Τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Απόδημου Ελληνισμού Ανδρέα Κατσανιώτη φιλοξένησαν ως επίτιμους καλεσμένους το Προξενικό Σώμα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Κηφισιά, χθες, Πέμπτη 25 Μαίου .
Τον Έλληνα υπουργό υποδέχθηκαν ο Χάρης Βαφειάς, πρόεδρος του Σώματος και πρόξενος των Φιλιππίνων στην Ελλάδα και ο αντιπρόεδρος Χρήστος Βαρδίκος, πρόξενος της Κοινοπολιτείας Ντομίνικα. Το «παρών» έδωσαν διπλωμάτες από σχεδόν 60 χώρες. Ξεχώρισε η παρουσία του πρέσβη της Σαουδικής Αραβίας, dr Saad Alammar.
Έντονο ήταν το χρώμα του ελληνικού εφοπλισμού αφού παρόντες ήταν ο Πάρης Δράγνης, πρόξενος της Ουκρανίας και ο Γαβριήλ Πετρίδης, πρόξενος του Βιετνάμ. Παρών ήταν και ο νομικός σύμβουλος του Προξενικού Σωματείου Αθανάσιος Κοντοθανάσης.
Ο Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο newmoney εστίασε στη σημασία εξέλιξης της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο:
« Η Ελλάδα εξελίσσεται σε κόμβο Υποδομών και Μεταφορών της ευρύτερης νοτιοανατολικής Ευρώπης και αυτό ανοίγει το δρόμο για να γίνει κόμβος ενέργειας. Γιατί χώρες χωρίς βασικές υποδομές δηλαδή χωρίς τον περιφερειακό δρόμο που κατασκευάζουμε σήμερα στην Αλεξανδρούπολη, χωρίς το πρόβλημα που επιλύσαμε για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, και χωρίς τη σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης –Ορμένιο στα σύνορα της Βουλγαρίας και να συνεχιστεί έως τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, χωρίς αυτά τα απαραίτητα έργα υποδομής δεν θα μπορούσε να γίνει η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος. Έχουν ήδη δημοπρατηθεί τα έργα αυτά, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Και είναι έργα για τα οποία έχουμε συμφωνήσει με την κυβέρνηση της Βουλγαρίας για να προχωρήσουν και εκείνοι από την πλευράς τους με ταχύτητα τα δικά τους έργα» και συνέχισε:
«Ο ενεργειακός κόμβος στην Αλεξανδρούπολη είναι ένα γεγονός και σε συνδυασμό με τη Ρεβυθούσα κάνει τη χώρα μας ένα κόμβο ενεργειακό της ευρύτερης περιοχής».
Για τα λιμάνι είπε: «Αλλά και τα λιμάνια διαδραματίζουν έναν ξεχωριστό ρόλο. Θεωρώ ότι η Θεσσαλονίκη η οποία δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν είχε σοβαρή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση μπορεί πραγματικά να γίνει το λιμάνι εξόδου για όλα τα προϊόντα από τη βαλκανική. Όπως ο Πειραιάς, εάν φτιαχτεί ένας γρήγορος και σοβαρός σιδηρόδρομος ηλεκτροκίνητος, μπορεί να μην είναι απλά ένα διαμετακομιστικό λιμάνι αλλά σε συνδυασμό με το Θριάσιο, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα logistic center της ευρύτερης περιοχής. Δηλαδή μία βιομηχανία την οποία ποτέ δεν την εκμεταλλευτήκαμε όπως έπρεπε παρότι η γεωπολιτική και γεωγραφική μας θέση είναι ιδανική. Επομένως όλα τα έργα έχουν μία στόχευση. Γιατί στο παρελθόν ξοδεύτηκαν δεκάδες δισεκατομμύρια σε έργα τα οποία δεν χρειαζόμασταν.
– Αυτή τη φορά ό,τι τα έργα έχουμε υπηρετούν ένα μεγάλο στόχο. Η Ελλάδα να γίνει κόμβος υποδομών, μεταφορών, logtics και ενεργειακός.
– Για το λιμάνι του Πειραιά έχει δημοπρατηθεί το έργο για τα τρένα. Όλα τα τρένα θα είναι ηλεκτροκίνητα και θα βοηθήσουν στο να μεταφέρονται με πολύ μεγάλη ταχύτητα εμπορεύματα στην Κεντρική Ευρώπη.
– Και η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης είναι ένα πρωτοποριακό έργο που θα δώσει τεράστια ώθηση σε μία περιοχή που μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη Βαλκανική Χερσόνησο.
Σε ερώτηση για την ισορροπία επενδύσεων μεταξύ Δύσης και Ανατολής δήλωσε:
«Αυτή την εποχή οι επενδύσεις γίνονται από μεγάλα funds της Αυστραλίας, από τις ΗΠΑ. Από την άλλη , η Cosco έκανε πολύ σοβαρή επένδυση το 2008 η οποία αναβάθμισε σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό το λιμάνι του Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή. Σίγουρα θα μπορούσαν να γίνουν και άλλα πράγματα» και στη συνέχεια έκανε ειδική αναφορά για την ανάγκη μετεξέλιξης του Πειραιά σε μεταποιητικό κέντρο σε συνδυασμό με το Θριάσιο:
«Δεν είμαι ικανοποιημένος, ως άνθρωπος που είχε παλιότερα ασχοληθεί με τη ναυτιλία, ο Πειραιάς να είναι μόνο διαμετακομιστικό λιμάνι. Ο Πειραιάς πρέπει να γίνει ένα λιμάνι, ένα μεταποιητικό κέντρο στο οποίο να γίνεται η συναρμολόγηση προϊόντων, γιατί εκεί είναι τα πολλά χρήματα. Και στο θέμα αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το Θριάσιο.
Πολύ σύντομα ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι το βασικό λιμάνι το οποίο θα μπορέσει υποδέχεται την πλειονότητα των προϊόντων από τη διώρυγα του Σουέζ. Γιατί το μεγαλύτερο λιμάνι που συναντούν τα πλοία είναι ο Πειραιάς. Και η Θεσσαλονίκη είναι ένα ιδανικό λιμάνι get away- λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων των Βαλκανικών χωρών. Η Ελλάδα θα εκτοξευθεί με την υλοποίηση των έργων, οικονομικά και γεωπολιτικά».
Ο Χάρης Βαφειάς που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων, πλοία LPG και δεξαμενόπλοια, από την πλευρά του αναφέρθηκε μιλώντας στο newmoney για τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο και τα ον ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών: « Η Ελλάδα σιγά-σιγά εξελίσσεται σε πραγματικό ενεργειακό κόμβο. Εμείς με τα πλοία μας προσπαθούμε όσο μπορούμε και στο αέριο και στο πετρέλαιο να φέρουμε ενέργεια μία και σιγά-σιγά η Ρωσία μειώνει τις ροές της και ίσως αργότερα απαγορευτεί η εισαγωγή από τη Ρωσία».
Για την εκδήλωση είπε: « Όσο αφορά την εκδήλωση είναι σημαντικό ότι πρέσβεις και πρόξενοι από όλο τον κόσμο με ιδιαίτερη έμφαση τη Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, την Αφρική, την Νότο Αμερική, χώρες με πλούσια κοιτάσματα και αερίου και πετρελαίου, είναι εδώ και μέσα από συζητήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω εύρεση ενεργειακών πόρων που αυτή τη στιγμή για την Ευρώπη είναι αναγκαίοι ειδικά με τις τιμές που ισχύουν σήμερα και τον πληθωρισμό να καλπάζει».
Ο Ανδρέας Κατσανιώτης είπε: «Οι πρέσβεις και οι πρόξενοι είναι σημαντικός θεσμός. Η δια ζώσης συναντήσεις είναι πολύ σημαντικές όπως συμβαίνει με την αποψινή εκδήλωση. Και χωρίς δια ζώσεις συναντήσεις διπλωματία δεν υπάρχει και ειδικά αυτή την περίοδο που η Ευρώπη και όχι μόνο βρίσκεται απέναντι σε σοβαρές προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει».