Με την εμφάνιση της ηλεκτροκίνησης, η ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου έχει αρχίσει να αποκτά μία περίεργη σχετικότητα, καθώς τίποτα δεν εμποδίζει ένα σεντάν να φθάνει τα 700 άλογα ή ένα supercar να ξεπερνά για πλάκα τα 1.500 άλογα.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι διαφορές στην τιμή σε ένα μοντέλο ανάμεσα στην πιο ισχυρή έκδοση με την πιο αδύναμη είναι πολύ μικρές. Και καμία σχέση δεν έχουν με ότι συμβαίνει με τις αντίστοιχες εκδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η προσπάθεια ποσοτικοποίησης της δαπάνης ανά μονάδα ηλεκτρικής ιπποδύναμης σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία αποδεικνύεται δύσκολη.
Σε αντίθεση με τις περίπλοκες προσαρμογές που γίνονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ενίσχυση της ισχύος, οι ηλεκτροκινητήρες παρουσιάζουν ένα απλούστερο τοπίο, σύμφωνα με το newsauto.
Η αναβάθμιση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεπάγεται αύξηση των κυλίνδρων και της πολυπλοκότητας των εξαρτημάτων.
Αντίθετα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες, με τα βασικά συστατικά τους ρότορα, στάτορα, χάλκινα καλώδια και μερικές φορές μαγνήτες σπάνιων γαιών, προσφέρουν μια πιο απλή πορεία προς την αύξηση της ισχύος.
Ωστόσο, η απλότητα των ηλεκτροκινητήρων δεν ισοδυναμεί με χαμηλό κόστος. Ενώ η ενίσχυση της ισχύος σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης απαιτεί περίπλοκες προσθήκες, η αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος μπορεί να συνεπάγεται σημαντικά έξοδα λόγω των άφθονων ποσοτήτων χαλκού και των ακριβών μαγνητών σπάνιων γαιών.
Εταιρείες όπως η TREMEC επιχειρούν την παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων υψηλής απόδοσης, επιδιώκοντας μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος στις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές οχημάτων, εξισορροπώντας παράλληλα το κόστος.
Ωστόσο, η κατασκευή ισχυρών ηλεκτροκινητήρων παραμένει ακριβή λόγω των υλικών και των περίπλοκων σχεδίων που απαιτούνται. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν λογισμικό για τη ρύθμιση της ισχύος των κινητήρων, προσφέροντας παραλλαγές υψηλότερης ισχύος με πρόσθετο κόστος σε όλη τη γκάμα.
Ωστόσο, η αύξηση της ισχύος συχνά απαιτεί την ενίσχυση των συστημάτων ψύξης, των φρένων, των ελαστικών και άλλων εξαρτημάτων, επηρεάζοντας τόσο το κόστος όσο και την αποδοτικότητα.
Επιπλέον, οι διαφορετικές αρχιτεκτονικές τάσης επηρεάζουν σημαντικά την παροχή ισχύος, με τις υψηλότερες τάσεις να προσφέρουν αυξημένη απόδοση και μειωμένη συσσώρευση θερμότητας.
Παρόλο που η εφαρμογή τους είναι αρχικά δαπανηρή, σύμφωνα με το newsauto, οι αρχιτεκτονικές αυτές επιτρέπουν μεγαλύτερη απόδοση ισχύος χωρίς ανάλογη αύξηση του μεγέθους των εξαρτημάτων, με παράδειγμα το σύστημα 800V της Porsche στην Taycan.
Στην ουσία, το ζήτημα του κόστους της ηλεκτρικής ιπποδύναμης είναι αρκετά πολύπλοκο. Οι στρατηγικές τιμολόγησης των διαφόρων κατασκευαστών και η πολύπλευρη φύση του σχεδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν το γεγονός ότι τα EV είναι πολύ πιο περίπλοκα από ό,τι υποδηλώνει η φαινομενική απλότητά τους.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Ποιο ακίνητο «φιλέτο» στο Σύνταγμα βγαίνει στο σφυρί (pics)
Ρεύμα: Φουντώνει εκ νέου η μάχη στις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας
ΥΠΕΘΟ: Ομοβροντία νομοσχεδίων αλλάζει τα πάντα στην οικονομία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ