζεται για την Ασία, σύμφωνα με την αναλυτή της Kpler, Λώρα Πέιτζ. Παρά τις εκτιμήσεις για δραματική άνοδο της ζήτησης φυσικού αερίου μετά το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας, η κατάσταση έχει αποδειχθεί δυσκολότερη από το αναμενόμενο, ιδιαίτερα ενόψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς.
Οι παραδόσεις LNG προς την Ευρώπη έχουν αντισταθμίσει την ενεργειακή κρίση στη Γηραιά Ήπειρο. Παράλληλα, τα αποθέματα τόσο στην Ασία όσο και την Ευρώπη παραμένουν υψηλά, αφού οι καιρικές συνθήκες έχουν αποδειχθεί ηπιότερες του αναμενόμενου, περιορίζοντας την κατανάλωση.
«Εάν υπάρξει ψυχρό κύμα κακοκαιρίας στην Ασία, ένας μεγάλος αριθμός spot παραδόσεων θα αλλάξει ρότα από την Ευρώπη προς την Ασία. Κάτι τέτοιο, μέχρι τώρα, δε θεωρείται πιθανό», τόνισε ο Αρούν Τούρα, αναλυτής του BloombergNEF, προσθέτοντας πως «η ζήτηση στην Ασία δε θα αυξηθεί εάν οι τιμές δε μειωθούν στα $15-$18/ εκατομμύριο BTUs».
Παράλληλη μείωση έχουν καταγράψει και οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη τις τελευταίες εβδομάδες, υποδεικνύοντας τη μειωμένη κατανάλωση και τις χαμηλότερες τιμές, αλλά παραμένουν σε υψηλότερο επίπεδο από το κανονικό.
Υπάρχουν, όμως και αλλαγές πλεύσης για ορισμένα τάνκερ LNG. Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, ένα εξ αυτών έχει αλλάξει ρότα από την Ευρώπη για την Ασία, ενώ ένα άλλο πλέει προς την Τουρκία αν και αρχικά είχε προορισμό τη Βρετανία.
Πολλά από τα πλοία αυτά, πάντως, παραμένουν κοντά στη δυτική Ευρώπη, έτοιμα για την επανεκκίνηση της μονάδας Freeport LNG στις ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμη
Τηλέμαχος Λαβίδας: «Ο μεγάλος αγώνας της Lavipharm τώρα ξεκινάει»
Pangeos: Η ασύλληπτη πλωτή πόλη των 8 δισ. δολαρίων στη Σαουδική Αραβία
Έρευνα: 82 ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων έχουν στόλους με χωρητικότητα άνω του 1 εκατ. τόνων