Τα ποσοστά αποδοχής των ηλεκτρικών οχημάτων, αυξάνονται σημαντικά και αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η μελέτη από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA- International Energy Agency) που συνεργάζεται με τα κράτη για την παροχή ασφαλούς και βιώσιμης ενέργειας σε όλους, είναι πολύ θετική για την πορεία των ηλεκτρικών στην αγορά. Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Οργανισμός αυτός δραστηριοποιείται από το 1974 και δεν είναι εστιασμένος μόνο στην ηλεκτροκίνηση αλλά ασχολείται με κάθε μορφή καυσίμου και κάθε τεχνολογία.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του IEA, η αύξηση που πρέπει να περιμένουμε στις πωλήσεις των ηλεκτρικών με το «κλείσιμο» του 2023, θα είναι της τάξης του 35%. Συγκεκριμένα, το 2022 πουλήθηκαν πάνω από 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά και φέτος, το νούμερο αυτό θα «κλείσει» σε αριθμό μεγαλύτερο των 14 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Φυσικά, η μείωση των τιμών που μπορεί να φέρει μια τέτοια αύξηση στις πωλήσεις, μοιάζει νομοτελειακή με βάση τους κανόνες της αγορές και αυτό θα φέρει τα ηλεκτρικά πιο «κοντά» τιμολογιακά στα συμβατικά μοντέλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός πως εκτός από την καθημερινή υιοθέτηση των ηλεκτρικών από τους ιδιώτες, έχουμε μεγάλη διείσδυση των ηλεκτρικών και στους στόλους.
Ελαφρά, μεσαία και μεγάλα επαγγελματικά, λεωφορεία και πολλά άλλα οχήματα κάνουν τη ζυγαριά να… γέρνει προς τα ηλεκτρικά. Η IEA υπογραμμίζει επίσης ότι η Κίνα που έχει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά με πάνω από το 50% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο, εδραιώνει τη θέση της ως «πρωταγωνιστής» στον κλάδο και μέχρι το 2030 θα έχει το 40% των συνόλου των ηλεκτρικών.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Επεκτείνονται οι κρυφές χρεώσεις και στα τέλη διανομής του νυχτερινού τιμολογίου
Ποια μέτρα για τα ακίνητα εξετάζουν τα πολιτικά κόμματα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ