Ωραία και πρωτοποριακά, αν και ακόμη αρκετά ακριβά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπόσχονται να απαλλάξουν τον πλανήτη από ένα μεγάλο μέρος των καταστροφικών για το κλίμα εκπομπών Co2.
Εκτός από την τιμή, το δεύτερο μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα σημεία φόρτισης, όπου τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε άλλες χώρες, είναι πολύ λίγα.
Στην παρούσα φάση βέβαια βρισκόμαστε στο στάδιο ανάπτυξης σημείων φόρτισης, τα οποία απαιτούν φυσικά τα απαραίτητα καλώδια. Το όχι και τόσο μακρινό μέλλον όμως, φέρνει σημαντικές ανατροπές, καθώς η φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς να χρειάζονται καλώδια, κάτι που θα μπορούσε να είναι κάτι σαν ιερό δισκοπότηρο για τους ιδιοκτήτες EV, αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα στην αγορά της ηλεκτροκίνησης.
Και τούτο καθώς δύο κορυφαίες εταιρείες βιομηχανικής τεχνολογίας -η Siemens και η Mahle- λένε ότι θα διασφαλίσουν πως η ασύρματη φόρτιση EV μπορεί να εφαρμοστεί ευρέως, με τρόπο που θα προστατεύει τα σπίτια και τους χώρους στάθμευσης.
Η Siemens, ο γνωστός γερμανικός κολοσσός, και η Mahle, γερμανική εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ανακοίνωσαν πριν λίγες ημέρες ότι υπέγραψαν letter of intent (επιστολή προθέσεων) για συνεργασία στον τομέα της επαγωγικής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αναδύεται ως μια σημαντική αγορά για το μέλλον», δήλωσε ο Stefan Perras, επικεφαλής ανάπτυξης και καινοτομίας για τη φόρτιση υποδομών της Siemens. «Εκτός από το ότι κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη για τους οδηγούς, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται πλέον να ασχολούνται με καλώδια και συνδετήρες, είναι μια κρίσιμη απαίτηση για την αυτόνομη κινητικότητα του αύριο. Η απόδοση μεταφοράς της ασύρματης, επαγωγικής φόρτισης είναι συγκρίσιμη με τα plug-in συστήματα», όπως λέει.
Μια πτυχή της προγραμματισμένης συνεργασίας των δύο εταιρειών, όπως αναφέρει το The Driven, θα επικεντρωθεί στον συντονισμό των προσπαθειών τυποποίησης, ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ οχημάτων και υποδομών φόρτισης.
Η Siemens και η Mahle σχεδιάζουν να «παντρέψουν» τις ιδέες και την εμπειρία τους, με στόχο την ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και να αναπτύξουν αυτό που περιγράφουν ως «extensive interoperability and cross-testing» του εξοπλισμού φόρτισης, συμπεριλαμβανομένου του δευτερεύοντος πηνίου στο όχημα, και του πρωτεύοντος πηνίου στην υποδομή φόρτισης.
Η Siemens έχει ήδη κάνει μια κίνηση σε αυτόν τον τομέα, επενδύοντας τον Ιούνιο 25 εκατ. δολάρια στην εξειδικευμένη εταιρεία ασύρματης φόρτισης WiTricity. Οπότε η «επόμενη μέρα» για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κοντά…
Διαβάστε ακόμη
Αυτός είναι ο Ρώσος ολιγάρχης που τολμά να τα βάλει με τον Πούτιν
Νέο άλμα στην τιμή ηλεκτρισμού: Εκτινάσσεται σήμερα στα €400 η μεγαβατώρα
Golden Yachts: Οι «βασιλιάδες» των Luxury Yachts εντυπωσιάζουν με το «Project X» (pics)