Την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην ελληνική επικράτεια κυρίως προς Βορρά που έχει καθυστερήσει η διείσδυση και την δρομολόγηση εγκαταστάσεων υποδοχής υδρογόνου και βιομεθανίου που θα μεταφέρονται στο δίκτυο ώστε η ΔΕΠΑ Υποδομών να αποτελέσει μοντέλο μίμησης για την Ευρώπη σχεδιάζει η Ιταλική Italgas στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδίου για την Ελλάδα.
Το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας αποκάλυψε χθες σε Έλληνες και Ιταλούς δημοσιογράφους στην Αθήνα, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Πάολο Γκάλο στο πλαίσιο της τελετής των εγκαινίων των νέων γραφείων της εταιρείας στην Ελλάδα και της μετονομασίας της ΔΕΠΑ Υποδομών σε Enaon.
Σύμφωνα με το ανώτατο στέλεχος του Ιταλικού ομίλου, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας θα ξεπεράσει τα 900 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2023-2029 για να καλύψει τις ανάγκες ψηφιακού μετασχηματισμού και την επέκταση του δικτύου.
Πέρσι η εταιρεία κατασκεύασε 600 χιλιόμετρα και από την εξαγορά της Εnaon μέχρι σήμερα έχει φτάσει τα 800 χιλιόμετρα νέων αγωγών και σε περιοχές που μέχρι πρόσφατα δεν είχε πρόσβαση.
Οι νέες πόλεις
Η ανάπτυξη συνεχίζεται ώστε το δίκτυο διανομής να φτάσει σε ακόμη 13 νέες πόλεις όπως τα Γρεβενά, η Λιβαδειά, τα Γιαννιτσά, η Βέροια, η Φλώρινα, η Καστοριά, το Άργος Ορεστικό, η Άμφισσα, η Αλεξάνδρεια, το Καρπενήσι, η Ορεστιάδα, η Πάτρα και τα Ιωάννινα.
Ο κ. Γκάλο, ανέφερε χθες ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε μελέτη –κόστους οφέλους και σε συνεργασία με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας θα εξετάσει την επέκταση σε μεγάλα νησιά όπως είναι η Κρήτη. Έμφαση θα δοθεί επίσης στην αντικατάσταση 55 χιλιομέτρων παλαιού δικτύου έως το 2026. Ταυτόχρονα η εταιρεία θα υποστηρίξει την ανάπτυξή της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την επιδότηση αλλαγής καυστήρα πετρελαίου σε καυστήρα φυσικού αερίου, υλοποιώντας ένα αντίστοιχο πρόγραμμα ύψους 20 εκ. στην Φλώρινα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Italgas ρωτήθηκε χθες και για τις μεγάλες αυξήσεις των τιμολογίων σε Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία και Αττική, λέγοντας ότι είναι αποτέλεσμα της ενιαίας τιμολόγησης που εφαρμόζει και έκανε λόγο για την ανάγκη μια δίκαιης τιμολόγησης για τους καταναλωτές. Μάλιστα τάχθηκε υπέρ της εξομοίωσης των χρεώσεων και όχι σε χρεώσεις διαφορετικές ανάλογα την περιοχή, δίνοντας το παράδειγμα της Ιταλίας, όπου αν και είναι διαφορετική η χρήση αερίου μεταξύ Βορρά και Νότου, δεν υπάρχει παρά μικρή διαφορά στις χρεώσεις.
Σε ότι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τόνισε ότι στόχος είναι να προσθέσει ψηφιακούς μετρητές στις νέες ενεργοποιήσεις, και να αντικαταστήσει 50.000 μετρητές με έξυπνους μετρητές.
Η χρήση βιομεθανίου
Στον τομέα των ανανεώσιμων καυσίμων όπως το βιομεθάνιο, ο κ. Γκάλο τόνισε ότι το θεσμικό πλαίσιο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί και ότι είναι σε συζητήσεις με τη ΡΑΑΕΥ για να δοθούν κίνητρα για τη γρηγορότερη ανάπτυξή του. Σημείωσε επίσης ότι η Italgas έχει πολύτιμη εμπειρία στην ανάπτυξη της διανομής βιομεθανίου που μπορεί να αξιοποιηθεί και στα ελληνικά δίκτυα.
Χθες στο πλαίσιο της τελετής των εγκαινίων, η εταιρεία προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραγωγών Βιοαερίου που εκπροσωπεί 48 παραγωγούς. Οι τελευταίοι έχουν ενδιαφέρον να μετατρέψουν τις μονάδες τους σε μονάδες παραγωγής βιομεθανίου για να διοχετευτεί το αέριο καύσιμο στο δίκτυο διανομής.
Κάτω η τιμή του φυσικού αερίου
Ο κ. Γκάλο κληθείς να σχολιάσει χθες την πορεία της τιμής του φυσικού αερίου, σημείωσε ότι εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η πτώση τα επόμενα χρόνια ενώ προέβλεψε ότι η τιμή του έχει επιστρέψει στην κανονικότητα (στα 25 ευρώ/MWh), μπορεί να πάει χαμηλότερα το καλοκαίρι. Σχετικά με την φθίνουσα ζήτηση για φυσικό αέριο είπε ότι οι στόχοι της ενεργειακής μετάβασης είναι πολύ σημαντικοί για την ΕΕ και ότι για αυτή την διαδρομή η Ευρώπη έχει ανάγκη όλα τα μέσα για να φτάσει στον προορισμό της.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις «χρησμοί» για την Ελλάδα κρίνουν τα σχέδια για παροχές
HIG: Ένα βήμα πιο κοντά το mega logistics πάρκο στον Ασπρόπυργο (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ